Hensoldt
Sep 11 2005, 14:17
Hellö!
På min fina, nya Glickomatik så finns det rails framtill där det e meningen å sätta lampa eller lasersikte.
Har sett att dom tuffa killarna i SWAT har sånt.
Nu så undrar jag var man kan få tag på ett riktigt lasersikte.
Inte ett från Teknikmagasinet.
Tips?
Fu Kjellberg
Sep 11 2005, 19:52
Här hittar du ett som våra vapeninstruktörer hade:
D-gearKostar lite men det är inte Teknikmagasinet.
Ser ut så här på Nifelhels Glock.
TT Skyddsprodukter
Sep 11 2005, 21:34
Ett tips kan vara att titta på:
www.glockmeister.com
mer info om glock och dess tillbehör:
www.glocktalk.com
/Thomas
Jag är inte vän av lasersikte men om man promt måste ha ett rekomenderar jag "lasermax".
Du byter ut rekylfjäderstången (=laserdel) och i glocks fall plåten som man tar i sär pistolen med. För att starta den pulserande lasern trycket man plåtblecket i sida.
Fördelen är att det inte tar någon extraplats, inte sticer ut och riskerar att fastna i något och framför allt kan de vanliga hölstren användas!
cordite
Sep 13 2005, 08:38
Ska du sätta nått kladd där så föreslår jag en vapenlampa i stället. Lika ballt men även användbart.
Något "kladd" som är användbart gämnfört med lasersikte är trijicon, meprolight sikten eller motsv, men det kanske du redan har?
cordite
Sep 13 2005, 20:27
Cordite har riktmedel från trijicon, men hönssold har plast i sina. Min picka är även av äldre årgång och alltså befriad från skena på undersidan. Skulle jag lägga pengar på nått i dag så skulle det nog bli justerbara riktmedel. Millet eller dyl.
Fu Kjellberg
Sep 13 2005, 20:31
QUOTE (cordite @ Sep 13 2005, 09:38 )
Ska du sätta nått kladd där så föreslår jag en vapenlampa i stället. Lika ballt men även användbart.
Mitt förslag har båda alternativ.
Dock behövs ett speciellt hölster.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.