Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Pastor Phelps skall besöka Sverige ?
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Pages: 1, 2, 3
roninn
http://www.expressen.se/index.jsp?a=425815

Enligt Expressen skall pastorn med anhang besöka Sverige i syfte att demonstrera mot kungen.

Eftersom pastorn uttalat sig något kränkande om kungen (minst sagt) så borde det gå att gripa honom så fort han landar i Sverige eftersom han begått brott, minst förtal. Eftersom han är utlänning och riskerar att fly om han släpps efter förhör så borde han bli anhållen och sen häktad i avvaktan på rättegång.

Detta är den normala gången då utlänningar/turister på besök begår brott i Sverige.

Om detta inte sker (vilket det inte kommer göra eftersom svenska myndigheter är flata) så kan man nästan hoppas att några rediga ungdomar "besöker" pastorn när han demonstrerar utanför slottet och uttrycker sin åsikt om vad vi tycker om folk som kommer hit och skändar vår monarki och hånar dom döda i tsunamin.

Efter det är pastorn välkommen till Norrmalms polisstation på Kungsholmsgatan 37 där han kan göra anmälan. Där kommer han få ett synnerligen trevligt bemötande om rätt folk jobbar i receptionen. Här kan mycket väl det första stycket komma in, nämligen grips för brott och sen kurran i avvaktan på rättegång biggrin.gif

Fast i slutändan blir det nog ingenting av det hela, han kommer hit, skriker och gormar och åker sedan hem och vi står och gör honnör hela vägen.
martin
Kan ju bara hoppas att någon biter tillbaka när han står och gormar utanför Slottet eller vad det nu blir. Högvakten kanske kan gripa honom och ordna med en helikoptertransport till någon liten kobbe i den vackra svenska skärgården. :P
Vinter
Han är ju populär den gubben, undrar varför man envisas med att ge honom publicitet?
Adam Wilhelm
Det skulle vara extra roligt om Pride-folket kunde ordna en motdemonstration! laugh.gif
Doggydriver
Roninn - motivera envarsgripande lite lagom luddigt så skall du nog få se att du kan få personen ifråga levererad till Kungsholmsgatan 37 vid lagom tidpunkt och inslagen i röda snören saint.gif

Hur många "anhängare" har pastorn egentligen...? Efter vad jag förstått är han en excentriker med några få vilsna anhängare. Men som alla våra extremaste medmänniskor får han rent ut sagt förbannat mycket uppmärksamhet. Varför imponeras vi alltid så av idioter?

QUOTE (roninn @ Aug 25 2005, 10:48 )
http://www.expressen.se/index.jsp?a=425815

Enligt Expressen skall pastorn med anhang besöka Sverige i syfte att demonstrera mot kungen.

Eftersom pastorn uttalat sig något kränkande om kungen (minst sagt) så borde det gå att gripa honom så fort han landar i Sverige eftersom han begått brott, minst förtal. Eftersom han är utlänning och riskerar att fly om han släpps efter förhör så borde han bli anhållen och sen häktad i avvaktan på rättegång.

Detta är den normala gången då utlänningar/turister på besök begår brott i Sverige.

Om detta inte sker (vilket det inte kommer göra eftersom svenska myndigheter är flata) så kan man nästan hoppas att några rediga ungdomar "besöker" pastorn när han demonstrerar utanför slottet och uttrycker sin åsikt om vad vi tycker om folk som kommer hit och skändar vår monarki och hånar dom döda i tsunamin.

Efter det är pastorn välkommen till Norrmalms polisstation på Kungsholmsgatan 37 där han kan göra anmälan. Där kommer han få ett synnerligen trevligt bemötande om rätt folk jobbar i receptionen. Här kan mycket väl det första stycket komma in, nämligen grips för brott och sen kurran i avvaktan på rättegång biggrin.gif

Fast i slutändan blir det nog ingenting av det hela, han kommer hit, skriker och gormar och åker sedan hem och vi står och gör honnör hela vägen.
*
arven
Bjuder på ett citat från pastorns hemsida tillägnad Sverige (godhatessweden.com):

The King looks like an
anal-copulator, & his
grinning kids look
slutty & gay!

