Help - Search - Members - Calendar
Full Version: ASRAD-R på strf90 chassi
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > MARK
granQ
Någon prototyp som jag bara sett en bild på, hittar ingen alls nu.

Kanske finns någon här som vet vad jag menar.
Mats
Aldrig sett eller ens hört talas om.

Men SAAB gör ju reklam med ASRAD-R på en M113 som kan ses här.
GrodanBoll
Det där verkar ju vara ett väldigt smidigt lätt SAM system. Om det är modulärt antar jag att det går att montera på BV-206, PBV-302 och MT-LB etc? Vore ju finnemang för våra få kvarvarande brigader! Men det finns väl inga som heldst planer på att köpa in det här systemet förståss?
jonte72
QUOTE (GrodanBoll @ Sep 7 2005, 01:42 )
Det där verkar ju vara ett väldigt smidigt lätt SAM system. Om det är modulärt antar jag att det går att montera på BV-206, PBV-302 och MT-LB etc? Vore ju finnemang för våra få kvarvarande brigader! Men det finns väl inga som heldst planer på att köpa in det här systemet förståss?
*

Vi har väl inte kvar några Brigader, endast bataljoner och bataljonsstridsgrupper......
Wolfie
Inga inköpsplaner. Systemet är en förbättring av rbs90 på det sättet att allt finns i samma vagn, men i övrigt intet nytt under solen. Systemet är 80talsteknik. Projekt som spekuleras om är mest rbs23 bamse på dumperchassi a`la Archer.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.