Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Börjar bli Trött på chatten
SoldF.com Forum > SoldFs Garnison, C Isgubbe > SoldFForum > Feedback
olaevil
Olaevil ligger ganska mycke på chatten och börjar faktiskt undra vad som börjar hända med denna.
Vi har Börjat bli Dryga....Högtfärdiga och skiter i frågorna Som folk Ställer
Tycker att vi ska försöka att bättra oss och få bättre stil på chatten överhuvudtaget.
Nuförtiden KÄNNS det som att folk kommer in Ställer en fråga och får skit för dettta.
Ändring krävs tror jag.Framförallt Ödmjukhet..... Om Vi vill skitsnacka kan vi ta det PRIVAT.
Tillyttermeravisso så hoppas jag att folket här ser mig som en Soldfkille och hoppas att ni förstår vad jag menar...VI ÄR TiLL FÖR ATT HJÄLPA OCKSÅ inte bara själpa som Farmor sa. biggrin.gif

Klagar absolut inte på Våra Gulblåa,Bara anser att vi kanske ska försöka att sparka upp det ett par trappsteg på Chatten.

Vi är faktiskt inte så hemskt många i chatten......

Med Vänlig hälsning
Ola THE EVIL.

P.s Är inte oskyldig själv........................................

Edit. Flytta var ni vill men vill att Folket på Chatten ska försöka läsa lite.
Utan att detta Stör Forumet som är OTROLIGT VÄLSKÖTT.
Vc_90
Chatten är pga sin snabbhet lite av ett gäng som sitter o snackar. Man uppför sig där på samma sätt som när man sitter o tar en öl o snackar skit med polarna.
Kommer man in som ny får man lite känna av vibbarna innan man börjar fäkta.

Nu är du rätt ny du med olaevil men de flesta av oss som hänger där inne känner varandra irl. Om vi går hårt åt varandra och någon fåne försöker hänga med i detta blir det bara dumt...
Har inte varit med om att vi dissat en endaste som uppfört sig på ett normalt sätt. Däremot har jag dock personligen uppfört mig tämligen ohyfsat mot folk som tror dom äger stället.

Om nån kommer in utan att presentera sig eller ens säga "hej!" innan han/hon hasplar ur sig en fråga eller påstående blir den bemött därefter.
Sen är det väldigt ofta som det är samma person som kommer in gång på gång o ställer en fråga som är buslätt att kolla upp på tex forumet.

Chatten är och skall vara ett ställe där lite tuffare tag är tillåtna jämfört med forumet, men inte tuffare än att man hade kunnat säga det öga mot öga till personen ifråga!

Personligen tycker jag det daltas för mycket med idioterna på forumet, men det är en helt annan diskussion.
dxl
Har min personliga åsikt som ligger väldigt nära Olas.
Det som jag anser vara värst är att det faktisk är de som blir kränkta när man t.e.x kallar folk för CP osv.
Innan jag utvecklar mina tankar mer så vore det intresant att veta hur pass officiell chatten är, alltså hur pass mycket utav övriga soldf den hänger ihop med om ni förstår vad jag menar.
Ska det verkligen som VC90 skriver vara en kompis chatt eller ska det vara en chatt som är en förlängning utav forumet?

edit:
sedan tror jag INTE att det som sägs i chatten skulle sägas av samma personer IRL.
Av en del ja majoriteten tveklöst NEJ.
(man kallar inte någon man inte känner för nigger t.e.x.
Vc_90
Vad pratar du om?

Jag är inne på chatten jämt och har aldrig varit med om att nån blivit kallad CP, nigger osv.
Om så har skett är det givetvis inte försvarbart!!
Men däremot att dissa folk rent allmänt händer ibland, men det gör jag i vanliga livet också.

Att vi kör diverse spårvagnar, epatraktorer o andra saker över varandra skall väl kanske inte tas med så jättemycket allvar. Men vid total avsaknad av humor kanske nån tar illa upp.

Sen får du gärna testa att läsa vad jag skriver. Jag skrev att det pga sin snabbhet blir lite som när man snackar skit med polarna, jag skrev inte att det skulle vara en "kompis chatt". Vad nu det är...
dxl
Ok för att förhoppningsvis förenkla lite.

Ska man i chatten soldf prata om samma saker som i forumet soldf eller ska det vara en chatt där man sitter och tjötar om annat?
Om man känner någon som är intreserad utav försvarsmakten och vill chatta om den kan man då rekomendera soldfchatten?
Som jag ser det så är svaret nej.
Det finns bättre ställen att chatta på om man vill ställa frågor eller diskutera möp grejer, dock så är språket då ofta utriksika och inte med inriktning på svenska FM.

för att ta nära liggande kanaler så pratas det lika mycket om inte mer i #giraffs fall möp/militaria i #giraff och #sverige som i #soldf.

Ska det vara så?

edit:
jag har inte varit mycket i #sverige det senaste så jag vet inte hur det är nu.
bara så ingen får för sig att det är en möp kanal full med möpar.
2Sharp
Chatten har väl sällan, när jag varit där, rört sig så mycket runt militära prylar, jag tycker det är mest dyngsnack.

Vilket är anledningen till att jag inte spenderar tid där, utan vid några få tillfällen.

Jag tycker det är synd att de militära diskussionerna inte får/tar större plats.

smile.gif
henke
Vi har en pågående diskussion bland BlåGula och OP:ar på chatten där vi skall enas kring sättet man agerar som Op.