Vafan, han ser ju inte direkt ut som någon fotomodell själv.
Rokare
Brottsbalk (1962:700)
Utfärdad: 1962-12-21
Ändring införd: t.o.m. SFS 2005:437

18 kap. Om högmålsbrott

1 § Den som, med uppsåt att statsskicket skall med vapenmakt eller eljest
med våldsamma medel omstörtas eller att åtgärd eller beslut av statschefen,
regeringen, riksdagen eller högsta domarmakten skall sålunda framtvingas
eller
hindras, företager handling som innebär fara för uppsåtets förverkligande,
dömes, om det ej är högförräderi, för uppror till fängelse i tio år eller på
livstid eller, om faran var ringa, i lägst fyra och högst tio år.
Lag (1974:565).

2 § Om gärning som avses i 3--5 kap. innebär förgripelse mot
Konungen eller
annan medlem av konungahuset eller mot den som i egenskap av riksföreståndare
fullgör statschefens uppgifter, må  dömas till fängelse i högst fyra år, om
å brottet eljest kan följa fängelse i högst sex månader, och i högst sex år,
om å brottet eljest kan följa fängelse i mer än sex månader men högst fyra
år.
Lag (1974:565).

...

8 § Gärning som avses i 3--5 kap. och innebär förgripelse mot
Konungen
eller annan som är nämnd i 2 § må ej utan regeringens förordnande åtalas
av åklagare, med mindre någon avlidit till följd av gärningen. Detsamma
skall gälla i fråga om försök, förberedelse eller stämpling till gärning
som nu sagts eller underlåtenhet att avslöja sådan gärning. Lag (1974:565).

Konstaplarna på forumet får gärna uttala sig om detta ger laglig grund för envarsgripande om vi säger att han står och gormar.. eller måste det till handgripligheter? Jag är medveten om vad som sägs i 8§ ang regeringen, men detta hindrar väl inte envarsgripandet eller?

Vill mest få svart på vitt innan någon förvirrad möp kopplar grepp på honom i Sthlm eller på Arlanda i tron att han får göra det med hänvisning till någon tårtincident...

GMY
Darkwand
Att han vågar åka hit han är ju inte för poppis skulle inte förvånas om han blev mördad. Fan vore ballt att ha en prideparad på Arlanda när han landar.

Han ska tydligen demonstrera den 5 September vilka har högvakten då ?
RRM Sjöbev
Tja om denna sjuka person kommer till Sverige blir han nog HMFad omgående. Sen att sprida hatpropaganda mot kungahuset kan ge..fängelse? tveka.gif
Rokare
Ordet icke-nyhet har fått en ny dimension..

Mina tio ören, bortsett från det rent juridiska som jag frågade om innan...

Alt. 1. Han kommer hit, gapar och skriker lite, får lite mediabrus, åker hem.. livet fortsätter som vanligt i Vinslöv. Ingen bryr sig.

Alt. 2. Han kommer hit, gapar och skriker lite, får lite mediabrus, några rakade herrar ur sveriges begåvningsreserv bestämmer sig, över ett 6-pack folköl, att göra något, polisen buntar ihop dem när det händer, han åker hem.. livet fortsätter som vanligt i Vinslöv. Ingen bryr sig.

Alt. 3. Han kommer hit, gapar och skriker lite, får lite mediabrus, motsvarande individer på andra sidan det politiska spektrat bestämmer sig, över en bag in box, att göra något, polisen buntar ihop dem när det händer, han åker hem.. livet fortsätter som vanligt i Vinslöv. Ingen bryr sig.

Alt. 3. Som ovan men Nilssons kviga kalvar i Vinslöv. Ingen bryr sig, mer än folket i Vinslöv, och det är inte pastorn de bryr sig om..

Tja om denna sjuka person kommer till Sverige blir han nog HMFad omgående

Att han vågar åka hit han är ju inte för poppis skulle inte förvånas om han blev mördad.

