twintip
Sep 29 2005, 15:23
Hur ska man veta om man har balls till att klara kustjägarutbildningen.
har hört att man måste vara vältränad (går ordna) och ha grymt psyke.
Hur vet man om man har detta innan man redan är intagen? Då är det ju lite sent att hoppa av (sabbar för polarna och för övriga som sökt men blev utkonkurerade).
Hur får man reda på det helt enkelt?
Skuggan
Sep 29 2005, 16:01
söker, kanske får göra förtetstet, blir kanske utvald där, då vet man att FM anser att man har tillräckligt med testiklar (vad nu det har med saken att göra egentligen?
Kollar hur många N man lyckas pressa ihop en nötknäppare runt de nämnda kroppsdelarna. Tror kravet ligger på ca 10KN, men det var några år sedan, nu ligger det nog på 9,5 KN.
/Born, numera misslyckad gosskörstenor
Kimster
Sep 29 2005, 16:14
QUOTE (twintip @ Sep 29 2005, 16:23 )
Hur ska man veta om man har balls till att klara kustjägarutbildningen.
har hört att man måste vara vältränad (går ordna) och ha grymt psyke.
Hur vet man om man har detta innan man redan är intagen? Då är det ju lite sent att hoppa av (sabbar för polarna och för övriga som sökt men blev utkonkurerade).
Hur får man reda på det helt enkelt?
Jag svarar lite som skuggan, det är pliktverkets uppgift och se om du pallar trycket, vidare sen kommer förbandet att se om du pallar trycket på förtesten om du lyckas komma dit. Har du sen kommit in så anses du nog klara av utbildningen... men man kan givetvis aldrig veta förrän dagen man muckar om man passade eller inte, men så är livet.
mackan_666
Oct 22 2005, 13:59
Kan säga av egen erfarenhet att utbildningen är inte som man förväntar sig, det är en stor chock så man skall överväga noga innan man väljer att söka och blir man antagen så skall man tänka efter, förtesterna är ett smakprov på hur dagarna kommer att se ut dom närmsta månaderna efter inryck.
Men är man säker på sin sak så skall man satsa, befälen anser att blir man uttagen och sedan hoppar av utan att man har skador så har dom gjort ett misslyckande och inte tvärt om, fast dom inte säger det till en i första taget.
Waldemar
Oct 23 2005, 14:27
Har inte KJ precis som FJS en testperiod där man verkligen får reda på om man fixar pressen?
Kimster
Oct 23 2005, 15:19
QUOTE (Waldemar @ Oct 23 2005, 15:27 )

Har inte KJ precis som FJS en testperiod där man verkligen får reda på om man fixar pressen?
Jo, läs vad jag skrev 2 inlägg upp.
Waldemar
Oct 23 2005, 23:21
QUOTE (Kimster @ Oct 23 2005, 16:19 )

QUOTE (Waldemar @ Oct 23 2005, 15:27 )

Jo, läs vad jag skrev 2 inlägg upp.
Trodde förtesten var extramönstringen.
I alla fall, stämmer det att testperioden är 2 veckor för KJ och 4 för fjs? Jag har både läst och hört olika.
mackan_666
Oct 24 2005, 14:10
på kj finns ingen testperiod
klarar man extramönstringen kommer man in, om man inte pallar trycket under utbildningen så åker man ut, vi hade folk som fick åka hem när det var 3 månader till muck eftersom att dom ansågs inte passa längre
defacto
Oct 25 2005, 05:06
QUOTE (mackan_666 @ Oct 24 2005, 15:10 )

vi hade folk som fick åka hem när det var 3 månader till muck eftersom att dom ansågs inte passa längre
Av vilken anledning ansågs de inte längre vara lämpliga som Kustjägare?
Har man avklarat mer än 50% av en Kustjägarutbildning bör man väl ha bevisat att man har vad som krävs. Eller var det folk som missat stora delar av utbildning p.g.a. skador mm. ?
QUOTE (defacto @ Oct 25 2005, 06:06 )

