Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Storlekar
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Materielplatsen
Pansarbrand
Någon som är haj på tyska storlekar??

Jag har 175/80 på fältjacka och 175/75-80 på fältbyxa.
Vilken storlek skall man ha då enl tyska mått enl tabeller som tex rangershop har.
Luddigt värre å tacksam för svar...
Tomas Eriksson
Bara för att du skrev den 3/9 som råkar vara min födelsedag så har jag kollat lite..

Storleken borde bli 48 på tyska om du kan leva med att längden avrundas till 170-180 cm.

Annars finns det en utförligare tabell under fliken "Informationen" finns det en undermeny som heter "Grössentabelle" där står allt.

Om du nu av ren slump inte förstår tyska så ska du kolla på den 12e raden på den översta rutan, där står kroppslängden(Körpengrösse) i cm, för att sendan jämföra det med siffran aldra högst upp i samma spalt. Då har du rätt tysk storlek.
Det är dom tre första rutorna du ska kolla i, den översta (standard grösse)
är standard storlekar Malajn.gif, nästa är för överviktiga (untersetzte grösse)och den tredje (schlanke grösse) är för smalare personer.

Edit: jag hoppas att det är rangershop.de du pratar om, annars har jag gjort bort mig rejält unsure.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.