Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Krigstribunal
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Nestor
Ja. rubriken säger allt. Nu är det fritt fram att höra de anklagade filmernas bekännelser över hur och vilka fel som finns i dem.
Alla forumiter är välkomna att föra fram sina anklagelser i denna lilla trevliga tribunal.
Straylight
Godzilla:

när F-18 flygförarna säger "selecting LGB" så avfyrar de LGM-84 Harpoon...
eskil
Tears of the Sun:

F-18 använder AGM-88 HARM mot marktrupp med en effekt som närmast liknar rökgranater.

Den här tråden kan komma att bli hur lång som hellst... smile.gif
Larsleo
Starship Troopers

* En gäng MI springer i hög och stöter på spindel* ahhhh!! hjälp *springer tebax
i hög vilt skjutandes* Malajn.gif

* vadå evighetsmagasin? blink.gif

* varför stå i cirkel runt det man ska skjuta på? 7.gif

* understödsvapen?

* jag saknar dräkterna dom har i boken dribble.gif

The Rock
* Jävlar vad VX verkar fort..
* Sticka in nålen i hjärtat? blink.gif tveka.gif
simon
QUOTE (Span-eliasson @ Aug 27 2005, 10:14 )
* Sticka in nålen i hjärtat? blink.gif  tveka.gif
*

Genom bröstkorgen/revbenen.... Malajn.gif
Mr_Confused
QUOTE (Span-eliasson @ Aug 27 2005, 09:14 )
* Sticka in nålen i hjärtat? blink.gif  tveka.gif

Säg till om jag har helt tokfel, men jag fick för mig att det finns situationer där man faktiskt gör så. Svag källa på det iofs. nu när jag tänker efter.
Inte för att det verkar särskilt säkert att göra det på sig själv... usch, mår illa vid bara tanken. Lider av kraftig kanylfobi unsure.gif
vixen
Kommisionen:

"Militären får inte upprätta Rb 70 om det inte är ett skyddsobjekt" .. Om jag inte minns helt fel från Högvakt/Lv6 så är Tre kronor samt Drottningholm skyddsobjekt. Mer centralt kan det väl inte bli ! Minst 30 st Rb 70 får plats på taket.
Gomer Pyle
Dessutom är alla depatementsbyggnader, riksdagshuset och Rosenbad skyddsobjekt vilka samtliga är belägna i närheten. Om dessa byggnader eller Kungliga slottet är militära skyddsobjekt vet jag inte. Inte heller vet jag om det är skillnad mellan militära och civila skyddsobjekt. Med det kommer vi nog få svar på ganska snart. Basha på mina vänner bash.gif

PS.
@Vixen, slottet Tre kronor brann ner 7 maj 1697, ur dess aska reste sig det nuvarande Kungliga Slottet. Där fick du en bash av mig ;) happy.gif
NisseNord
QUOTE (vixen @ Aug 27 2005, 17:58 )
Kommisionen:

"Militären får inte upprätta Rb 70 om det inte är ett skyddsobjekt" .. Om jag inte minns helt fel från Högvakt/Lv6 så är Tre kronor samt Drottningholm skyddsobjekt. Mer centralt kan det väl inte bli ! Minst 30 st Rb 70 får plats på taket.
*

Det är inte hur jag tolkar det som sägs i Kommisionen.

Det kommer att sätta upp Rb 70, och för att skydda dessa så kommer platsen att bli att bli millitärt skyddsområde, detta för att kunna gå in med soldater och även fast det finns risk att de skadas.

http://lagen.nu/1990:217
där kan man läsa om skilnaden mellan skyddsobjekt och skyddsområde ifall någon undrar
Lockwed
Saving private Ryan, i strandscenen så står en tysk inne i bunkern och mejjar ner mot stranden med en mg 42,a som hoppar och pangar för glatta livet... Men bandet hänger slappt brevid sprutan och ser allmänt opangbart ut brow.gif
NIMROD
Hamilton: Slår ut en rysk MTLB målad i SVENSKT cammo med en GEVÄRSGRANAT FRÅN EN FN P90!!!!