vi hade folk som fick åka hem när det var 3 månader till muck eftersom att dom ansågs inte passa längre
Har man avklarat mer än 50% av en Kustjägarutbildning bör man väl ha bevisat att man har vad som krävs. Eller var det folk som missat stora delar av utbildning p.g.a. skador mm. ?
50% är inte 100%. Har man klarat 50% av ngt har man klart ca hälften...
Delta Golf
Oct 25 2005, 12:52
QUOTE (mackan_666 @ Oct 24 2005, 13:10 )

på kj finns ingen testperiod
klarar man extramönstringen kommer man in, om man inte pallar trycket under utbildningen så åker man ut, vi hade folk som fick åka hem när det var 3 månader till muck eftersom att dom ansågs inte passa längre
Vem?
//102
Stella-Polaris
Oct 25 2005, 13:28
Test period eller inte så handlar det om att fullfölja hela utbildningen och inte att klara av en bit och sedan glida omkring..
Passar man till tjänsten? Ja, vill du testa dig själv, så föreslår jag följande:
Gå ut i skogen. Ta med dig ett liggunderlag,par mackor, en termos kaffe samt en petflaska vatten. Leta upp ett buskage eller liknande en bit ifrån en mindre väg. Kryp in och göm dig där. Börja räkna fordon som kommer förbi. Ligg kvar och rör dig inte ur fläcken i två dygn. Självklart skall du vara vaken hela tiden. Fixar du detta är du ett ämne för FJS/KJ och kan börja bygga upp din fysik.
Om du kan springa 8 maraton på raken och därefter simma 20 km med kläder för att avsluta med 100 km med 50 kg packning men du klarar inte av att ligga stilla i en buske så är du troligtvis inte lämpad för tjänsten......
man kan nog säga att föjande behövs i Prioriterings ordning
1, Vilja
2, Tålamod
3, Uppmärksamhet
4, Fysik
Personligen sätter jag alltså inte Fysik bland topp 3 för att klara av utbildningen.
Du måste bestämma dig för om du vill genomföra utbildningen eller inte. Om du bestämmer dig för det så gäller det att alldrig ge upp det du bestämt.
defacto
Oct 26 2005, 13:08
QUOTE (EES @ Oct 25 2005, 09:14 )

Fan va smart du är då..
Det jag menar är att om man pallat största delen av en jägarutbildning så bör man "passa in". Tycker inte du det? Det jag vill veta är "Av vilken anledning ansågs de inte längre vara lämpliga som Kustjägare? " det jag inte ville höra var någon lustigkurre som påpekar att 50% är hälften av något.
SGT Jakobsson
Oct 26 2005, 13:34
QUOTE (defacto @ Oct 26 2005, 14:08 )

QUOTE (EES @ Oct 25 2005, 09:14 )

