Help - Search - Members - Calendar
Full Version: kokgruppbefäl på A9
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
n1cklas
nån som möjligen kanske har varit det , eller nån som kanske kan berätta nåt om regementet ? hur är det där ?
Vinter
Tja det börjar bli ganka tomt där laugh.gif
Anders
QUOTE (n1cklas @ Sep 1 2005, 21:56 )
nån som möjligen kanske har varit det , eller nån som kanske kan berätta nåt om regementet ?    hur är det där ?
*

Jag kan tyvärr inte ge dig all information du önskar, men lite kan vi nog få fram:

Regementet ligger från 1/7 2005 i Boden.
Där utbildas alla artillerister i Sverige ( till våra 36? eldrör dvs)
Koket är ganska varmt om vintern.
Låt någon utanför kokgruppen hugga veden.
I Bodenregionen blir det kallt på vintern, håll dig i koket biggrin.gif
n1cklas
QUOTE (Anders @ Sep 2 2005, 20:56 )

tvinga folk vissel.gif jaja , jag är trots allt befäl så jag har väl nån idiot jag kan säga till å fixa veden :P
Anders
QUOTE (n1cklas @ Sep 3 2005, 17:08 )
QUOTE (Anders @ Sep 2 2005, 20:56 )

tvinga folk vissel.gif jaja , jag är trots allt befäl så jag har väl nån idiot jag kan säga till å fixa veden :P
*

Njae. Den befälsrätt du har sträcker sig inom din grupp som gruppchef och du ska nog inte använda dem till detta.

Det är enastående enkelt: Du förklarar för de andra (gruppcheferna) vid grupperingsplatsen att du behöver hjälp med vedhuggningen/dieseldunkspåfyllnad och i gengäld får de glada och inte utslitna kockar som lagar god mat till rätt utspisningstider.

Fungerar även på diskning, men se till att de är salmonellatestade först bara.
n1cklas
låter bra... rycker in vid A9 i juli smile.gif blir nog bra =)

QUOTE (Anders @ Sep 3 2005, 22:22 ) *
Njae. Den befälsrätt du har sträcker sig inom din grupp som gruppchef och du ska nog inte använda dem till detta.

Det är enastående enkelt: Du förklarar för de andra (gruppcheferna) vid grupperingsplatsen att du behöver hjälp med vedhuggningen/dieseldunkspåfyllnad och i gengäld får de glada och inte utslitna kockar som lagar god mat till rätt utspisningstider.

ähhh...lite kan man väl missbruka den saint.gif men den är precis nåt jag behöver veta också . vad är skillnad på befäl och icke befäl inom en kokgrupp ? jag är ansvarig över gruppen och har vadå för uppgifter ?
NordicFear
QUOTE (n1cklas @ Jan 29 2006, 20:46 ) *
låter bra... rycker in vid A9 i juli smile.gif blir nog bra =)

QUOTE (Anders @ Sep 3 2005, 22:22 ) *

ähhh...lite kan man väl missbrunka den saint.gif men den är precis nåt jag behöver veta också . vad är skillnad på befäl och icke befäl inom en kokgrupp ? jag är ansvarig över gruppen och har vadå för uppgifter ?

att se till att det finns käk tre gånger om dan. hade mycket att göra med kockarna på P4 och P7 att göra när jag låg inne. många påstår att det är ett ***** slit göra och det kan det vara ibland men då beror det oftast på dålig sammanhållning i gruppen. hade en kokgrupp som aldrig klagade och tog allt med leende men det var dom som hade bäst sammanhållning samt lagade det godaste käket.

så din uppgift är att se till att det lagas käk, håll godstämmning i gruppen alt. hålla borta en arg kvartermästare från soldaterna eller ge dom all beröm.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.