Help - Search - Members - Calendar
Full Version: M/87 Natotröja
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Materielplatsen
Lord
Vart kan jag hitta en som inte är så fruktansvärt dyr?

TEXT BORTTAGEN AV MODERATOR

Köp och sälj-annonser är EJ tillåtna på forumet.

The Swede
BLÅGUL
Troppchefen
QUOTE (Lord @ Sep 14 2005, 23:57 )
Vart kan jag hitta en som inte är så fruktansvärt dyr?

Finns det kanske någon som har en till salu?
*

Har du tillgång till serviceförråd eller befinner du dig i det civila mörkret?

Jag köpte mina för ca 200 kr/st har jag för mig, inte så dyrt med tanke på att det är en bra tröja!
Lord
Långt ifrån ett serviceföråd. Det dröjer 3 månader till innan det är min tur men så länge kan jag ju inte vänta :P
Troppchefen
QUOTE (Lord @ Sep 15 2005, 00:03 )
Långt ifrån ett serviceföråd. Det dröjer 3 månader till innan det är min tur men så länge kan jag ju inte vänta :P
*

Om du inte orkar vänta så länge finns det att köpa (ibland kopior el. utl. varianter) hos företag som säljer militärt överskott. Problemet är att om man väl kommit in i rulljansen så inser man till vilka överpriser de kränger varor för. Jag skulle tipsa om att vänta tills det blir din tur (inryck?) eventuellt kan det bli så att du i enhetligheten inte kan bära din nya tröja i tjänsten om inte de andra har en, detta styrs av kompanichef (motsvarande)

Om du söker en begagnad här på forumet är det en fördel om du anger färg på M/87 tröja
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.