Fan va smart du är då..
Det jag menar är att om man pallat största delen av en jägarutbildning så bör man "passa in". Tycker inte du det? Det jag vill veta är "Av vilken anledning ansågs de inte längre vara lämpliga som Kustjägare? " det jag inte ville höra var någon lustigkurre som påpekar att 50% är hälften av något.
Vi hade två pbsare som blev hemskickade. De var helt enkelt inte tillräckligt dugliga. Den ena hamnade som stf i en grupp och gruppchefen vägrade jobba med honom, gruppchefen sa till Plutonchefen och sen blev den odugliga avskilld, helt befogat. Nästa snackade mkt skit, betedde sig egoistiskt, hade massa bortförklaringar och var allmänt oduglig och fick oxå åka hem. officellet pga "problem med ryggen" med plut C sa under uppställningen att det var för att de inte ville ha honom där.
Båda åkte ut efter ca 6mån. När vi var på Korsö över sommaren, gb legat inne sen jan, var där några GB som fick åka hem som inte klarat baskerproven.... Även hos dem var det mer än fysiken som var problemet.
Många blev såklart avskillda under tiden pga skador och några helt enkelt bara gav upp.
22 kvar av 36 inryckade pbs:are, vet inte hur många gb som åkte ut..
Du får KJs utbildnigstecken efter basekerproven och får kalla dig Kustjägare, men du krigsplaceras inte om du inte fullföljer utb med godkända betyg. För mig är en KJ en soldat som gjort hela GU med godkänt betyg.
mackan_666
Oct 26 2005, 17:06
Spelar ingen roll om man har gjort 50% eller 80%
Klarar man inte hela, hur skall man då kunna t ex krigsplacera någon och sedan kunna lita på denna person...
eller om man åker utomlands med en pltuon kj, som det händer ibland, hur skall man då kunna lita på att han klarar det man skall göra i det aktuella landet om han inte klarade hela utbildningen
102..... det var 229 som fick åka.... du vet vem det är, han blev flyttad till vakten.
Anledningen till att han åke var att man ansåg att han inte hade motivationen kvar, samt att han hade tappat bort lite prylar. Lite smått och gott helt enkelt.
Men sedan finns det även folk som gör hela utbildningen men inte får gaffeln, eftersom att man inte klarar alla proven, det är även det rätt surt.
På kj får man baskern om man klarar baskerprovet, men du får inte gaffeln om du inte klarar alla övriga prov.
Psykoligiska samtalet är över 1 timma lång, så man bör ju ta sig förbi det först, finns ju individer vissa år som klarar sig förbi ändå.
Och om man passar eller inte, det vet man inte förän dagen man muckar med gaffeln i behåll.
du vet vem det är, han blev flyttad till vakten.
KJ till Vakten? Smått pinsamt...
Det finns "fiskar" varje kull som lyckas ta sig genom nätet, när dessa sedan blir avskiljda av olika anledningar så är det oftast de som står för den största myt-spridningen av vad som sker och hur befäl är på KJ.
/T
mackan_666
Oct 26 2005, 20:30
kj till vakten, varför skulle det vara pinsamt, enda sättet att han skulle få ut sitt muckbidrag... så han valde det istället föra att åka hem, var på vakten 1 månad elle rnått om jag inte minns fel och fick ut sina pengar
Delta Golf
Oct 27 2005, 13:26
Instämmer med Mackan; killen fick ju sina 40 sköna i slutändan, vilket var den enda anledningen till att han var kvar öht. Rätt schysst kille vad jag vet, men kanske inte så mycket för att vara i gröna kläder i första laget.
//DG
salaam
SGT Jakobsson
Oct 27 2005, 15:14
QUOTE (mackan_666 @ Oct 26 2005, 18:06 )

Klarar man inte hela, hur skall man då kunna t ex krigsplacera någon och sedan kunna lita på denna person...
eller om man åker utomlands med en pltuon kj, som det händer ibland, hur skall man då kunna lita på att han klarar det man skall göra i det aktuella landet om han inte klarade hela utbildningen
102..... det var 229 som fick åka.... du vet vem det är, han blev flyttad till vakten.
Anledningen till att han åke var att man ansåg att han inte hade motivationen kvar, samt att han hade tappat bort lite prylar. Lite smått och gott helt enkelt.
Men sedan finns det även folk som gör hela utbildningen men inte får gaffeln, eftersom att man inte klarar alla proven, det är även det rätt surt.
På kj får man baskern om man klarar baskerprovet, men du får inte gaffeln om du inte klarar alla övriga prov.
Psykoligiska samtalet är över 1 timma lång, så man bör ju ta sig förbi det först, finns ju individer vissa år som klarar sig förbi ändå.
Och om man passar eller inte, det vet man inte förän dagen man muckar med gaffeln i behåll.
Vafalls? Vi fick inte baskergrön innan alla prov var klara! Då var det basker marinblå som gällde tillsammans med permisuniformen.. 13 av 22 på pbs hade fixat alla proven till juluppehållet..
strax över hälften alltså..
QUOTE (mackan_666 @ Oct 26 2005, 21:30 )

kj till vakten, varför skulle det vara pinsamt, enda sättet att han skulle få ut sitt muckbidrag... så han valde det istället föra att åka hem, var på vakten 1 månad elle rnått om jag inte minns fel och fick ut sina pengar
Ah missade att det var 40 dagar till muck.
Förstår killen, men lär varit lite surt.
mackan_666
Oct 31 2005, 01:17
QUOTE (SGT Jakobsson @ Oct 27 2005, 16:14 )

