Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Expressen slår på stort
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
skytten
Ja, vad ska man säga.. Alla är nog fria att göra sin tolkning av uttalandet expressen gör sin:

http://www.expressen.se/index.jsp?a=429728

http://www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?a=429730
Lambda
haha nyhetstorka som vanligt =)

Vi lär ju inte vara deras högsta prioritet, ett av flera andra länder med fredbevarande styrkor och vad jag vet har vi inte låtit "floder av blod flyta" i afghanistan..
KD803
Samtidigt så torde vi utgöra ett av de lättare målen...
Knekt
Vi kan ju drabbas hårt utan att vara ett direkt mål.

Exempelvis ett attentat i Köpenhamn kommer tveklöst att drabba även oss.
henke
För att citera en riktig höjdarfilm; No Retreat No Surrender.
http://www.imdb.com/title/tt0089695/

"Unexpected moves, are hard to counter" smile.gif

Visserligen har vi inte varit med i Irak som får anses som den största delen hot om terrorism berört, men just därför är vi ju väldigt avslappnade och väldigt oförberedda.
J-Star
QUOTE (Knekt @ Sep 2 2005, 09:37 )

*

Jag pendlar Lund-Malmö de dagar jag jobbar. Vissa av tågen jag åker med kommer direkt från Köpenhamn. Skulle någon dummeterrorist ha råkat satt klockan fel så kan det mycket väl smälla i Sverige.

/J
111 SSK BAT
Enligt en god vän vid det tyska antiterroristkommandot är Sverige det land i Europa där risken för terroristdåd är ABSOLUT lägst.

Varför?

Dumt att såga av grenen man sitter på....
GrodanBoll
Uj uj uj, vad dessa skäggiga gossar snackar mycket och uträttar litet. Om manv erkigen ville skicka en signal så "bore" åtminstonne en bomb (behöver inte ens vara stor) sprängas i var och ett av de länder som bistår med tupper till koalitionen. Hur svårt kan det tex vara att låta en självordsbombare knalla in på en supermarknad i Italien, Norge eller i Polen? Låt oss hoppas att det inte blir så, men det vor ett effektivt sätt för att skicka en varningssignal till de länder som funderar på att skicka trupper.
Knekt
QUOTE (J-Star @ Sep 2 2005, 10:03 )
QUOTE (Knekt @ Sep 2 2005, 09:37 )

*

Jag pendlar Lund-Malmö de dagar jag jobbar. Vissa av tågen jag åker med kommer direkt från Köpenhamn. Skulle någon dummeterrorist ha råkat satt klockan fel så kan det mycket väl smälla i Sverige.

/J
*

För att inte tala om hur mycket svenskar som dagligen rör sig i Köpenhamn.

En lastbill full med blåkorn och diesel på Öresundsbron... ingen trevlig tanke.
Kenny
hmm.. känns lite som kommisionens första avsnitts titel "Det händer inte här". Men kan vi vara så säkra?
J-Star
QUOTE (Kenny @ Sep 3 2005, 22:28 )
hmm.. känns lite som kommisionens första avsnitts titel "Det händer inte här". Men kan vi vara så säkra?
*

USA trodde säkert samma sak innan 9/11.

Så länge möjligheten finsn finns alltid risken. Men så gäller med många saker.

/J
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.