Help - Search - Members - Calendar
Full Version: "Tactical" laptopsäck
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Materielplatsen
os frontale
Har länge letat en stilig laptopväska med lite mer utrymme för laptop. träningskläder, papper osv. Jag har tyvärr inte hittat någon med stil som uppfyller mina krav; Stor packvolym, separat laptopficka och slittålig. man kan ju säga att om BHI, maxpedition eller 511 hade laptopväskor så vore det perfa smile.gif

Vore snällt om ni kunde dela med er hur ni gör ;)
109 Eken
Maxpedition
En till Maxpediton
GP720Englund
Har själv en slunga från Dolce&Gabbana i tjock canvas som är grymt gedigen. Har Ibooken i ett fodral från Crumpler för att inte repa den mot allt skit i väskan...

Kostar en del, ja, men nästan löjligt snygg...

/M
Sgt 1cl HuggyBear
Mitt förslag är någon av Bobblebees väskor.
Slagtålig, vatten tåliga och med en bra packkvolym med eller utan laptop.

Den nya Ampibious är mitt nästa inköp..

Lycka till

GMY navy2.gif
Lt P
QUOTE (Sgt 1cl HuggyBear @ Sep 21 2005, 07:52 )

Lycka till

GMY navy2.gif
*

Har du en länk till dem?
Gator
@Lt P
Linky
HV.gif
Lt P
QUOTE (Gator @ Sep 21 2005, 08:23 )
@Lt P
Linky
HV.gif
*

Aha, annan stavning. Najsa grejer!
Kanna
QUOTE (Sgt 1cl HuggyBear @ Sep 21 2005, 09:52 )

Lycka till

GMY navy2.gif
*

Amphibious såg inte så dum ut. Har själv en Megalopolis och det är den enda ryggsäck som jag har upplevt som bekvämare ju mer man lastar i den.
Knekt
QUOTE (GP720Englund @ Sep 21 2005, 08:49 )
Har själv en slunga från Dolce&Gabbana i tjock canvas som är grymt gedigen. Har Ibooken i ett fodral från Crumpler för att inte repa den mot allt skit i väskan...

Kostar en del, ja, men nästan löjligt snygg...

/M
*

Bild? Vad har du för storlek på iBooken?

Jag vill ha nått smidigt, tåligt och läckert att bära runt min Powerbook i. Gärna nått som är gjort just för en nätt 12-tummare.
GP720Englund
Jag har en 12" Ibook, superstandard. Gillar det smidiga formatet och Apples tänkande och idéer.

Slungan finns på www.dolcegabbana.com, gå in på Dolce&Gabbana-linjen (svartvita fotona till vänster), Accessories och Man. Väsklinjen är det andra "fönstret" (mellan gympaskorna). Min väska är likadan som den på bilden, bara "inverterad", dvs vit bakgrund och svart text. Det röd-rosaaktiga tyget i sidan utav väskan på bilden är dessutom svart på min. Välbyggd och gedigen väska i "plastad" canvas.

Den är lite större än vad som egentligen är nödvändigt för bara en 12"-dator, men när jag har Crumplerfodralet (röd galon med dragkedja, vadderad med svart "filtad" insida som är perfekt att ha som underlag för MightyMousen), passar det som handsken. Väskan är funkis som mindre weekendbag; man får ner två ombyten, två flaskor sprit, tandborste, dator och lite annat skit.

Till detaljerna kan tilläggas att väskan i huvudfacket EXAKT på millimetern rymmer ett litet flak öl...biggrin.gif

/M
os frontale
Glömde säga att man måste kunna använda den som ryggsäck! smile.gif
Gator
Borde inte en laptop gå ner i en MxP Condor ? 7.gif
HV.gif
109 Eken
Jo, man får ner två A4 pärmar utan problem, så en laptop går nog bra
Sgt 1cl HuggyBear
QUOTE (Kanna @ Sep 21 2005, 15:59 )
QUOTE (Sgt 1cl HuggyBear @ Sep 21 2005, 09:52 )

Lycka till

GMY navy2.gif
*

Amphibious såg inte så dum ut. Har själv en Megalopolis och det är den enda ryggsäck som jag har upplevt som bekvämare ju mer man lastar i den.
*

Instämmer helt har även en Megalopolis, den är underbar men amphibious verkar vara lite vassare....
De är inte bara snygga utan underbara att bära...

Återkommer med recencion av Amphibious när ekonomin och C Hem tillåter.

I övrigt
Ursäkta felstavningen samt ursäkta frånvaron av länk... Satt i skolan...

GMY navy2.gif
marcuzt
Vore ju trevligt med en "möpig" väska till datorn.

Nån som vet nån väska med M-nummer som rymmer en powerbook med 15 tums skärm?

Funderar på en Luftindikeringsutrustnings väska. Har inte testat än men den har bra små fickor också för övrig utrustning...
Knekt
Jag har idag en stoppad laptop-väska från Tasmanian Tiger.

Snygg sak i flecktarn, men den är av "portfölj-typ", utan möjlighet att använda ens en axelrem.

Jag har försökt hitta en officiell webbplats för Tasmanian Tiger, eller nått ställe som har hela deras sortiment, men gått bet på uppgiften. Militaryshop har lite på webben, men jag vill se allt.

Nått tips?
1112
http://www.tasmaniantiger.tatonka.com/
RadaR
Själv har jag en Targus Delux Backpack som jag använder som träningsväska:

Vadderade fack skyddar notebooken
Vadderad axelrem ger mindre tryck på axeln
Midjerem som gör att väskan sitter stadigt och skönt vid t.ex. vandring och skidåking
Ett flertal fack för papper, mappar och överiga tillbehör
Tillverkad i kraftigt, slittåligt material med nylon förstärkning
Ytter mått: 53 x 45 x 16,5 cm
Innermått vaderat datafack: 36 x 33 x 5 cm (Datafacket rymmer de flesta datorer med 17" skärm)
Vikt: ca 1,5kg

Rekommenderas!
Knekt
QUOTE (1112 @ Oct 14 2005, 09:57 ) *

clap.gif Tackar!

Har nu insett att min laptopväska är en pistolväska! biggrin.gif
Pistol Bag
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.