Help - Search - Members - Calendar
Full Version: F.E.A.R.
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dataenheten
zunx
Jao, nu finns demot på detta spel ute.

Spelade igenom det, verkar bli ett riktigt bra spel! Men ett läskigt sådant... Ladda egentligen hem det igår kväll, men våga inte spela färdigt för det blev mörkt ute. blyg.gif

Tanka från Fragzone
zetruz
Man känner igen den reaktionen blyg.gif
madog
Finns en multiplayerversion att ladda ner. Ganska coolt, men blev lite besviken på att min hyffsat kraftfulla dator bara klarade att spela med väldigt låg upplösning.
Lockwed
Det här spelet var f*n rätt otäckt...

Det är synd att sierras spel alltid går så taskigt på alla datorer medan andra spel som har bra mycket bättre grafik flyter som vatten.
zunx
QUOTE (madog @ Aug 10 2005, 17:26 )
Finns en multiplayerversion att ladda ner. Ganska coolt, men blev lite besviken på att min hyffsat kraftfulla dator bara klarade att spela med väldigt låg upplösning.
*
Men det var inget demo, det var multiplayer- betan. Alltså var det inte specielt optimerat.
Tarkan
Lirade Single-Player Demot nyligen.

Someone... please hold me blyg.gif
Goon
Jag spelade precis igenom demot och måste säga att det var inte SÅ läskigt.
Jag tycker Doom 3 är bra mycket läskigare, även om det är mer "hoppa-fram-från-ingenstans-och-skräms"-scener i det spelet.
Men jag måste säga, F.E.A.R verkar onekligen bli ett bra spel.
PingisÖga
Tycker ärligt talat att det var ett riktigt obehagligt spel...
Även om demot var ganska kort så vart det ett flertal gånger då man funderade på att stänga av..

Inte många spel som det är så med nu för tiden, Men Sierra har tamef*n lyckats att skrämma skiten ur mig den här gågen blink.gif
Rekomenderas starkt till dom som gillar skräckspel men jag tänker i alla fall hålla mig flera datorer bort från det.. Ha en bra da!

//Anders
JBP
Håller på att tanka ner demot precis... skall bli intressant att kolla på då jag läste reportaget i PC Gamer om just F.E.A.R för ett tag sen och att det skulle vara något utöver det vanliga...måste kolla demot innan man bestämmer sig för ev inköp.

/JBP
madog
Ja, det är verkligen något utöver det vanliga när det gäller systemkrav! :P

Ganska läbbigt spel. Undrar vad den där lilla flickan som dyker upp titt som tätt har för roll i berättelsen.
JBP
QUOTE (madog @ Aug 13 2005, 16:32 )
Ja, det är verkligen något utöver det vanliga när det gäller systemkrav! :P
*

Hmm vad spelet kräver av ditt system vet jag inte....man hos mej flöt det på duktigt utan något lagg med allt på det högsta.. och min dator är snart tre år gammal.. Malajn.gif

/JBP
Larsleo
Spelade genom demot..
efter den dära stegen blev det blyg.gif och prata inte om sista korridoren blyg.gif
Lockwed
QUOTE (Span-eliasson @ Aug 16 2005, 19:33 )
Spelade genom demot..
efter den dära stegen blev det blyg.gif  och prata inte om sista korridoren blyg.gif
*

Hur lång tid tog det innan du vågade gå fram mot ungen? biggrin.gif

Jag fick ruskiga the ring vibbar av just den scenen = jag var färdig att stänga av :P
Larsleo
Ett tag..man var lite småskraj blyg.gif

å vafan hände då man skulle gå genom dörren eller rättare sagt vafan kom ut genom dörren i nämda korridor blyg.gif blyg.gif blyg.gif

<--var nära att tippa av stolen just då..

gillade den stora puffran iaf..den som stekte FI 5.gif ph34r.gif
ThornBjorn
Va sa den där blodiga killen som satt på stolen? Tyckte han sa nåt, men jag hörde inte vad..

Läskigt å grymt spel förövrigt! clap.gif
Myran
En annan gjorde ju "misstaget" (Eller kanske tajmade det till det perfekta tillfället?) att spela demot sent klockan halv två på natten / morgonen..

Aldrig förr har jag faktiskt blivit så skrämd av ett spel.. speciellt vid stegen... hjärtat hoppade till ordentligt där... Jisses!!

