Help - Search - Members - Calendar
Full Version: VW motor i 13-bil?
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > MARK
volvo_viking
Volvo har ju en dieselsexa som även sitter i VW LT-31. Passar motorn på 13 bilens växellåda? Hur mycket och vad måste moddas om inte?

Nu tänker jag mest på motor mot växellåda. Det kan ju bli problem med oljepump och utrymme också. Någon som har försökt?

Finns det andra lämpliga diesel alternativ?
//Janne
Boston
Vad jag kommer ihåg från min kära lumpen tid (91) på 11:an som har samma motor som i 13 och 20 serien så är det bensin motorer av modell B30 (med dubbla förgasare). Dom är vad jag kommer ihåg från min tid av motorer och mekanik inte lika dom som satt i någon Lt- typ…

Över tio år sedan så mitt minne kan ha tagit stor skada av tidens tand och andra orsaker…

Pelle
The Swede
QUOTE (Boston @ Aug 10 2005, 02:21 )
Vad jag kommer ihåg från min kära lumpen tid (91) på 11:an som har samma motor som i 13 och 20 serien så är det bensin motorer av modell B30 (med dubbla förgasare). Dom är vad jag kommer ihåg från min tid av motorer och mekanik inte lika dom som satt i någon Lt- typ…

Över tio år sedan så mitt minne kan ha tagit stor skada av tidens tand och andra orsaker…

Pelle
*

Det var väl inte vad som frågades heller.
john642
QUOTE (volvo_viking @ Aug 9 2005, 17:56 )
Volvo har ju en dieselsexa som även sitter i VW LT-31. Passar motorn på 13 bilens växellåda? Hur mycket och vad måste moddas om inte?

Nu tänker jag mest på motor mot växellåda. Det kan ju bli problem med oljepump och utrymme också. Någon som har försökt?

Finns det andra lämpliga diesel alternativ?
//Janne
*

snackade för ett tag sen med ett företag som heter SMT AB o fick följande
svar :

Jag har adapters färdiga för Volvo TD24, MB 300 D ( 5-cyl och 6-cyl ), S/V70 TDI och V70 D5 (samt även bensinmotorn).

2000:- plus moms styck.

SMT AB

Gösta Lindgren
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.