Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Invasion: Norway
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Gustav Björklund
God dag kära forummedlemmar! Jag heter Gustav Björklund och jag studerar spelutveckling och brinner för speldesign i allmänhet. Det var en av anledningarna till att jag och en vän startade ett spelutvecklingsprojekt vid namn Invasion: Norway.

Med en något barnslig bakgrundshistoria (Kräver Flash 5.0 eller högre) så kan det här omöjligt misslyckas. Spelet har 2 element, ett är hela Sverige samt Norge representerat i hexagoner. I det här läget, det sk. strategiska läget, är spelet rundbaserat, där varje spelare har 1 runda per dag. I det strategiska läget så flyttar man runt enheter och anfaller motståndarens hexagoner.

Det är här spelet byter stil något. Nu kommer man till det taktiska läget där man själv styr enheter i top-down 2d.

Det är också här vi som utvecklar spelet behöver hjälp. Jag sköter design och grafik och min polare sköter kodning. Ingen av oss är särskilt kunniga inom modern krigsföring unsure.gif

Så därför söker vi militär hjälp med spelet. Det är ett ickekommersiellt hobbyprojekt, så vi kan inte erbjuda någon belöning förutom ett stort tack och ert namn i spelets Credits. Det vi behöver hjälp med är att representera Norges och Sveriges försvarsmakt i spelet och fundera ut hur det taktiska och strategiska läget ska hantera styrkor. Om det här låter som en kul grej, tveka inte och mejla mig på coldbloodedthewookie@gmail.com.

Ha en fortsatt trevlig dag! camo.gif
arvid_eriksson
tja, enfortsättningpå trailern skulle inte va helt fel så vi har nån aning om cad det handlar om. än så länge vet vi bara att påvens hatt blev stulen
Gustav Björklund
QUOTE (arvid_eriksson @ Aug 23 2005, 08:52 )
tja, enfortsättningpå trailern skulle inte va helt fel så vi har nån aning om cad det handlar om. än så länge vet vi bara att påvens hatt blev stulen
*

Jo, sant. Men torde inte Invasion: Norway antyda något?