Med en något barnslig bakgrundshistoria (Kräver Flash 5.0 eller högre) så kan det här omöjligt misslyckas. Spelet har 2 element, ett är hela Sverige samt Norge representerat i hexagoner. I det här läget, det sk. strategiska läget, är spelet rundbaserat, där varje spelare har 1 runda per dag. I det strategiska läget så flyttar man runt enheter och anfaller motståndarens hexagoner.
Det är här spelet byter stil något. Nu kommer man till det taktiska läget där man själv styr enheter i top-down 2d.
Det är också här vi som utvecklar spelet behöver hjälp. Jag sköter design och grafik och min polare sköter kodning. Ingen av oss är särskilt kunniga inom modern krigsföring
Så därför söker vi militär hjälp med spelet. Det är ett ickekommersiellt hobbyprojekt, så vi kan inte erbjuda någon belöning förutom ett stort tack och ert namn i spelets Credits. Det vi behöver hjälp med är att representera Norges och Sveriges försvarsmakt i spelet och fundera ut hur det taktiska och strategiska läget ska hantera styrkor. Om det här låter som en kul grej, tveka inte och mejla mig på coldbloodedthewookie@gmail.com.
Ha en fortsatt trevlig dag!