Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Nya värnpliktssystemet
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
Pages: 1, 2
twintip
En sak jag haka upp mig på är att FJS har 11 månader och KJ fortsätter med 15? Varför kör inte FJS också 15?
simon
Någon som vet hur det är tänkt att de olika soldatkategorierna skall placeras vid inryck i det nya systemet?

Kommer alla placeras ut direkt på kompanierna och genomföra gemensam GSU, eller kommer PB-, GB-, och F-beväringarna placeras i varsitt kompani och genomföra separata GSU/motsv. för att därefter bilda riktiga kompanier?
Något som vet vad som gäller?
Krook
QUOTE (simon @ Jan 21 2006, 12:57 ) *
Någon som vet hur det är tänkt att de olika soldatkategorierna skall placeras vid inryck i det nya systemet?

Kommer alla placeras ut direkt på kompanierna och genomföra gemensam GSU, eller kommer PB-, GB-, och F-beväringarna placeras i varsitt kompani och genomföra separata GSU/motsv. för att därefter bilda riktiga kompanier?
Något som vet vad som gäller?

Det är olika från förband till förband.

/Krook
simon
Någon som vet vad som kommer gälla för P4 då?
Pro patria
QUOTE (Trash @ Jan 19 2006, 13:45 ) *
QUOTE (tgb1116 @ Jan 18 2006, 21:15 ) *
Förutom signalspanare, är det någon som vet vilka övriga befattningar "av speciell karaktär" som behåller 15 mån?

En vän har inryck som AmfPB i januari 2007. Han ska ligga inne 15 månader.

Amfibie har väl inte inryck i jan 2007.
Kenny
QUOTE (Pro patria @ Jan 25 2006, 13:48 ) *
QUOTE (Trash @ Jan 19 2006, 13:45 ) *

QUOTE (tgb1116 @ Jan 18 2006, 21:15 ) *
Förutom signalspanare, är det någon som vet vilka övriga befattningar "av speciell karaktär" som behåller 15 mån?

En vän har inryck som AmfPB i januari 2007. Han ska ligga inne 15 månader.

Amfibie har väl inte inryck i jan 2007.

Tror inte att PB har inryck då iaf. Mina vänner som står inskrivna som det har preliminärt inryckningsdatum i April 07, samma som för MP/SÄK PB har jag för mig.
simon
För övrigt har de inryckande tjänsterna i Skövde till sommaren ändrats från juli till augusti. Inget som vi inskrivna har fått ta del av via postgången, men det går att läsa på lumpen.nu
Trekker
QUOTE (simon @ Jan 25 2006, 15:34 ) *
För övrigt har de inryckande tjänsterna i Skövde till sommaren ändrats från juli till augusti. Inget som vi inskrivna har fått ta del av via postgången, men det går att läsa på lumpen.nu

Det gäller väl bara P4.
os frontale
Hur ligger mönstringen förhållande till 18årsdagen nuförtiden?
Krook
QUOTE (Trekker @ Jan 27 2006, 18:35 ) *

Det gäller väl bara P4.

Och S1.
Hjelm
QUOTE (Krook @ Jan 28 2006, 00:17 ) *

Det gäller väl bara P4.

Och S1.

"ändrats från juli till augusti.", alltså från "i början av juli" (som det står i papprerna) till den 31a juli? eller är det längre in på Augusti?
Krook
QUOTE (Hjelm @ Jan 28 2006, 00:26 ) *
QUOTE (Krook @ Jan 28 2006, 00:17 ) *

Det gäller väl bara P4.

Och S1.

"ändrats från juli till augusti.", alltså från "i början av juli" (som det står i papprerna) till den 31a juli? eller är det längre in på Augusti?

Till slutet av juli är vad jag har fått höra men papper från Pliktverket gäller. Så tills det kommer andra direktiv från Pliktverket gäller den info som ni redan har.

/Krook
simon
På mina papper har det hela tiden stått att inryckningsdatum är 2006-07-31.
På lumpen.nu stod det förut att P4 har inryck i "juli 2006", men har nu ändrat det till "augusti 2006"(Detta har inte skett på några andra förband, utan gälelr enbart P4 vad jag märkt).

Är det måhända bara så att man på lumpen.nu enbart korrigerat infon eftersom man i praktiken har inrycket i augusti då månaden juli avslutas samma dag man rycker in, eller är det så att vi som skall rycka in till sommaren kan vänta sig ett ändrat inryckningsdatum?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.