Yeah right... sure... Do we actually care..
Ing
QUOTE (Rokare @ Aug 25 2005, 22:19 )
Yeah right... sure... Do we actually care..
*

EGENTLIGEN inte.
Frågan är var brusandet kommer från. Varför schasar media upp det hela?
Låt gubben stå och gapa en stund, och göra sin hemsida. Inte en käft hade märkt av det om det inte stått på löpsedlarna, och han hade troligtvis tröttnat.
Nestor
Pastor landar på Arlanda. Säpo sätter en finne i arslet på honom
Pastor joinar sina homies på Sergels Torg. Pastor blir utpekad.
Pastor drar en bärs. Blir packad.
Pastor ställer sig utanför kungahuset och börjar orera om sina åsikter.
Pastor blir snabbt och smidigt ihopbuntad och anklagad för Hets mot Folkgrupp och Majestätsbrott.
Pastor får stifta bekantskap med personer som är inlåsta av begripliga skäl

(Alt. Pastor ställer sig utanför kungahuset och börjar orera. Pastorns homies börjar mucka med sur högvakt.
Sur högvakt begär förstärkning)

Troligt? fun_icon_nana.gif: Hoppas någo isåfall filmar ingripandet... Jag tänker iallfall tanka hem den filmen banan_rock.gif

Edit: Varför har jag fingrar när jag ÄNDÅ inte kan stava med dem?
arvid_eriksson
från expressenartikeln

Pastor Phelps hat mot Sverige, svenskar och kungahuset känner inga gränser. Han hatar homosexuella och hyllar mord på dem.
- Ni är dömda att hamna i helvetet. Alla ni svenskar och er svenske kung och hans familj, säger pastorn.

[klipp]

Er kung är symbolen för ert fördömda land och vi ska leta rätt på honom vart han än håller till. Vi ska hitta honom oavsett om han är på sitt slott eller någon annanstans, hotar Fred Phelps.

[klipp]

Läs Bibeln så inser du att jag funnit sanningen, säger Fred Phelps.
Sanningen för honom är att Sverige och svenskarna förtjänar allt ont.

man fattar ju att han är kan vara våldsamt ställd mot svenskar och kort sagt vill att alla svenskar ska dö och det skulle faktiskt inte förvåna mig om han skulle gå på "killing spree" (har glömt det svenska ord för nuvarande), man borde iaf bugga hans rum för att förhindra han att göra nåt
scattergun
Den gode pastorn är väl som de flesta andra loosers här i samhället, mycket intressanta att skriva om i kvällspressen. Tragiskt bara att han ska hit och leva loppan och kombinera detta med nån sorts hatkampanj mot CG!! Det är ju för fan synd om karln!
Skickade ett mail till hans hemsida om att den innehöll faktafel, och fick ett argt brev tillbaka av en kvinna i församlingen som kallade mig för analkopulator och annat trevligt :( .....
....och "for the record" så har jag inget emot att folk gör det i nummer två....ja kungen får rent av göra det med Silvia "where the sun don´t shine", men vad har Pastor Phelps med det att göra?

Min erfarenhet av såna här knäppgökar är att det finns två sorter. En sort som lever rövare och kallar folk för det ena och det andra, men när dom konfronteras med den bistra verkligheten(läs - nån blir förbannad och säger ifrån...verbalt eller handgripligen) sticker dom svansen mellan benen och kryper... Den andra sorten är dom riktigt tokiga som inte har vett att inse vari faran ligger i att uttrycka att ett helt folk ska dö, och dom kan tamefan göra nästan vad som helst! Den sistnämnda kategorin innehåller diktatorer, religiösa och psykotiska.....ibland sammanfört i en och samma person!

Det man kan hoppas är väl att han iaf överlever Sverigeresan....annars har vi väl en hoper feta amerikanska baptister som självmordsbombar Sverige under dom närmaste tio åren! blyg.gif
Vinter
QUOTE (scattergun @ Aug 26 2005, 06:10 )
Skickade ett mail till hans hemsida om att den innehöll faktafel, och fick ett argt brev tillbaka av en kvinna i församlingen som kallade mig för analkopulator och annat trevligt :( .....
*

Hahaha roligaste hela morgonen laugh.gif (förlåt)

Ja vad ska man förvänta sig av sociopater.

