Jag ser att folk har missuppfattat lite...ärandet kring pistolen är inte pågående och är avklarat sedan våren 2004. Då genomförde man utredning och fastställde att jag frikänns på punkten "Civila kläder", det samma gäller användning av tjänstevapnet som klassades som "nödvärn", och varning utdelades för att jag beväpnade mig och bröt mot SOP..men enligt Svea Rikets Lag har jag inte begått något fel och därför har man inte heller valt att ta upp fallet i svensk domstol. Så...det innebär att ärandet är avklarat, eller hur?
Must kan påstå hur mycket de vill att jag har brutit mot reglementet vid upprepade tillfällen, men då har Must som myndighet ett ansvar att all fakta stämmer...det innebär i så fall att mina handlingar har varit föremål för utredning och att disciplinär påföljd har utdelats. Man kan inte smutskasta någon på enbart lösa antaganden, eller hur? Lever vi i Sovietunionen under Stalintiden, eller? Jag heter ju visserligen Ivan, men kom igen....
För att förstå...måste man börja från början... Som jag sa tidigare...Must fattade beslut Får ej placeras i säkerhetsklassad befattning... nu orkar jag inte skriva allt igen, men det innebär att jag är kriminell enligt registerkontrollen.
Ok, då går vi vidare...vad innebär det... då kan vi titta på följande §
22 § Vid registerkontroll enligt 14 § får utlämnandet omfatta
alla uppgifter om den kontrollerade som finns i SÄPO-registret
eller annars behandlas hos Säkerhetspolisen samt de uppgifter
om den kontrollerade som finns i belastningsregistret och i
misstankeregistret om dom eller misstanke om brott som avses i
- 3 kap. 1, 2, 5 och 6 §§ brottsbalken,
- 4 kap. 1-6 och 8-9 a §§ brottsbalken,
- 6 kap. 1, 2 och 4-6 §§ brottsbalken,
- 8 kap. 4-6 §§ brottsbalken,
- 9 kap. 3 och 4 §§ brottsbalken,
- 12 kap. 3 § brottsbalken,
- 13 kap. 1-5 b och 7 §§ brottsbalken,
- 16 kap. 1-3, 5, 6 och 8 §§ brottsbalken,
- 17 kap. 1 § brottsbalken,
- 18 kap. 1 och 3-5 §§ brottsbalken,
- 19 kap. brottsbalken,
- 1 och 3 §§ narkotikastrafflagen (1968:64),
- 9 kap. 1 § vapenlagen (1996:67), och
- 2 § lagen (2003:148) om straff för terroristbrott.
Även uppgift om försök och förberedelse till dessa gärningar
får lämnas ut. Lag (2005:91).
Nyckelorden här är SÄPO, Säkerhetspolisen, belastningsregister, misstankeregister (läs polisen)... Jag kan inte hitta Must någonstans...men om ni läser H Säk Skydd, Kap. 6 infiltrationsskydd kommer ni finna att Must begär registerkontroll från SÄPO.
Då går vi vidare... jag har inget i min akt hos SÄPO avseende de brott som nämns i 22§ med hänvisning till brottsbalken. Det innebär att händelsen i Kosovo är helt irrelevant i enlighet med Svea Rikets Lag.
Då ställer jag frågan åter igen...hur kan man då som myndighet hänga ut någon utan att ha något konkret att grunda sina uttalanden på?
tillägg...att rädda den gamla damen var inte en del av uppgiften.
tillägg...medaljen är inte för den händelsen...den är för det som ägde rum dagen efter...varvid jag frivilligt valde att riskera mitt liv (åter igen

) och medverkade i den spontana (icke beordrade) evakueringen av över 150 personer under skottlossning, hangranatsexplosioner och molotovs...vem vet..jag kanske bröt mot reglerna även där?

...fy på mig...jag skulle stannat kvar på kontoret och låtsats vara jätteupptagen