Help - Search - Members - Calendar
Full Version: medicinmannen
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Hjelm
Ikväll klockan 21 börjar serien medicinmannen på 4an.

Persbrandt som skådis + Sundvall som regissör = banan_rock.gif fun_icon_nana.gif

Info här
111 SSK BAT
Stämplas Kass, tilldelas Arkivet samt ny sämre sändningstid.
Lt Hmmm
QUOTE (111 SSK bat @ Sep 25 2005, 22:07 )
Stämplas Kass, tilldelas Arkivet samt ny sämre sändningstid.
*

Håller med. Trött på tv-serier som låter och ser ut som om de är filmade av "hemvideopappan" i Hipp!Hipp!... Varför måste ljudet vara så risigt och burkigt, och varför måste manuset vara så uselt?
Koovee
Ja, den var inte så imponerande, ganska kassa skådespelarinsatser enligt mig....

Edit: Stavar som en, ja jag vet inte vad....
alfie
Tycker att serien har potential att bli något.
Blir nog till att följa de första avsnitten för att se vad det blir av det här!

Fick lite beck känsla stundtals när jag såg första avsnittet, många scener som kändes väldigt Sundvall...
Vildmannen
Jaha ja mellow.gif
Nu ska vi se om dom, i nästa avsnitt, ringer efter polisen eller om dom anlitar nån privat säkerhetskonsult (självklart en fd SSG-nisse) för att hitta kidnapparna.. ph34r.gif
Hjelm
Ja, de va verkligen Sundvall klass stundtals. Men ja, så inspirerande var den inte.. tycker dock att det hittils har varit bättre än tex kommissionen.
Gustav Björklund
Lite kasst skådespeleri, någorlunda tråkig historia. Vi kan bara hoppas på Livvakterna-liknande avsnitt hädanefter.

Alla på en gång nu: Stefan Sauk, Stefan Sauk, Stefan Sauk!
SteveO
Var en perfekt serie att följa på söndagkvällar. Ganska förutsägbar men den funkar.
Knekt
QUOTE (SteveO @ Sep 28 2005, 19:02 ) *
Var en perfekt serie att följa på söndagkvällar. Ganska förutsägbar men den funkar.

Gör den? Historien är ju helt beroende av ett manus som låter alla bete sig som fullkomliga idioter för att handlingen ska rulla på.

Det blir lite som i uppföljarna till 24, men nu pratar vi om de inledande avsnitten av en helt ny serie, vilket bara gör det hela värre.

Skäms Sundvall!
stefanf
Till att börja med skulle Persbrandt och Brynolfsson bytt karaktärer. Roligare med någon i huvudrollen som kan något annat än en jag-är-bufflig-hö-hö-hö-skådis. Persbrandt funkar som Gunvald Larsson i dom nya Beck-filmerna. Men inte här. Tycker jag.

Sen undrar jag - använder polisen verkligen M-16? smile.gif
Apone
QUOTE (stefanf @ Oct 10 2005, 07:11 ) *
Till att börja med skulle Persbrandt och Brynolfsson bytt karaktärer. Roligare med någon i huvudrollen som kan något annat än en jag-är-bufflig-hö-hö-hö-skådis. Persbrandt funkar som Gunvald Larsson i dom nya Beck-filmerna. Men inte här. Tycker jag.

Där är jag beredd att hålla med, Persbrandt passar bättre som "hårding"...eller så är vi tittare bara mera vana att ha det så.

Lustigt att de valde just M16A2 som prick/skarpskyttebössa, när de lika gärna kunde tagit ett civilt gevär och ev. målat svart för ökad "ball-faktor"..
alfie
QUOTE (Knekt @ Oct 5 2005, 14:44 ) *
QUOTE (SteveO @ Sep 28 2005, 19:02 ) *

Gör den? Historien är ju helt beroende av ett manus som låter alla bete sig som fullkomliga idioter för att handlingen ska rulla på.

Det blir lite som i uppföljarna till 24, men nu pratar vi om de inledande avsnitten av en helt ny serie, vilket bara gör det hela värre.

Skäms Sundvall!

Stör mig också på det! "Vi kan det här" - "Det blev inte riktigt som vi tänkt oss"
För min del är det lite som med kommisionen där jag var nära att lägga ner efter avsnitt tre men fortfarande är kvar... får hända något drastiskt om jag ska vara kvar till slutet på denna serien!
bushman
QUOTE (Apone @ Oct 10 2005, 11:14 ) *
QUOTE (stefanf @ Oct 10 2005, 07:11 ) *

Där är jag beredd att hålla med, Persbrandt passar bättre som "hårding"...eller så är vi tittare bara mera vana att ha det så.

Lustigt att de valde just M16A2 som prick/skarpskyttebössa, när de lika gärna kunde tagit ett civilt gevär och ev. målat svart för ökad "ball-faktor"..

persbrandt passar bättre på hassela-kollektivet!

vad gäller vapen är det bara att understryka att sundvall verkar ha behov av en ny plasma tv eller nya vinterdäck.
med tanke på vad karln har gjort tidigare, så borde ha skrikit högt om rekvisitören, kommit släpandes med med ett M16.
men det är väl billigt att låna ett soft air-gun av någon prod-assistens lillkusin...

vänta bara om ni vill skrika er hesa om fel vapen i svensk militära händer.....
stefanf
QUOTE (bushman @ Oct 10 2005, 18:52 ) *
...

Vi ska alltså fortsätta följa serien bara därför? biggrin.gif

Menar du verkligen militär? Eller militära vapen?
alfie
QUOTE (stefanf @ Oct 11 2005, 20:56 ) *
QUOTE (bushman @ Oct 10 2005, 18:52 ) *

...

Vi ska alltså fortsätta följa serien bara därför? biggrin.gif

Menar du verkligen militär? Eller militära vapen?

Luktade lite som om bushman hintade om kommisionen där...
bushman
och alfie vann ett pris.....
stefanf
Ok då förstår jag. Jag trodde referensen var om Medicinmannen, eftersom tråden heter så. smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.