Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Lasersikte till Glock
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Kasunen
Hensoldt
Hellö!

På min fina, nya Glickomatik så finns det rails framtill där det e meningen å sätta lampa eller lasersikte.
Har sett att dom tuffa killarna i SWAT har sånt.
Nu så undrar jag var man kan få tag på ett riktigt lasersikte.
Inte ett från Teknikmagasinet.

Tips?
Fu Kjellberg
Här hittar du ett som våra vapeninstruktörer hade:
D-gear
Kostar lite men det är inte Teknikmagasinet. smile.gif
Ser ut så här på Nifelhels Glock.
TT Skyddsprodukter
Ett tips kan vara att titta på:
www.glockmeister.com

mer info om glock och dess tillbehör:
www.glocktalk.com

/Thomas
jöjje
Jag är inte vän av lasersikte men om man promt måste ha ett rekomenderar jag "lasermax".

Du byter ut rekylfjäderstången (=laserdel) och i glocks fall plåten som man tar i sär pistolen med. För att starta den pulserande lasern trycket man plåtblecket i sida.
Fördelen är att det inte tar någon extraplats, inte sticer ut och riskerar att fastna i något och framför allt kan de vanliga hölstren användas!
cordite
Ska du sätta nått kladd där så föreslår jag en vapenlampa i stället. Lika ballt men även användbart.
jöjje
Något "kladd" som är användbart gämnfört med lasersikte är trijicon, meprolight sikten eller motsv, men det kanske du redan har?
cordite
Cordite har riktmedel från trijicon, men hönssold har plast i sina. Min picka är även av äldre årgång och alltså befriad från skena på undersidan. Skulle jag lägga pengar på nått i dag så skulle det nog bli justerbara riktmedel. Millet eller dyl.
Fu Kjellberg
QUOTE (cordite @ Sep 13 2005, 09:38 )
Ska du sätta nått kladd där så föreslår jag en vapenlampa i stället. Lika ballt men även användbart.
*

Mitt förslag har båda alternativ.
Dock behövs ett speciellt hölster.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.