Help - Search - Members - Calendar
Full Version: HV-man norpade bil
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > HV/Friv
Vildmannen
Vad kan detta vara för nisse? tveka.gif

http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1...3_852__,00.html
siros
Ahahahahah Malajn.gif

Vilka människor det finns, saknar ord brow.gif
alfie
QUOTE (Vildmannen @ Oct 12 2005, 09:07 ) *

Stort att det tog 2 månader innan de insåg att bilen var borta och detta efter att fått det berättat för sig...
Björn-
....var militärpolis som agerade i området

Det var något nytt clap.gif
Power King
Hv mannen i fråga kommer från Nässjö Insatspluton. Och bilen var en ganska ny V70. Så det är lustigt att dom inte har mer koll än så på nya bila´r.
Fk Satan
Hemvärnsman anhållen
Greps med stulen militär bil två månader efter att fordonet försvann från Ing 2.

EKSJÖ I juni försvann ett militärfordon från Ing 2. Nu har en 22-årig hemvärnsman anhållits.
Sedan juni har en militär bil saknats på Ing 2. Först i augusti upptäcktes stölden när en man tankade bilen i Huskvarna. När han, iförd en uniform modell 90, försvann från platsen utan att betala för bensinen polisanmälde mackens personal händelsen. I slutet av augusti sågs bilen i centrala Jönköping. En 22-åring greps. I bilen, en Volvo V 70, fann polisen tecken på iscensatta militära aktiviteter.
– Den gripne har försökt att skapa en insatsbil, säger kommendörkapten Lars-Erik Uhlegård, säkerhetschef på Militärdistrikt Syd, som Ing 2 tillhör.

Kan ha haft vapen
22-åringen är aktiv i Hemvärnet och har deltagit i verksamhet kopplad till Ing 2.
– Han verkar ha ett sjukligt intresse för militär verksamhet, som jag tolkar det, säger Lars-Erik Uhlegård.
Mannen blir avstängd från sina aktiviteter i Hemvärnet. Hemvärnsmän har rätt att ha automatvapen, men på Militärdistrikt Syd vet man inte om mannen haft ett sådant.
– Det har tagits ifrån honom i så fall, säger Lars-Erik Uhlegård.

Källa: Värnpliktsnytt

från fbu.se
Riffel tittaren
Vilken tomte... Finns ju en och annan bil på Ing2 som på alla andra ställen.
Inte lätt att ha koll på..

Lite roligt är de! Vilken dåre!
Lockwed
Jamen titta!

Där kom det efterfrågade mediala intresset för hemvärnet Malajn.gif

Den där killen verkar fö frisk och klar i knoppen, tur att han inte stal en gammal KA anläggning och stoppade en invasion.
eskil
Detta har redan tagits upp här.

Jag tycker fortfarande att det är både facinerande och oroväckande att hans MD-grupp inte vet ifall han har sitt befattningsvapen hemma.
Lord
Borde inte polisen ha lite bättre koll på att MP inte åker runt som ett securitas företag Malajn.gif
marcuzt
QUOTE (eskil @ Oct 12 2005, 21:51 ) *
Detta har redan tagits upp här.

Jag tycker fortfarande att det är både facinerande och oroväckande att hans MD-grupp inte vet ifall han har sitt befattningsvapen hemma.

En tanke är att en journalist ringer mitt i natten till ansvarig och frågar och då är det inte konstigt att vederbörande inte vet alla hv mäns inom MDgruppens vapen placering... Men att han litade på befälen så att han sa att ifall den fanns ute så plockades den in...

Bara en tanke om hur det skulle kunna vara...
Magnus
22-åringen är aktiv i Hemvärnet och har deltagit i verksamhet kopplad till Ing 2.
– Han verkar ha ett sjukligt intresse för militär verksamhet, som jag tolkar det, säger Lars-Erik Uhlegård.
Mannen blir avstängd från sina aktiviteter i Hemvärnet. Hemvärnsmän har rätt att ha automatvapen, men på Militärdistrikt Syd vet man inte om mannen haft ett sådant.
– Det har tagits ifrån honom i så fall, säger Lars-Erik Uhlegård.

Källa: Värnpliktsnytt

Ok, vem av er är det?? Malajn.gif laugh.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.