QUOTE (Ing @ Oct 6 2005, 16:25 )

QUOTE (Fu Johanson @ Oct 5 2005, 21:05 )

Jag är förvånad över att inte fler har skrivit i den här tråden.
Och jag som tycker att det är fantastiskt att det skrivs så mycket i en del trådar där det inte finns någon som helst information att tillgå.
Spekulationer spekulationer spekulationer...
Desto mer förvånande då att många medlemmar bemödar sig med att skriva tjogvis med inlägg om allehanda fantastiska konspirationsteorier i både den ena och andra tråden men inte verkar vara lika intresserade av att diskutera en oväntad artikel som även om den kanske är överdriven dock är ögonbrynshöjande.
Sen så vill jag skilja på spekulationer utan grund i verkligheten och spekulationer som baserar sig på hittills kända fakta och applicerbar tidigare erfarenhet. De senare är nödvändiga för att uppnå diskussioner och inte enbart monologer eller frågor/svar på forumet och även det som världens samlade försvarsanalytiker till stor del sysslar med professionellt.
Jag ser personligen inget egenvärde i att sträva efter en situation på forumet där medlemmarna avråds från att engagera sig i debatter och åsiktsyttringar angående specifika militära ämnen även om dessa ofta blir just spekulativa, detta då just denna dialog är det som gör ett forum som detta till något mer än en bister och torr instruktionsmanual i vad den etablerade "kunskapen" består i och därmed också något värt att engagera sig i. Betydligt bättre då att konstruktivt argumentera emot om man drar andra slutsatser än de någon annan presenterar i ett inlägg, om man då kommer fram till en gemensam slutsats efter en sansad debatt har något spännande hänt, ett faktiskt framsteg kan ha skett.
Nu är ju detta naturligtvis inte mitt beslut att ta, blågul och Henke är de som styr forumet och har, förmodar jag, redan diskuterat denna fråga sinsemellan.
Därmed så är detta inlägg troligen överflödigt och dessutom OT så jag får väl be om ursäkt på förhand.