Vafalls? Vi fick inte baskergrön innan alla prov var klara! Då var det basker marinblå som gällde tillsammans med permisuniformen.. 13 av 22 på pbs hade fixat alla proven till juluppehållet..
Vadå innan alla proven var klara? treudden får man om man klarar alla proven, baskern får man för man gör baskerprovet.
SGT Jakobsson
Oct 31 2005, 07:32
QUOTE (mackan_666 @ Oct 31 2005, 01:17 )

QUOTE (SGT Jakobsson @ Oct 27 2005, 16:14 )

Vadå innan alla proven var klara? treudden får man om man klarar alla proven, baskern får man för man gör baskerprovet.
NEJ! inte när jag låg inne.
Även om du gick jägarmarshen, eller Utbildningskontrollen som den hette, och klarade den fick du inte baskern om du inte tidigare presterat godkänt restultat på snabbmarschen och stridshinderbanan.
Det är möjligt det har ändrats?
Så du menar att ni hade folk fick basker grön utan att ha klarat stridshinderbanan och snabbmarshen?
Nej det är fortfarande som du skriver Jake.
Blue52
Oct 31 2005, 17:25
Orientering Manover!:De var inte 40 Dagar till Muck , "40 Skona = $40 000 SEK "SLUT! UTAN FRAGOR! FORSTA! SKINGRA ER!
twintip
Nov 6 2005, 18:59
Jag klarar ligga i en buske 2 dygn. Gjorde det i somras, medan jag fiskade. iofs hade jag ett litet tält. men antagligen hade jag klarat det utan att klaga (om jag hade sällskap i busken)
Men hur blir det nu när de 2006 ska banta försvaret ännu mer? såg nån tråd om att en halvering var på gång!
Blir KJ kvar? blir flygbasjägarskolan kvar? iofs ska jag inte mönstra förren 2007, då kanske det eventuella borgerliga styret rustat upp igen?
hmm, läskigt att stå naken i vintern
EDIT:
Någon som vet om KJ opererar i Björkmiljö?
Gå ut i skogen. Ta med dig ett liggunderlag,par mackor, en termos kaffe samt en petflaska vatten. Leta upp ett buskage eller liknande en bit ifrån en mindre väg. Kryp in och göm dig där. Börja räkna fordon som kommer förbi. Ligg kvar och rör dig inte ur fläcken i två dygn. Självklart skall du vara vaken hela tiden. Fixar du detta är du ett ämne för FJS/KJ och kan börja bygga upp din fysik.
Det där verkar onekligen intressant, måste testas någong gång.

Men är man inte alltid minst ett stridspar i lumpen då...?
@ bartil
Jag antar att du förstod att han inte var allt för seriös med sin kommentar.
Det jag tror han försöker säga är att det inte bara handlar om hur bra fysik man har utan att det är mycket annat som spelar in. Men som sagt, antar att du förstod det ;D
Hehe, det är ju ingen omöjlighet precis? Antog att han överdrev såklart, men det är väl liknande sånt man sysslar med (delvis) på FJS/KJ nuförtiden? Eller har jag fått allt om bakfoten? :P
Vysotskij
Nov 6 2005, 23:32
QUOTE (twintip @ Nov 6 2005, 18:59 )

Jag klarar ligga i en buske 2 dygn. Gjorde det i somras, medan jag fiskade. iofs hade jag ett litet tält. men antagligen hade jag klarat det utan att klaga (om jag hade sällskap i busken)
Men hur blir det nu när de 2006 ska banta försvaret ännu mer? såg nån tråd om att en halvering var på gång!
Blir KJ kvar? blir flygbasjägarskolan kvar? iofs ska jag inte mönstra förren 2007, då kanske det eventuella borgerliga styret rustat upp igen?
EDIT:
1. Man bör inte prata så mycket på o-plats.
2. Upprustning vid borgerlig valvinst är en dröm. Lite mer resurser kan det bli, men de behövs för att täcka dagens uppgifter. KJ-utbildningens dimensionering kommer nog inte att bli valfråga.
3. KJ baserar sällan sina insatser på botaniska överväganden. Är du allergisk ska du fråga herrar kustjägare här hur det ser ut med kravspec. Min misstanke är att det kan bli problem.
QUOTE (twintip @ Nov 6 2005, 18:59 )