Trodde inte att F.E.A.R. Skulle bli något speciellt, men ack så fel jag hadde.. Efter ha spelat demot har man blivit frälst (eller ja.. skrämd.. :P)

F.E.A.R. Verkar helt klart bli ett grymt bra spel.. Mycket bättre än Doom 3 vågar jag påstå (i skrämsel faktor.. men inte vet jag då jag faktiskt tröttnade på Doom 3 efter ett tag in i spelet)

Någon som kommer ihåg britten som spelade Doom 3 i mörkret helt vettskrämd? Tänk att se honom spela F.E.A.R.

Klart skönt demo! Verkar bli ett riktigt bra spel, Sierra har riktigt gjort ett bra kap den här gången! smile.gif
Larsleo
allt efter stegen nästa var ju läskigt.. .. iofs början innan då man såg hon först var ju småläskigt men...

annars var ju korridoren ganska läbbig...men stegen slår det mesta man upplevt i spelväg blyg.gif
ArreliuS
Gah, varför har man en skitdator så att man inte kan spela dessa spelen? Verkar ju vara ett riktigt höjdarspel.
Larsleo
Sådär då har man lirat F.E.A.R i helgen då.. jisses
ni som tyckte demot var läskigt vänta tills ni spelat fullversionen. blyg.gif horny.gif dribble.gif

Sen en frän sak är att dom läskiga sakerna inte är ofarliga hela tiden utan att det varvas... så man måste se upp.. blyg.gif blyg.gif blyg.gif blyg.gif
Apone
Hoppas att det inte är samma spelmotor som Doom3, den laggade rätt rejält!
De borde bygga vidare på HL2-motorn, har nog aldrig spelat något så snyggt OCH laggfritt!
Kimster
FEAR har egen motor, och är grymt tungt för datorn om du inte har det senaste.

För mig flöt Doom3 på mycket bra med mitt gamla 9700pro
dxl
Har kommit igenom ca 2/3 utav spelet tror jag och har insett en sak.

SPOILER NEDANFÖR får inte till färgen riktigt så scrolla snabbt förbi mitt inlägg om du inte vill läsa

Efter ett tag så inser man ju att varken flickan eller mannnen som dyker upp ibland (inte kanibalen som man jagar) inte är ens fiender.
T.e.x så upprepar mannen ofta mantrat "she is afraid of you" och ofta så dyker tjejen upp och tar livet utav ens fiender.
Det verkar också som att hon flyr från mig och inte tvärtom.
Spelet var grymt läskigt i början men när de läskiga momenten hjälper än då blir det inte så läskigt längrevilket tycker är lite tråkigt.
Lockwed
Har klarat spelet nu, och kan återigen sova gott på nätterna, Jag märkte dock att jag aldrig har saveat så frekvent i något annat spel, eller lyst så mycket i mörka utrymmen som jag gjorde i fear biggrin.gif

Jag är också mycket rädd för vad innebörden i vapennamnet HV-Penetrator igentligen betyder ohmy.gif
109 Eken
har precis klarat det, it was one hell of a ride biggrin.gif. Ett tips; sitt igenom eftertexterna för en twist och ett upplägg för en uppföljare
Status quo
Haha jag och tjejen spelade demot igår och vi båda höll på att skita på oss
Den scenen som skrämde mig mest var det som följer:

*SPOILER VARNING"

Man kommer in i ett mörkt rum med blinkande / flimrande ljus och en stege ner till nästa platform, när man klev på stegen och den lilla tjejen uppenbarade sig hajjade jag till ganska rejält, funderade på vad jag skulle göra så jag gick ner för stegen och vända mig åt det hållet man skulle fortsätta gå åt och då står kannibalkillen bara någon meter ifrån en och sträcker ut handen. Sköt i ren panik men missade ganska rejält, dock gick han upp i rök och jag tvivlar att mina skott ens haft någon sorts verkan smile.gif

/End spoiler

Tyckte dom lyckades med musiken också, när det var ett läskigt moment fick man verkligen kalla kårar av att bara höra musiken.. skrämmande men jag skulle säkert få hjärtattack om jag spelade det där ensam på natten tongue.gif
Larsleo
*SPOILER*

Ehmmm när hjälper Alma dig?? När du kommit längre så blir det en fin twist och då kanske du inte tycker samma sak.

