Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Jutesäckar
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Materielplatsen
achilleos
Jag har insett det braiga med att ha ved i jutsäckar. Vill därför inhandla några stycken och undrar om nån vet var man kan göra det? Har kollat på ÖB här i Linköping men de hade inga.
KD803
Nordahl säljer i olika storlekar. Fast vad du egentligen vill ha är självklart en lastpall med två-tre pallkragar. ;)
wolfie666
QUOTE (achilleos @ Sep 5 2005, 11:15 )
Jag har insett det braiga med att ha ved i jutsäckar. Vill därför inhandla några stycken och undrar om nån vet var man kan göra det? Har kollat på ÖB här i Linköping men de hade inga.
*

Kolla på Granngården/Lantmännen dom har nästan garanterat inte så dyra heller.

fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif
Gator
QUOTE (BJE @ Sep 5 2005, 11:05 )
Nordahl säljer i olika storlekar. Fast vad du egentligen vill ha är självklart en lastpall med två-tre pallkragar. ;)
*

Alt. Postens paketburar lr den typen av vagnar man lägger utplattade kartonger i. ;)
achilleos
Lastpall med krage är ju svårt att bära runt på. Syftet med jutesäcksmodellen är att man skall kunna förvara veden luftigt, men också förpackat i lagom stora mängder och på ett sådant sätt att man kan bära in veden till kaminen utan att behöva lasta om.

Inte säker på vad du menar Gator...låter dock dyrare än ett 10-tal säckar.
cordite
Mike&nike har.
achilleos
QUOTE (cordite @ Sep 5 2005, 16:27 )
Mike&nike har.
*

Was ist das? 7.gif
Pete
QUOTE (achilleos @ Sep 6 2005, 16:57 )
QUOTE (cordite @ Sep 5 2005, 16:27 )
Mike&nike har.
*

Was ist das? 7.gif
*

Mike & Nike
achilleos
Ahhh, tackar! Som icke-MÖP har jag dålig koll på dylika sidor... :P
APC-mannen
Mycket som var "otroligt" och "mycket efterfrågat" på den sidan. Lite TV-shop varning över det hela. smile.gif
kronvrak
17:90 kr/st på Granngården.

(Jag ska arrangera en "Hoppa-säck-tävling" så jag kollade idag.)
Dr.Koma
Om du har ett kafferosteri i din närhet så kan du antagligen få så mycket juteväv du bara orkar bära. Jag fick hjärnsläpp och bestämde mig för att bygga mig en ghilliesuit. (kommer jag för övrigt alldrig göra om) banghead.gif Så jag knallade in på arvid nordquist i sundbyberg och dom gav mig så mycket jag ville ha och mer.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.