EDIT:
1. Ligg stilla nästa gång, stirra på en väg och notera allt som inträffar, gör din toalett i påse och PET-flaska. Ät kall mat.
2. Den som lever får se. "Upprustning" är knappast aktuellt för något parti.
3. Björk finns över hela nationen. KJ kan operera över hela nationen, inte bara i kustmiljö. Björkallergi är inte tillåtet. Obra att börja nysa och snörvla vid en innästling, tyst ls eller i op.
241 Magnusson
Nov 8 2005, 16:19
Apone har helr rätt.
Man får varken ha någon form av allergi samt syn och hörsel fel de andra kraven som stäls kan du träna till
Lycka till!!
/Magnusson
Stella-Polaris
Nov 8 2005, 19:23
QUOTE (MastY @ Nov 6 2005, 19:29 )

@ bartil
Jag antar att du förstod att han inte var allt för seriös med sin kommentar.
Det jag tror han försöker säga är att det inte bara handlar om hur bra fysik man har utan att det är mycket annat som spelar in. Men som sagt, antar att du förstod det ;D
Om jag var seriös eller inte ?????
Nu är det i och för sig mer än 20 år sedan jag gjorde GU på KJS. Men än i dag torde det vara ett relevant sätt att testa sig själv... Pallar du inte med att koncentera dig på en tröttande och långtråkig sysselsättning så passar du inte.......
Hur pass lätt går det att märka att man har pollenallergi?
Jag har en väldigt "lätt" pollenallergi, brukar inte vara värre en en vanlig lätt förkylning, om ni fattar. Och kan träna på precis som vanligt osv. Är det möjligt att klara en KJ-utbildning då? Någon som har erfarenhet?
Lånar tråden lite.
Jag har problem med att klara 40 strickta push-ups och ska ev göra extramönstringen för KJ. Någon med tips på hur jag ska gå tillväga för att orka flera. Orkar ca 25 st nu och tränar genom att köra 20*5 push-ups var 5:e dag.
Tack på förhand
/epan
Eeh.. träna mycket mer? Tränar du bara var 5:e dag är det inte så konstigt, träna istället 5 dagar/vecka typ... och maxa 1 set varje gång, och ge dig fan på att klara 1 mer varje gång du gör det.
QUOTE (epan @ Nov 8 2005, 21:26 )

Lånar tråden lite.
Jag har problem med att klara 40 strickta push-ups och ska ev göra extramönstringen för KJ. Någon med tips på hur jag ska gå tillväga för att orka flera. Orkar ca 25 st nu och tränar genom att köra 20*5 push-ups var 5:e dag.
Tack på förhand
/epan
Pannben min vänn.. pannben
unt..
Ska ev , eller VILL ev göra KJXmönstr?
/Lundqvist (som klarar 100)
Peter_PB
Nov 9 2005, 11:46
Så länge du tränar med kroppen som vikt, kan du köra på i stort sett varje dag?
Lika bra att förbereda sig på den kommande BRAK:en redan nu..
Innan jag skulle extramönstra körde jag en 45 min - 1 timme varje kväll med alla kommande fystester (dvs pushups, pullups, situps), UTÖVER mina andra 8 pass / veckan.
Ett knep som jag gjorde för att få in rutinen var att genomföra små maxpass som pågick kontinuerligt hela dygnet. Säg t ex att jag går in i köket och tar en macka, den första regeln är den att varje gång man gör entré i köket, tar man klockslaget X 3. Så om jag nu skulle ta den där mackan 1800, så blir det 18 X 3 i pushups, och detta gäller dygnet runt, så det blir lätt på morgonen men jobbigt framåt 24-tiden. Tänk på att det blir då alla i ett sträck, dvs inte 3 set X 18 reps, utan 54 i sträck (värt att påpeka)
Tillämpade det här systemet ett par månader, t ex för att komma in till tvättstugan, hängde jag upp en "Chinstång" i dörröppningen, och där man kör ett maxpass i pull-ups innan man går in och tömmer tvätten (eller motsvarande 20-25 pull-ups beroende på tempo). Om man gick förbbi trappan fick man köra chins i denna på samma sätt.
En annan metod är att kanske sitta med flickvännen och se på nån fjantig dokusåpa på kvällarna, säg att hon ser Paradise Hotel 1900-2000 (fiktiv tid), och Robinson 2000-2030. Värm upp lite till programmet, och sen gör du antal t ex Push-ups så fort någon på TV säger ett namn.
Så om Robinson-robban säger att han vill ha Adam, Bertil och Caesar till sitt lag ( 3 namn X 10 pushups = 30 pushups) Kul träning, OCH du får en ursäkt att se på TV.
Kan för övrigt nämna att denna metod är INGET man orkar med när man kommer hem på efterlängtad permission.