Kannibalen (Fettel) är inte den man ska vara rädd för....

@109 Eken: Jo det var som en fin avslutning biggrin.gif

QUOTE (dxl @ Oct 31 2005, 13:43 ) *
Efter ett tag så inser man ju att varken flickan eller mannnen som dyker upp ibland (inte kanibalen som man jagar) inte är ens fiender.
T.e.x så upprepar mannen ofta mantrat "she is afraid of you" och ofta så dyker tjejen upp och tar livet utav ens fiender.
Det verkar också som att hon flyr från mig och inte tvärtom.
Spelet var grymt läskigt i början men när de läskiga momenten hjälper än då blir det inte så läskigt längrevilket tycker är lite tråkigt.
Björn-
Tycker det är synd att splet var så kort och lätt som det var 2.gif
Annars mycket bra spel biggrin.gif
Larsleo
kort.. jo
lätt njae... beror ju på vilken svårighetsgrad :P ph34r.gif

men om inte var slutet.. WOW dribble.gif snyggt om något dribble.gif surprise.gif

om inte annat så absolut sista scenen i helikopter var 7.gif mellow.gif
Tivaljör
Man har även gjort lite parodi på det hela (första avsnittet finns btw på dvd´n).
Stackars Frank.... Malajn.gif
Kenny
QUOTE (Tivaljör @ Nov 10 2005, 10:28 ) *
Man har även gjort lite parodi på det hela (första avsnittet finns btw på dvd´n).
Stackars Frank.... Malajn.gif

Haha, fan vilken omvänding det var efter att ha spelat spelet i ett mörkt rum ett tag. Mycket skojj!
stefanf
Härligt kul att man kan bli så skrämd av ett spel! Särskilt när den lilla flickan är inblandad. blyg.gif
Tror att jag kommit kanske halvvägs genom, och hittills har det funkat väldigt bra. Lagom blandning av action, krypande spänning och handling.
Överraskningsmomenten är suveränt bra intajmade. Dom ligger aldrig där man förväntar sig. Två tummar upp minsann!

Ser fram mot slutscenen som man hört en del om...
stefanf
SPOILERvarning! Om du inte spelat spelet, läs inte vidare (förutsatt att du tänker spela det).

Så här förstod jag släktförhållandena:
Harlan Wade är pappa till Fettel, Alicia... och dig (huvudpersonen). Du själv är det lyckade experimentet, medan Fettel är det misslyckade.
Alma Wade är mamma till Fettel och huvudpersonen.
Men det jag undrar över - är Alma även mamma till Alicia, eller hade hon en annan mamma?

Vilket öde - medan du jagar din pappa för skumraskaffärer så kommer du på din bror med att äta upp din syster, med resultatet att du skjuter bror din. Efter det försöker spöket av din mamma ta kål på dig. surprise.gif
Hundforarn
Måste säga att detta är ett av de bättre spel jag kört. Först tyckte jag inte att det var speciellt läskigt men efter att ha fått en planka i ansiktet uppe på taket var jag riktigt besvärad. Mitt hemmabiosystem som är av modell "FET" gjorde inte spelet lättare ;P Jag har hoppat till många gånger och nästan gråtit åt alla läskigheter i ett par dagar nu. Nu är det äntligen över , jag har klarat det på 3:e svårighetsgraden och jag är nöjd.. Men fan va skraj jag var...
Steken
Måste bara för undras av hur många av er som gillade spelet. Var bland det sämsta jag har lirat på länge, spel känslan var ju näst intill noll. Testade spelet på en ordentlig dator, körde dom flesta grafik inställningar på max, såg ut ungefär som sådant man pillar ut från naveln efter en vecka utan dush.

Blev inte rädd en enda gång, nu spelade jag ju iofs inte speciellt länge heller. Jag brukar ge spel en chans för att se om storyn är bra, men orkade inte hålla ut så pass länge så storyn greppade mig.

