Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Nya FM org
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Vlad
Nu ska vi se om jag kan göra mig förståd Malajn.gif

Svea rike blev ju av med en del regementen och några
MD-grupper å MDG, men kort därefter så fick jag höra att man vill ta
Bort alla MD.
Är det alla Md- grupper typ Skaraborgs gruppen man vill ta bort eller
är det MDS, MDN, MDM eller är det allt som ska bort.

Blir vi i Hv regementes placerade då eller?

Blev frågan tydlig eller??? 7.gif

Mvh

Vlad gasmask.gif
simon
Vad jag har förstått så vill man lägga ner MDS, MDM, MDN (MDG redan nerlagt). Därefter är det snack om att de gamla MD-grupperna (Ex. Skaraborgsgruppen) skall lyda under "närmsta" regementsstab. Som på den gamla onda tiden ungefär.
Kaparn
Ja, beslutet att MD staberna skall läggas ner är redan taget. Kvar av MD staberna blir endast någon form av "säkkontor". All övrig insatsverksamhet såsom stöd till civila samhället skall ledas från....... STOCKHOLM det kunde väl ingen gissa. MAO så blir HKV större och större och större och.......
Knekt
QUOTE (Kaparn @ Aug 25 2005, 19:29 )
Ja, beslutet att MD staberna skall läggas ner är redan taget. Kvar av MD staberna blir endast någon form av "säkkontor". All övrig insatsverksamhet såsom stöd till civila samhället skall ledas från.......  STOCKHOLM det kunde väl ingen gissa. MAO så blir HKV större och större och större och.......
*

Kan någon förklara för mig varför exempelvis OPIL ligger i Uppsala och inte på Lidingövägen?
KD803
QUOTE (Kaparn @ Aug 25 2005, 19:29 )
Ja, beslutet att MD staberna skall läggas ner är redan taget. Kvar av MD staberna blir endast någon form av "säkkontor". All övrig insatsverksamhet såsom stöd till civila samhället skall ledas från.......  STOCKHOLM det kunde väl ingen gissa. MAO så blir HKV större och större och större och.......
*

Eftersom sådan verksamhet ska ledas av OPIL (eller vad det heter just nu) så sker alltså ledningen från UPPSALA...

QUOTE (Knekt @ Aug 26 2005, 07:55 )
Kan någon förklara för mig varför exempelvis OPIL ligger i Uppsala och inte på Lidingövägen?
*

För att OPIL inte är HKV? Att OPIL ligger i Uppsala och inte i Näsby Park beror på att man prioriterade fysiskt skydd något annorlunda efter 11/9 och då tänkte utnyttja befintliga bergrum i Uppsala garnision. Nu blev det inte så pga ekonomi, men då hade man redan flyttat OPIL till Uppsala.
JBP
QUOTE (simon @ Aug 25 2005, 11:48 )
Vad jag har förstått så vill man lägga ner MDS, MDM, MDN (MDG redan nerlagt). Därefter är det snack om att de gamla MD-grupperna (Ex. Skaraborgsgruppen) skall lyda under "närmsta" regementsstab. Som på den gamla onda tiden ungefär.
*

Yep... våran MD grupp Norra smålandsgruppen försvinner och nu överförs vi till Ing 2.

/JBP som har hittat hem igen efter 13 års virrande
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.