Uj uj dom har grand opening för sin nya sida godhatescanada.com ,
fort fort tipsa aftonbladet!
arvid_eriksson
har nån andressen till hans sida, vill kolla om han har några ordentliga anledninar till hatet
J-Star
QUOTE (arvid_eriksson @ Aug 26 2005, 08:19 )
har nån andressen till hans sida, vill kolla om han har några ordentliga anledninar till hatet
*

Hans anledning är Bibeln... tokdåren.

/J
martin
är det inte www.godhatessweden.com?
arvid_eriksson
den där pastorn Åke Green som han snackar om sa ju kort sagt "jag hatar bögar" och blev arresterad

och Phelps säger ju kort sagt "jag hatar bögar, svenskar, kanadesnare och amerikaner och hoppas att dom alla dör och brinner i helvetet".
bör inte det räcka för att få han arresterad, iaf om man jämför med Åke Green-fallet

EDIT: stavning
roninn
alla får gripa en person som begår ett brott där fängelse ingår i straffskalan ( i princip alla brott) samt att gripandet sker under brottets gång eller direkt efter. Dvs man får avbryta den brottsliga handlingen genom att gripa honom alternativt springa efter och gripa honom.

Detta skulle innebära att om pastorn stod utanför slottet och orerar och det han säger gör att han når upp till någon form av brott där fängelse ingår i straffskalan, exempelvis högmålsbrott, så kan vem som helst gå fram och gripa honom och sedan skyndsamt tilllkalla polis.

Det mest vettiga vore att bara "tiga ihjäl honom" låt han komma och sen åka hem. Men det vore också väldigt tråkigt. Jag personligen skulle helst vilja att pastorn får lämna Sverige med nått lite mer bestående minne...
Helt enkelt en riktig anledning att hata oss.

Fast det är ändå ganska roligt att det verkar som om hela hans vakna tid går ut på att vara arg! usch vad jobbigt det måste vara, snacka om trist liv...
scattergun
scattergun @ Aug 26 2005, 06:10 )
Skickade ett mail till hans hemsida om att den innehöll faktafel, och fick ett argt brev tillbaka av en kvinna i församlingen som kallade mig för analkopulator och annat trevligt  .....

Hahaha roligaste hela morgonen (förlåt)

...tanten på andra sidan internet var då helt klart inte road av mig... jag försökte klargöra att det inte var lagligt med pedofili i Sverige....men hon kallade mig för "Fag!" och "anal copulator!" :( Trodde inte att kristna fick säga såna ord...ens på internet!?!

....kanske skulle vara en uppennbarelse för den gode pastorn om nån lämplig person ur ordningsmakten kunde se till att han får spendera några månader på Hall.....skrubbandes duschrum, så att han får bekanta sig med dom mer handgripliga aspekterna av "Brown love!!" tveka.gif

@Roninn
Jag personligen skulle helst vilja att pastorn får lämna Sverige med nått lite mer bestående minne...
Helt enkelt en riktig anledning att hata oss.

Skulle möjligen upplevelsen av att bli av med oskulden där bak på ett svenskt fängelse kvala in där!? happy.gif
papp
haha, han är ju skitlustig den gubben. "King of sodomite whores" är ju en klassiker redan nu.
rhdf
standardsvaret från den där gubben och hans sk kyrka är ju just att kalla allt och alla för analcopulator, fag osv osv, i synnerhet de som påpekar felaktigheter i deras sk teorier
Lockwed
Någon som vet exakt när han kommer?