Vill man spela sådana här spel så ska man hålla sig till de bästa i genre, nämligen Resident Evil spelen, alla är helt underbara från det första på PS1 till det senaste till Gamecube.
stefanf
Ha ha. Ja, smaken är ju delad. smile.gif
En annan favorit i den här typen av spel är Silent Hill (2 tror jag det var) som var krypande läskigt. Det spelet där det ändrade fram och tillbaka mellan två olika verkligheter (eller om det var mellan förr och nu. kommer inte ihåg).
Doggydriver
QUOTE (Steken @ Feb 9 2006, 00:01 ) *
Måste bara för undras av hur många av er som gillade spelet. Var bland det sämsta jag har lirat på länge, spel känslan var ju näst intill noll. Testade spelet på en ordentlig dator, körde dom flesta grafik inställningar på max, såg ut ungefär som sådant man pillar ut från naveln efter en vecka utan dush.

Blev inte rädd en enda gång, nu spelade jag ju iofs inte speciellt länge heller. Jag brukar ge spel en chans för att se om storyn är bra, men orkade inte hålla ut så pass länge så storyn greppade mig.

Vill man spela sådana här spel så ska man hålla sig till de bästa i genre, nämligen Resident Evil spelen, alla är helt underbara från det första på PS1 till det senaste till Gamecube.

Haha - det är så lustigt med hur man uppfattar olika spel. Resident Evil har jag väl hoppat till av en gång eller två - men inte mycket mer. F.e.a.r. fick mig nästan att skita på mig ett fåtal gånger, och jag tyckte att det var helt okej. Silent Hill-spelen tror jag inte jag överlever om jag ska behöva spela ett till.

Bara en kort reflektion över hur svårt det är att säga att ett spel ÄR bra eller inte.
DavvE

Hmm okey jag tror inte en sekund på vad du skriver! Om du testade det på en ordentlig dator och det var på MAX så är grafiken mycket fin! Så den datorn var inte tillräckligt nog bra! När jag lirade det på min dator så hade jag högsta grafik inställningarna och CPU! Fett snyggt... Det är mätbart med HLs Source motor i alla fall.

Jag lovar dig om du lirar igenom hela spelet kommer du att bli rädd.
Tror att du är en sådan person som bara vill vara märkvärdig.

//David
Larsleo
QUOTE (stefanf @ Feb 7 2006, 08:47 ) *
SPOILERvarning! Om du inte spelat spelet, läs inte vidare (förutsatt att du tänker spela det).

Vilket öde - medan du jagar din pappa för skumraskaffärer så kommer du på din bror med att äta upp din syster, med resultatet att du skjuter bror din. Efter det försöker spöket av din mamma ta kål på dig. surprise.gif

F.U.B.A.R helt klart... fy fan då man möter alma för sista gången i korridoren blyg.gif blyg.gif blyg.gif
iofs så är hela sista kapitlet rätt läskigt...brrrr
Laurell

Jag tror inte på dig angående grafiken. Vilka spel har du spelat innnan om du inte tyckte grafiken var bra? Sen tycker jag knappast att Resident Evil och F.E.A.R. är samma genre. Du kan väl inte mena att F.E.A.R. är survival horror?
BertilCesar
Mamma... Hjälp!

sitter och spelar nu, jätte läbbigt.
hasegawa
Jag blev iallafall temporärt avtrubbad efter alla upprepade skräckscener i början av spelet. (det kommer ju det där skri-ljudet innan nånting ska hända :P) Jag hoppade till en gång under hela spelet, *mini-spoiler* då en kropp flyger ut genom ett kontorsglasvägg eller nåt.
BertilCesar
jag har spelat resident emil..menar evil och silent hill osv,, visst silent hill var väl sådär och resident var väl lite larvigt, vet inte varför men jag får kalla kårar av fear. kan inte sätta fingret på vad. men något är det.

btw. första kvällen jag spelade fear gick min tv sönder!!! samband? ohmy.gif
hasegawa
QUOTE (BertilCesar @ Jul 29 2006, 15:19 ) *
btw. första kvällen jag spelade fear gick min tv sönder!!! samband? ohmy.gif
Haha :P. Slappna av är det nog bästa sättet att inte hoppa till, pulsen ökar, men det är nog svårt att förhindra. smile.gif
tinhead
Dom släpper det gratis?
http://www.fearfans.com/newsitems/103/

nått e lurt här??? dry.gif
Cosmo
QUOTE (tinhead @ Aug 9 2006, 15:21 ) *
Dom släpper det gratis?
http://www.fearfans.com/newsitems/103/

nått e lurt här??? dry.gif

Det är bara multiplayer-delen som blir gratis. Vill du spela singleplayer får du köpa hela spelet.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.