/Mina 50 cent
Bartil mmmm lär nog träna oftare, tränar push-ups 2ggr/veckan kom jag fram till, men det är inte så mycket bättre än 1gång/veckan. Lär börja köra varje dag befarar jag

Hehe lite speciel träning du hade Peter_PB. Ska ta och testa på den faktiskt.
Blue52
"Ska ev , eller VILL ev göra KJXmönstr?" Vet inte om jag ska iom att jag inte fått något besked om jag är antagen till den ännu. Det är alltså inga tveksamheter om jag vill göra den.
/epan
berghaus
Nov 9 2005, 18:42
Kolla Soldf:s FTP:
http://soldf.e.kth.se/Där hittar ni en film i mängden som heter "Blod, svett & bajs"
Den kanske är av intresse för er som skall rycka / har ryckt in som KJ?
Handlar om KJ-utbildningen. Visst är den gammal men sevärd endå.
241 Magnusson
Nov 9 2005, 20:48
QUOTE (berghaus @ Nov 9 2005, 18:42 )

http://soldf.e.kth.se/Där hittar ni en film i mängden som heter "Blod, svett & bajs"

Tycker inte att det speglar dagens KJ på ett bra sätt. Bör INTE förknippas med nuläget...
Waldemar
Nov 9 2005, 22:07
QUOTE (241 Magnusson @ Nov 9 2005, 20:48 )

QUOTE (berghaus @ Nov 9 2005, 18:42 )

Tycker inte att det speglar dagens KJ på ett bra sätt. Bör INTE förknippas med nuläget...
På vilket sätt gör den inte det? Kan tänka mig att KJ inte är lika maskinartade (DÖDA, MACHO, SPRÄNGA SAKER) som de framställs som i "dokumentären", utan mer proffesionella.
Waldemar
Nov 9 2005, 22:21
QUOTE (Peter_PB @ Nov 9 2005, 11:46 )

Så länge du tränar med kroppen som vikt, kan du köra på i stort sett varje dag?
Lika bra att förbereda sig på den kommande BRAK:en redan nu..
Innan jag skulle extramönstra körde jag en 45 min - 1 timme varje kväll med alla kommande fystester (dvs pushups, pullups, situps), UTÖVER mina andra 8 pass / veckan.
Ett knep som jag gjorde för att få in rutinen var att genomföra små maxpass som pågick kontinuerligt hela dygnet. Säg t ex att jag går in i köket och tar en macka, den första regeln är den att varje gång man gör entré i köket, tar man klockslaget X 3. Så om jag nu skulle ta den där mackan 1800, så blir det 18 X 3 i pushups, och detta gäller dygnet runt, så det blir lätt på morgonen men jobbigt framåt 24-tiden. Tänk på att det blir då alla i ett sträck, dvs inte 3 set X 18 reps, utan 54 i sträck (värt att påpeka)
Tillämpade det här systemet ett par månader, t ex för att komma in till tvättstugan, hängde jag upp en "Chinstång" i dörröppningen, och där man kör ett maxpass i pull-ups innan man går in och tömmer tvätten (eller motsvarande 20-25 pull-ups beroende på tempo). Om man gick förbbi trappan fick man köra chins i denna på samma sätt.
En annan metod är att kanske sitta med flickvännen och se på nån fjantig dokusåpa på kvällarna, säg att hon ser Paradise Hotel 1900-2000 (fiktiv tid), och Robinson 2000-2030. Värm upp lite till programmet, och sen gör du antal t ex Push-ups så fort någon på TV säger ett namn.
Så om Robinson-robban säger att han vill ha Adam, Bertil och Caesar till sitt lag ( 3 namn X 10 pushups = 30 pushups) Kul träning, OCH du får en ursäkt att se på TV.
Kan för övrigt nämna att denna metod är INGET man orkar med när man kommer hem på efterlängtad permission.