Jag har seiösa funderingar på att ställa mig utanför slottet med en skylt som säger "god is a fag" eller liknande, när sedan pastorn med homeboys bestämmer sig för att banka på mig så kan mina vänner som stått gömda bakom hörnet komma och ta över min nödvärnsrätt saint.gif biggrin.gif
madog
Det är människor som Phelps som ger USA dess goda internationella rykte. :P

Har nästan svårt att tro att han menar allvar. Men han tycks ju tro på sig själv iom att han väljer att ha en demonstration i Sverige.
Han har en maffig utmaning framför sig och det är bara att önska lycka till! (vad han nu tycks tro att han ska åstadkomma med demonstrationen)

EDIT: (Parentesmissbrukare (ja faktiskt!))
Citat: Specter
stefanf
Killen är ju underhållning, om inte annat. Undrar hur många träffar han inte fått på sin hemsida nu. smile.gif

Nåja, om han slutar med drogerna blir det nog bra till slut.

EDIT: Ooops, höll nästan på att skriva ett mail till honom. För att påpeka faktafel, som Scattergun gjorde. Och fråga varför t.ex. dom anser att barnen som dog i tsunamin förtjänar att ligga döda och ruttna.
Men vid närmare eftertanke - jag får nog vettigare svar om jag går ut och pratar med sniglarna i skogen. smile.gif
Animal
Han har åtminstone ett jämnt humör.... han hatar alla lika mycket verkar det som. biggrin.gif
Nestor
Kan man inte bussa beridna högvakten på honom? banan_rock.gif

Eller så föreslår jag att vi samlar 10 forumiter till en special-blackops-SSG-Ninjatrupp, som har till uppgift att innästla i hans otellrum, kidnappa honom och tvinga honom se på en PowerPoint presentation med svenska flaggor, kungafamiljen, bögporr och annat trevlig...

Dessvärre så kan jag inte föreslå några medlemmar till Ninja-truppen, då jag inte vet vilka kopetenser som behövs.
marcuzt
Jag kan bidra med mina 1337 sk1llz i att möjligtvis programmera ett kort som öpnnar dörren åt oss ph34r.gif
LT
Om marcuzt av någon anledning inte kan närvara kan jag chippa in och leka Akallarånare, en liten hjullastare genom dörren lär få goda effekter (speciellt om den gode pastorn står bakom och undrar vad som låter så mycket). vissel.gif
marcuzt
biggrin.gif då är iaf dörröppningen löst
Lt P
Man skulle ju kunna tatuera in en sån där gayflagga i pannan på honom...
PingisÖga
Men om han nu kommer till slottet och ställer sig o gormar..

Vad tror ni Högvakten kommer att göra och vad har dom rätt att göra?
marcuzt
Beror nog på vem som är där för tillfället tror jag, och jag gissar på att inget speciellt kommer hända.... tyvärr.....
Nestor
QUOTE (marcuzt @ Aug 26 2005, 21:52 )
Beror nog på vem som är där för tillfället tror jag, och jag gissar på att inget speciellt kommer hända.... tyvärr.....
*

Men man undrar ju lite vad folket ur begåvningsreserven, som tvärt emot Pastorn, råkar tycka om Sverige kan få för sig att göra.
Anders
QUOTE (Hendrix @ Aug 26 2005, 19:56 )
QUOTE (marcuzt @ Aug 26 2005, 21:52 )
*

Men man undrar ju lite vad folket ur begåvningsreserven, som tvärt emot Pastorn, råkar tycka om Sverige kan få för sig att göra.
*

Vaktgivande förband är Luftvärnsregementet.
Fk.Mandrake
Lv 6 alltså?
Okej, som gammal soldat från I 16 har jag kastat en del skit på dessa sedan de tog över. Men jag lovar att allt är glömt och förlåtet om de gör ett ordentligt envarsgripande av Pastorn! biggrin.gif

Om han sedan råkar få stifta närmare bekantskap med borggårdens kullersten så skadar ju inte det heller...... saint.gif
simon
QUOTE (Fk.Mandrake @ Aug 27 2005, 00:42 )
Lv 6 alltså?
Okej, som gammal soldat från I 16 har jag kastat en del skit på dessa sedan de tog över. Men jag lovar att allt är glömt och förlåtet om de gör ett ordentligt envarsgripande av Pastorn! biggrin.gif

Om han sedan råkar få stifta närmare bekantskap med borggårdens kullersten så skadar ju inte det heller...... saint.gif
*

Med tanke på att många (majoritet) av LvRegs officerare är gamla infanterister så... ;)
sanna
Vi borde ha en välkomstmomitté som står på flygplatsen när han kommer.