Senare gör Hamilton 3 mantelrörelser med sin 92FS under jakten som slutar i det radiak- kontaminerade rummet, utan magasinsbte!!! Dags för vapenvård om man får så frekventa eldavbrott...
JBP
Top Gun.

Ryska MIG 21? ( inte säker på det i alla fall).
är ju för fasiken F5 Freedom Fighter. banghead.gif

Hot Shots 2 ehmm se ovan!

hmm kommer inte i håg Titeln på filmen, Men det handlar om att Amerikanarna sätter in Apache Hkp i kriget mot drogkartellerna ( Tommy Lee Jones har en av huvudrollerna)...

Vad möter dom för stridsflyg?? I filmen säger dom MIG.....men det är ju en J-35 banghead.gif

Har massor mer men orkar inte nu.......för frustrerad dry.gif
Meteor
MiG-28 tror jag att dom säger... De tog det för det är ett nummer som är "ledigt".
Fu Dahlberg
Filmen är Fire bird
även med Nicolas cage

Sedan är det ingen P90 som Hamilton skjuter med... det är något hembygge.... finns en tråd om det...
ABP
Tycker mer intressant med planen som kan ändra form i hamilton.

Startar som F18 blir F14 i luften kommer in på fiendens terrirotrium som MIG29 för att slutligen bomba som ett F15.
Skuggan
QUOTE (ABP @ Aug 28 2005, 18:06 )
Tycker mer intressant med planen som kan ändra form i hamilton.

Startar som F18 blir F14 i luften kommer in på fiendens terrirotrium som MIG29 för att slutligen bomba som ett F15.
*

och i böckerna är det ett F117 biggrin.gif
Foxtrotcharliegrg
Alla actionfilmer där de gör mantelrörelse med pumhagel precis innan de ska skjuta skurken/utomjordlingen/mördarkrokodilen, och förlorar överaskningsmomentet, för att acentuera en cool oneliner biggrin.gif

Tråd om Vapenfel i filmer.

Mvh,
Foxtrotcharliegrg
Raffsec
Ett antal amerikansk lågbudget filmer lider av morphande flyg.

Rambo 3 Hind som egentligen är en superpuma

Firebirds dom tar loss och skjuter med en stinger från en helikopter dom störtat med

sen dessa j***a mantelrörelser

Saving private ryan har ett gäng fel både angånde utrustning och annant

nä orkar inte mer se på filmer ha trevligt ja jag vet det är svårt att haka upp sig på alla fel men försök.
eskil
QUOTE (Raffsec @ Aug 28 2005, 22:58 )
Rambo 3 Hind som egentligen är en superpuma

Men du måste medge att de har gjort ett bra jobb med puman.
Man kan ju faktiskt se att den ska föreställa en Hind. ;)
simon
QUOTE (Raffsec @ Aug 28 2005, 22:58 )
nä orkar inte mer se på filmer ha trevligt ja jag vet det är svårt att haka upp sig på alla fel men försök.
*

Öh, va?

Prova lite skiljetecken så man förstår vad du menar... ;)
scattergun
Sopiga jävla Heartbreak Ridge med Eastwood....när dom medelst upprät gående växelvis framryckning går över en bro.....mot en fientlig stridsställning med kulsprutor i sandsäcksvärn!! Malajn.gif
Ing
Kan inte vara bra för blodtrycket att sitta och hetsa upp sig över allt sådant här när man ser på film. unsure.gif
109 Eken
Den här tråden liknar Den här tråden B)
Nestor
QUOTE (109 Eken @ Aug 29 2005, 20:09 )
Den här tråden liknar Den här tråden B)
*

Den tråden verkar ju enligt mig rikta sig främst mot vapenfel
Men men, kanske en sammanslagning, då de liknar varandra kunde vara på sin plats?
Rickard N
Tja, ramboIII... Killen, som är allt annat än liten, kliver ner genom tornet i en t72 till förarplatsen och sköter hela vagnen därifrån.
Jag var vid min värnplikt 185cm lång och vägde knappa 80 pannor, jag hade inte en möjlighet att rinna ner på förarplats i en t72 genom tornet, det krävdes betydligt mindre soldater än jag för det.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.