Med tanke på de PM och även inlägg i denna tråd ber jag om ursäkt för de uttalanden medlemmar/besökare tagit illa vid sig av. Man skall inte bli bannad utan en rimlig orsak och även om det möjligt informeras om det innan och man skall givetvis inte av OP:ar kallas för skällsord.

Personer som enbart är inne för att störa, förstöra, sprida olaglig information och inte har minsta tanke på att prata/diskutera kommer givetvis i fortsättningen att bannas/blockas.

Chatten är på grund av sin utformning ännu mer styrd av användarna än forumet, så önskar ni inrikta snacket kring mer militaria än det varit hittills så är det bara att göra det. De som är intresserade kommer hänga på. Jag håller med 2Sharp att varit relativt lite snack om militaria och desto mer om vardagliga ämnen, vilket kanske inte attraherar alla. Det är också ett ställe som fungerat lite som en ventil där man kan vara lite mer familjär än på forumet och därmed en känsla av utanförskap för nybörjare. Det är inget som är unikt för enbart vår kanal #SoldF. Man får då precis som i verkliga livet lägga lite energi på att pejla av stämningen.

Märker man att man är ett litet gäng som vill snacka om något specifikt som resten av SoldFs chatbesökare inte vill vara delaktiga i, kan man med ett enkelt IRC-kommando skapa en egen kanal tillfälligt och hålla den "konferensen" där.

Personer som känner sig ofördelaktigt särbehandlade kan vända sig till mig och då gärna med information om ärende, datum, klockslag samt vilka användarnamn på berörda parter.

Med förhoppning om att vi kan göra chatten till samma trevliga ställe som forumet,

Henke
Lfskbat
Hmmm Ola! Det är väl inte bara på Chatten som folk är elaka och i vissa fall nästan snudd på personangrepp.... Det tycker jag är det sämsta på detta forum... men nu får man väl skit för det!

Har förvisso kommit mycket lindrigt undan, men jag lider med dem som trycks ner av de som ligger på 1000+ inlägg blyg.gif
Tror faktiskt SoldF är en utav de "elakaste" forum jag är med i!
The Swede
QUOTE (Lfskbat @ Aug 24 2006, 19:40 ) *
Hmmm Ola! Det är väl inte bara på Chatten som folk är elaka och i vissa fall nästan snudd på personangrepp.... Det tycker jag är det sämsta på detta forum... men nu får man väl skit för det!

Har förviss kommit mycket lindrigt undan men jag lider med dem som trycks ner av de som ligger på 1000+ inlägg blyg.gif
Tror faktiskt SoldF är en utav de "elakaste" forum jag är med i!

Har du några konkreta exempel?
Om du inte vill skriva det här går det bra med PM.
Lfskbat
Kan inte ta upp specifika fall, men debatten som Alexandersson postade (officerare bär skulden...) var kanske klumpigt postad av Ax-son. Men jag tyckte nog han fick otroligt mycket onödig skit kastad på sig, jag led med gabben blyg.gif . Och han slutade ju posta där ett tag... Själv postade jag ETT el 2 inlägg i den debatten men de svar jag fick tolkade jag som rätt "passa dig" så jag slutade diskutera. Men du vet säkert, Swede, att tempot är tufft på SoldF... vilket ofta kan "hugga hårt" på nya forummedlemmar... Som jag unsure.gif
Kimster
Lfskbat jag kan hålla med dig bitvis om vissa "attityder" kanske. Det är dock svårt för mig att göra en sånt här forum med det ämnet och den mängd testosteron som florerar här. Jag själv känner att jag vaklar ibland i mina uttalanden.
Dock är det svårt att för andra ibland se helheten, av t.ex vad som hänt tidigare osv. Någon händelse eller något som någon har skrivit som orsakat att folk har skapat sig uppfattningar om någon, som inte alla känner till.
Vad beträffar tråden som "Alexandersson" startade(eftersom det var ditt exempel) så är det egentligen ingen konstighet alls, inte bara pga just hans "klumpighet" och att 99% inte håller med han, utan även att vissa är medvetna om hans tidigare trådar i forumet som vart av samma karraktär och även värre, där han har haft varningar på sig vid flertalet gånger och även skapat dubbelanvändare där han skrivit en massa trams och ljugit i profilen och annat skitsnack. Har man en sådan "historia" blir det extra svårt att lyssna på han och ta saker på allvar.

Så det är bl.a därför vi försöker trycka på att man MÅSTE TÄNKA på vad man skriver och inte svamla om massa bullshit för det kommer slå tillbaka förr eller senare. Alexandersson är inte ensam som exempel, vi har haft flera, vissa finns kvar men de flesta har flytt fältet eller så har jag eller annan blågul gett dom foten från forumet.

Inget rättfärdigande, men dock en sak som kan förklara vissas beteende.
Lfskbat
Oki Kimster salute.gif
Visste inte om det där med Ax-son. Det känns betryggande att ni Blå-gula håller lite koll på "trådarna och dess operatörer". Tackar! Känns skönt att ha en vakande hand över detta forum salute.gif

/Lfskbat
Strv S
Kan ju vara kul att få veta varför man blev bannad för att ha sagt goddag? blink.gif
9x19
QUOTE (Strv S @ Sep 10 2006, 16:34 ) *
Kan ju vara kul att få veta varför man blev bannad för att ha sagt goddag? blink.gif

För att du hade två klienter inne samtidigt och använde den ena till att spela join/leave-flipper.

Har lyft den nu.
Strv S
Okej, tack, varför den går ut och in helatiden har jag ingen aning om varför :(
och det där med 2 namn belv bara för att när mirc loggade ner igen så stod det att namnet strv_s var upptaget och jag hade Persson ifyllt som secound name.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.