Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Indien köper GRG för en Mrd
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Kasunen
Vildmannen
http://di.se/Nyheter/?page=%2fAvdelningar%...%3bHuvudnyheter

Undrar hur ordern fördelar sig på antal eldrör och am, tillbehör m.m?
arvid_eriksson
gött, det bör väl ta ner aretslösheten och sveriges ekonomiproblem för iaf en liten stund
båtsman
Jaha vem ska nu få på nöten? Eller känner indierna sig hotade?
Darkwand
Skiter väl vi i här ska krängas GRG.
Pakistan kanske behöver Cv90C nu ?
Magnus Redin
QUOTE (båtsman @ Oct 4 2005, 00:38 )
Jaha vem ska nu få på nöten? Eller känner indierna sig hotade?
*

Det är trevligt att hjälpa världens största demokrati som är granne med världens största diktatur.
Hotel Charlie One
Man borde få en helve*es massa grg för en miljard?? salute.gif
109 Eken
beror väl på hur mycket am och andra tillbehör som ingår i köpet
Hotel Charlie One
Ja men ändå... en MILJARD
Magnus Redin
QUOTE (Hotel Charlie One @ Oct 4 2005, 12:33 )
Ja men ändå...  en MILJARD
*

Det är ca 0,75% av indiens årliga försvarsbudget. De gillar uppenbarligen systemet.
Vysotskij
QUOTE (Magnus Redin @ Oct 4 2005, 10:27 )
[...] världens största demokrati som är granne med världens största diktatur.

Rent av med världens två största diktaturer, väl?
dxl
Man borde få en helve*es massa grg för en miljard??

En gissning är väl att GRG/86 är aningens dyrare än GRG/48
Antagligen så kostar siktena en del också.

Vad jag har förstått så fasar man ut de M48 man har och inför M86 där istället samt att förband som inte haft GRG innan får det nu.
Jag hittar dock inte källan där jag läst detta så jag återkommer.

(tillverkas ens M48 längre?)
Hotel Charlie One
Jag tror (och hoppas) att Indien nu sätter upp det ultimata förbandet: GRG-BATALJON!!

-För samtidigt eldöppnande, anläggning!
-ELD!
amfvrak
QUOTE (Hotel Charlie One @ Oct 4 2005, 18:58 )
Jag tror (och hoppas) att Indien nu sätter upp det ultimata förbandet: GRG-BATALJON!!

-För samtidigt eldöppnande, anläggning!
-ELD!
*

horny.gif wub.gif

Att den tanken aldrig har slagit mig innan...du är ett geni!!!
Sytare
Om man vill ta reda på mera om denna försäljning, var vänder man sig då? I och med att det måste godkännas av regeringen så misstänker jag att det finns öppna handlingar någonstans, men var?

@Amfvrak
Mycket kan sägas om Hotel Charlie One, men geni...

Tanken är dock mycket underhållande wink.gif
dxl
QUOTE (Sg Toll @ Oct 4 2005, 22:22 ) *
Om man vill ta reda på mera om denna försäljning, var vänder man sig då? I och med att det måste godkännas av regeringen så misstänker jag att det finns öppna handlingar någonstans, men var?

Inspektionen för Strategiska produkter

Där hittade jag att Sverige säljer GRG och att man säljer vapen till Indien.
Dock inget om att man säljer GRG till inden, men det bör ju finnas i samma dokument någonstans, för mycket dokument har dom så det är bara till å sök.
GP720Englund
Under en mycket tråkig ytövervakning på Sammarin kom jag på det ultimata vapnet...en ställning där man monterar t.ex. fyra GRG:n som är hyfsat samskjutna...mao så har man t.ex. två samverkande GRG-grupper som dessutom kånkar ett lavettage...och utvecklar grym eldkraft...

/M
dxl
QUOTE (GP720Englund @ Oct 5 2005, 12:32 ) *
Under en mycket tråkig ytövervakning på Sammarin kom jag på det ultimata vapnet...en ställning där man monterar t.ex. fyra GRG:n som är hyfsat samskjutna...mao så har man t.ex. två samverkande GRG-grupper som dessutom kånkar ett lavettage...och utvecklar grym eldkraft...

/M

blir till å montera dom tätt och då är väl frågan om den extra verkan i målet som uppnås är värt det.
jobbigt med ett GRG att byta eldställning för att slippa bli bekämpad, hur ska man göra om man har fyra på en lavett?

Däremot så tror jag på att montera det på fordon, som b.l.a jänkarna gör.
GP720Englund
Äh, vem har snackat om att det skulle vara funkis? Jag tänkte enbart på machofaktorn och verkan...tänk en sån i ringlavetten vid landstigning...helvete, vad manligt...

/M
Apone
QUOTE (GP720Englund @ Oct 5 2005, 14:21 ) *
Äh, vem har snackat om att det skulle vara funkis? Jag tänkte enbart på machofaktorn och verkan...tänk en sån i ringlavetten vid landstigning...helvete, vad manligt...

/M

Vad är det för fel på granatsprutan + de bägge HMG'erna?
Men visst, gyro-stabbad grg-mlrs-variant vore ju godis...för den som står i rätt ände.
GP720Englund
Det är inget fel alls på GRSP och 12,7:orna...jag lovar.

Men en LEMUR-GRG-Stalinorgelvariant...mums...

/M
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.