Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Web spray
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Materielplatsen
EES
Vår legal adviser frågade mig vad detta är. Hon utreder just nu vilka typer av tårgas vi får använda och och då dök web spray upp. Vad är det? Jag googlade lite men kunde inte hitta något som används för självskydd.

Vad är Web spray? Finns det en annan benämning?

Tacksam för snabba svar!

Mvh EES
BJK
Här kanske?
QUOTE (EES @ Sep 27 2005, 14:40 )
Vår legal adviser frågade mig vad detta är. Hon utreder just nu vilka typer av tårgas vi får använda och och då dök web spray upp. Vad är det? Jag googlade lite men kunde inte hitta något som används för självskydd.

Tacksam för snabba svar!

Mvh EES
*

Sorry, den var dålig....... Malajn.gif
EES
QUOTE (BJK @ Sep 27 2005, 13:48 )
Här kanske?

Tacksam för snabba svar!

Mvh EES
*

Sorry, den var dålig....... Malajn.gif
*

Ja...det var den faktiskt.
Straylight

Tacksam för snabba svar!

Mvh EES
*

Nåt i stil med det här kanske?
Pepper Gel
tveka.gif
Kanna
Googlar man på web spray så verkar det vara någon form av klister på sprayburk. Hittade dock en länk till en artikel som enligt ledtexten i Google ska handla om riot control och där kan ju någon form av nät som kan sprutas ut koma väl till pass.
NisseNord
Jag såg något liknande på Discovery där man sprutade ut tunna trådar som snabbt stelnade och begränsade rörelseförmågan på de som träffades. Gick att skjuta upp til 12-15 m. De som visades var dock i storlek som en dykartub.
EES
QUOTE (NisseNord @ Sep 27 2005, 16:21 )
Jag såg något liknande på Discovery där man sprutade ut tunna trådar som snabbt stelnade och begränsade rörelseförmågan på de som träffades. Gick att skjuta upp til 12-15 m. De som visades var dock i storlek som en dykartub.
*

Efter lite efterforskning visade det sig att det var det ovan nämnda som efterfrågades och inte en tårgas som diskuterades i början.

(Det blir lätt språkförbistringar i en stab med 33 bidragande nationer...)

Tack.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.