Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Funderingar runt hemvärnet
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > HV/Friv
nitromex
Funderar att gå med i hemvärnet i göteborg. Finns det några som kan tipsa mig om något bra område. Skall åka till afganistan (eventuellt, har ej sökt än) så jag behöver lite övningar i kroppen innan jag sätter på mig FN-baskern.. FN1.gif
Born
1, du får ingen FN-basker i A-stan, 2, är du inte redan med i HV? 3, Lycka till med ansökningen. smile.gif
nitromex
QUOTE (Born @ Aug 30 2005, 18:56 )
1, du får ingen FN-basker i A-stan, 2, är du inte redan med i HV? 3, Lycka till med ansökningen.  smile.gif
*

Vadå ingen basker? krävs det baskerprövning eller? Nä, jag är inte med i HV för tillfället, lämnade det för ett tag sedan..för lite combat om man säger.. Rangern.gif

Ansökningen är det nog inga problemos med....har ju samlat på sig lite erfarenhet genom åren..jobbat med det mesta faktiskt. ha det gött clap.gif
Born
ingen FN-basker menade jag, inte FN-mission.
Gedigen utlandserfarenhet eller en massa mil-utbildning (ej HV) så har du kanske chanser på MOTen, men det är hård konkurrens och ganska höga krav, men du kanske uppfyller dom, lycka till isåfall. ;)
nitromex
QUOTE (Born @ Aug 30 2005, 19:09 )
ingen FN-basker menade jag, inte FN-mission.
Gedigen utlandserfarenhet eller en massa mil-utbildning (ej HV) så har du kanske chanser på MOTen, men det är hård konkurrens och ganska höga krav, men du kanske uppfyller dom, lycka till isåfall.  ;)
*

Kört en del lastbil genom åren. Kan vara en bra erfarenhet. Jobbat inom hemtjänsten en del, så sjukvårdsbiten lär ju inte vara några större problem. Konkurrensen tror jag inte är så farlig. Det lär va massa nymuckade som åker. angry.gif
Born
Ok, som lastbilschaffis kanske? Men då får du åka på underhåll och inte MOT. :(
Kimster
QUOTE (nitromex @ Aug 30 2005, 19:52 )
Funderar att gå med i hemvärnet i göteborg. Finns det några som kan tipsa mig om något bra område. Skall åka till afganistan (eventuellt, har ej sökt än) så jag behöver lite övningar i kroppen innan jag sätter på mig FN-baskern.. FN1.gif
*

Driver du med oss ?
nitromex
QUOTE (Kimster @ Aug 30 2005, 19:18 )
QUOTE (nitromex @ Aug 30 2005, 19:52 )
*

Driver du med oss ?
*

varför skulle jag driva med dig? Jag skriver för att jag vill ta reda på hur saker och ting förhåller sig. okej?? dry.gif
Kimster
..och att gå med hemvärnet för att 'värma upp' inför att få åka med utlandsstyrkan till Afganistan ?
Jag kanske misstolkar dig men.. mitt tips: så förhåller sig saker inte.
nitromex
QUOTE (Kimster @ Aug 30 2005, 19:33 )
..och att gå med hemvärnet för att 'värma upp' inför att få åka med utlandsstyrkan till Afganistan ?
*

Ok. vi bryter här. smile.gif
Ing
QUOTE (nitromex @ Aug 30 2005, 20:43 )
QUOTE (Kimster @ Aug 30 2005, 19:33 )
*

Ok. vi bryter här. smile.gif
*

Bästa inlägget idag.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.