en fågel viskade att....det inte kommer finnas sommaruniformer till den inryckande NBG-styrkan - dessa kommer först i november, åtminstonde på vissa förband. Någon "öken-" eller "djungeluniform" kommer inte heller att tilldelas utan bara utprovas och levereras först om NBG åker iväg.
Skitsaker kanske. Men de flesta av er har väl redan förstått att trots att NBG ska vara priorterat kommer det ändå bli strul på grund av att man tillhör en försvarsmakt som inte fungerar...
Skitsaker kanske. Men de flesta av er har väl redan förstått att trots att NBG ska vara priorterat kommer det ändå bli strul på grund av att man tillhör en försvarsmakt som inte fungerar...
Är det bara jag som tänkler "vad ska man med jungel-/ökenuniform till när vi övar (utbildas) i sverige." Finns väl ingen poäng med att ha mer prytlar i skåpen?
Sen anser jag att det är lite väl tråkigt med alla negativa vibbar, jag hoppas verkligen att det finns fler som mig själv som är positivt inställda till NBG även om man inte ska ha för höga tankar/förhoppningar på FM.
Sommaruniformen kunde väl iof vara trevligt iom att man rycker in i juli...