"Land of Sodomites welcomes Phelps!"
Nestor
QUOTE (sanna @ Aug 27 2005, 14:31 )
Vi borde ha en välkomstmomitté som står på flygplatsen när han kommer.

"Land of Sodomites welcomes Phelps!"
*

Med tanke på killens ålder så skulle han få en hjärtattack av det...
Vilket iochförsig inte är något negativt... :P
ABP
Eller så borde ni enbart ignorera honom.

Är det bara jag som ser Pastorn som en religös variant av gunnery sgt Hartman? fun_icon_nana.gif
Vildmannen
QUOTE (Anders @ Aug 26 2005, 23:56 )
Vaktgivande förband är Luftvärnsregementet.
*

Går det inte att fixa så att HoF går Högvakt den dag som Phelps ska demonstrera? Då skulle nog Phelps få totalt psykbryt laugh.gif
http://www.hof.org.se/
Adam Wilhelm
Så synd att Tom of Finland inte var Tom of Sweden. laugh.gif

Då hade Phelps fått något att pipa om!! biggrin.gif
Patrik Ps
Jag tycker att vi skall möta (om vi måste) honom med kärlek.
Helst skall ett antal lättklädda män i tangakalingar stå och kasta blommor över honom. De skall ha med sig en regnbågsflagga som de försöker svepa in honom med. Männen får gärna ha med sig plakat och skrika ut saker som:

"We love you Phelps"
"swedenlovesphelps.com"
"Phelps, feel the Pride!

Vad skall den gammle dåren då göra?
Har han otur så provoceras han så mycket att han svingar ett slag mot någon av männen som då visar sig vara en skickligt förklädd SSG-soldat som effektivt tar kontroll över situationen. fun_icon_nana.gif

Nä, nu går jag och lägger mig...
sleget
Från godhates sweden:

THANK GOD FOR ALL DEAD SWEDES

Engelskt uppslagsord
swede

Svensk översättning
kålrot, rotfrukten Brassica napus rapifera (substantiv)

Sett från detta perspektiv blir det litet roligare?! blink.gif
Greven
jag skrattar så att jag får tårar i ögonen!

"Vi sveper in honom i en regnbågsfilt" clap.gif

mycket humor i den här tråden.

Hade jag varit sthlm:are så hade jag gått och tittat på puckot.

Kan inte fatta vad han ska här å göra, tror han att han kommer värva medlemmar?
Raffsec
Ok han är kanske inte så smart men vad alla glömmer är att både i Svergie och USA och dom flesta andra demokratier så finns det en ska som heter yttrandefrihet och både här och i USA så är den inskriven i grundlagen. Så låt han komma och skrika lite utanför slottet och åka hem för det känns som det är mycket väsen för ingenting kring den mannen. För han verkar helt förblindad av religon att all ödmjukhet har försvunnit där har vi en grundlag till religionsfrihet. Var det upp till mig så skulle man sätta honom på kåken i staterna med nation of islam så kan dom disskutera religion ett par år.

vissel.gif
Vinter
Neh har inget med religion att göra, gubben är ju rikspucko, det man kan gör är att köpa några kraftiga megafoner och köra så det ryker när dom är här, luften är ju fri.
Nestor
QUOTE (Vinter @ Aug 28 2005, 22:41 )
Neh har inget med religion att göra, gubben är ju rikspucko, det man kan gör är att köpa några kraftiga megafoner och köra så det ryker när dom är här, luften är ju fri.
*

Iallfall tills han börjar säga saker om homosexuella, då är det bara att bussa Farbror Blå på honom.
Hets mot folkgrupp är ju ett brott som vi vet...
Lambda
Någon borde ta tag i de hela och annordna en motdemonstration, samla ihop ett gäng med skyltar där det står t.ex "Pastor Phelps mother was a whore" något för att verkligen provocera honom =)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.