Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Attack of the killer dolphin
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Jolle
aftonblaskan

say no more..känns lite som Simpsons avsnittet när delfinerna tar över världen.."flipper marks and bottle-nose prints..typical work of teenagers"

Visste om delfiner har använts för att upptäcka minor osv..men beväpnade??
C PI62
Allting blir roligare på norska:
Dødsdelfiner biggrin.gif
Kanna
Danska kan också vara kul: Bevæbnede delfiner kan dræbe dykkere
bushman
adjöss och tack för fisken......?
Hornet
dom får väll trana andra delfiner att jaga dom eller så kan dom ju skika Sälarna efter dom och se vem som är bäst :P
Jolle
som jag förstod det använda man vissa delfiner i senaste gulfktiget föratt hitta minor som det stod i artikeln. Jag vet inte med vilket resultat man gjorde detta men jag läste ngn stans att vissa av delfinena hade försvunnit då man inte hade räknat med lokala "irakiska" delfiner jagade bort dem..tydligen kan delfiner vara rätt aggresiva mot andra "utomstående" delfiner CBS
simon
Hur beväpnar man delfiner?
arvid_eriksson
QUOTE (aftonbladet )
Pilarna sitter fast på delfinen med en speciell sele och är designade att söva personen som träffas.
natural_born
såg en dokumentär om de på discovery, såg ut som en bakvänd megafon på nosen som innehöll pilen eller va de nu va dom sköt, så simmade delfinen in i dykaren o tryckte mot nosen så avlossades skottet.
Patroels
QUOTE (bushman @ Sep 26 2005, 20:17 )
adjöss och tack för fisken......?
*

Hehehe.
Bushman, din gamla hitchhiker biggrin.gif

MVH
Troels
Magnus Redin
QUOTE (natural_born @ Sep 27 2005, 11:31 )
såg en dokumentär om de på discovery, såg ut som en bakvänd megafon på nosen som innehöll pilen eller va de nu va dom sköt, så simmade delfinen in i dykaren o tryckte mot nosen så avlossades skottet.
*

Nosen är föresten delfinernas naturliga ramningsvapen. Den ser på nära håll ungefär ut som en hälen på någon som går mycket utomhus utan skor för att därefter bada. Mycket tjock och hård hud med flagnande fläckar. De har en stadig käke, det behövs om man slåss med hakan.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.