Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Kolla era burkar
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Vildmannen
Klockan K är 19.00 ikväll ph34r.gif

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=6...ousRenderType=6
imint
Sån tur att man inte behöver bry sig eftersom jag undviker Bills produkter dry.gif
eskil
QUOTE (imint @ Oct 12 2005, 13:30 ) *
Sån tur att man inte behöver bry sig eftersom jag undviker Bills produkter dry.gif

Å andra sidan kanske det inte är någon som talar om för dig när någon hittar hål i ditt favorit-OS.
A coin always have two sides...
Lindeberg
Attans. Var ju hos en kompis för att kolla på fotboll en rejäl stund innan sju.

Är jag kokt i bajs nu eller?
jed
QUOTE (Lindeberg @ Oct 12 2005, 23:49 ) *

Om du kör windows och IE - ja...

Allvarligt talat, det här är väl samma hysteri som det brukar vara? IE har alltid varit crackers (det heter F-N inte hackers!!!!) favoritmåltavla. Min personliga åsikt är att IE suger fetanka, men det hör inte hit.

Kör windows update och uppdatera allt den säger åt dig att uppdatera och se till att du har ett uppdaterat antivirusprogram så löser det sig nog.

När jag ändå är inne på browsers, för er som inte har testat firefox. Prova den och lägg in följande extensions (finns under Tools -> Extensions):
AdBlock - slipp huvudelen av alla popups och reklambanners.
ForecastFox - visar en väderprognos i nedre högra hörnet.
All-in-one Gestures - kontrollera en massa funktioner genom att rita tecken med musen, helt fantastiskt bra!
FoxyTunes - kontrollera valfri mediaspelare (tex winamp) från knappar i statusraden på firefox.
SessionSaver .2 - det bästa som har hänt sedan skivat bröd! Den kommer ihåg alla tabbar du hade öppna när du stängde ner firefox, även om datorn kraschade, och öppnar dom igen när du startar den nästa gång.

Sen finns det en massa andra bra att ha saker, men det här är mina favoriter smile.gif
Lindeberg
Naturligtvis 'r man överkonverterad till firefox sedan länge. Tackar dock för de extensions du listade.
eskil
QUOTE (http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=678&a=473020&previousRenderType=6)
Tiden rinner ut för Windows-användare

Det håller jag inte med om. Tiden tar inte slut förän 19 januari 2038...
;)
NisseNord
QUOTE (jed @ Oct 13 2005, 07:28 ) *
QUOTE (Lindeberg @ Oct 12 2005, 23:49 ) *

Om du kör windows och IE - ja...

Allvarligt talat, det här är väl samma hysteri som det brukar vara? IE har alltid varit crackers (det heter F-N inte hackers!!!!) favoritmåltavla. Min personliga åsikt är att IE suger fetanka, men det hör inte hit.

Kör windows update och uppdatera allt den säger åt dig att uppdatera och se till att du har ett uppdaterat antivirusprogram så löser det sig nog.

När jag ändå är inne på browsers, för er som inte har testat firefox. Prova den och lägg in följande extensions (finns under Tools -> Extensions):
AdBlock - slipp huvudelen av alla popups och reklambanners.
ForecastFox - visar en väderprognos i nedre högra hörnet.
All-in-one Gestures - kontrollera en massa funktioner genom att rita tecken med musen, helt fantastiskt bra!
FoxyTunes - kontrollera valfri mediaspelare (tex winamp) från knappar i statusraden på firefox.
SessionSaver .2 - det bästa som har hänt sedan skivat bröd! Den kommer ihåg alla tabbar du hade öppna när du stängde ner firefox, även om datorn kraschade, och öppnar dom igen när du startar den nästa gång.

Sen finns det en massa andra bra att ha saker, men det här är mina favoriter smile.gif

Eller så kan man prova opera som har kunnat istort sett allt de ovanför, plus mycket till i flera år nu.
Rickard N
QUOTE (eskil @ Oct 13 2005, 09:15 ) *
QUOTE (http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=678&a=473020&previousRenderType=6)
Tiden rinner ut för Windows-användare

Det håller jag inte med om. Tiden tar inte slut förän 19 januari 2038...
;)

Sweeet, gott om tid biggrin.gif
arvid_eriksson
QUOTE (Vildmannen @ Oct 12 2005, 13:11 ) *

det där låter int kul banghead.gif
Nestor
Med FireFox så har man iallfall löst en del av problemet...

Länge leve Firefox:worthy:
Moro
Kunde inte komma åt windows update förrens nu, men ändå funkar min dator fortfarande ett dygn efter att den inte "skulle" smile.gif
J-Star
FireFox... att byta ett säkerhetshål mot ett annat... och dessutom mista massor med funktionalitet. Funkar ActiveX än? ;)

/J
larsev
QUOTE (J-Star @ Oct 13 2005, 20:22 ) *
FireFox... att byta ett säkerhetshål mot ett annat... och dessutom mista massor med funktionalitet. Funkar ActiveX än? ;)

/J

Själv använder jag Netscape 8.0.
Får det bästa av både IE och Firefox beroende på vilka inställningar du väljer för varje site du beställer. :P
KD803
QUOTE (jed @ Oct 13 2005, 07:28 ) *
Min personliga åsikt är att IE suger fetanka, men det hör inte hit.

Hmm, får du verkligen tycka så?
:P
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.