/Mina 50 cent
Du var mig en hård jävel! Vad tränade du på dina 8 pass/veckan? Vad tror du om mitt träningsschema?
Min kropp skulle sannerligen inte orka att träna så mycket i det här stadiet. Tränar 7 pass/veckan vilket jag tycker är lagom:
mån - undervattenssimning samt simning 500-1000m, sedan på eftermiddagen pushups, pullups, situps och rygglyft från ställning med 40-50 reps på allt förutom pullups.
tis - 1.2 mil
ons - cirkelträning med marklyft, chins, srhugs och andra djävulskap för ryggen
tors - milen
fre - styrkepasset på måndagen
lör vila
sön 1.2 mil
Utöver det cyklar jag ibland till/från skolan (1.7 mil enkel resa), tycker redan att jag tränar ganska mycket och undrar om jag inte skulle bli övertränad om jag körde som du.
Har funderat på att skita i cyrkelträningen vid ryggpasset och köra 3-4 set a 12-15 reps istället, funderar även på att lägga in ett sådant pass för axlar bröst och biceps en gång i månaden, vad tros?
Peter_PB: Mycket intressant träning.

Om jag lyckas ta mig till KJ-extramönstringen ska jag fan försöka göra som du. Det var väl KJ-extramönstringen du tränade till? Klarade du den? :P
Annars har jag redan i huvet hittat på ett passande träningsschema efter mönstringen om jag klarar den... men det betyder ju inte att man inte ka nköra som du också!
Peter_PB
Nov 9 2005, 23:28
QUOTE (bartil @ Nov 9 2005, 22:47 )

Peter_PB: Mycket intressant träning.

Om jag lyckas ta mig till KJ-extramönstringen ska jag fan försöka göra som du. Det var väl KJ-extramönstringen du tränade till? Klarade du den? :P
Annars har jag redan i huvet hittat på ett passande träningsschema efter mönstringen om jag klarar den... men det betyder ju inte att man inte ka nköra som du också!
När man tränar så många pass i veckan (8 pass eller mer) så kan man lätt tappa motivation om man inte hela tiden varierar träningen och provar nya metoder och program. Detta var ett nytt sätt som till slut blev till en schysst rutin, och det var roligare att träna till TV:n, med lite sällskap än att ligga och pumpa i någon källare ensam.
Sen tycker jag att det kändes viktig att köra lite lagsport, som amerikansk fotboll några gånger i veckan. Man kan oftast pressa sig hårdare med lite "coaching" och laganda.
berghaus
Nov 10 2005, 09:20
Jo jag vet. Filmen är som jag skrev ett par år gammal men sevärd endå. Den visar ju själva grundkonceptet och hur det var iaf för 10 år sedan.
QUOTE (berghaus @ Nov 10 2005, 09:20 )

Jo jag vet. Filmen är som jag skrev ett par år gammal men sevärd endå. Den visar ju själva grundkonceptet och hur det var iaf för 10 år sedan.

Nja, inte riktigt det ens.
Tv3 gjorde en story och klippte ihop vad de ville som de ville.
"Häftigt" att se kanske, men inte helt verklighetstergivande.
Rokare
Nov 10 2005, 10:53
QUOTE (berghaus @ Nov 10 2005, 09:20 )

Nej!!!!
Som apone skrev, inte representativt utan vinklat och ihopklippt. Det man kan få sig till livs är väl på sin höjd hur en paddling/klädmönstring/regementet osv..
ser ut men inte hur det går till.
Blue52
Nov 10 2005, 12:30
Filmen var tänkt som en rekrytfilm för typ 15-16 år sen. Mycket som hänt sen dess.
Genomför KJutbildning så vet du vad som stämmer , vad som inte stämmer osv :P
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.