Det är inte alls omöjligt att den här har varit med innan, lås och släng i så fall. Dessutom hör den kanske hemma i Kasunen?
BOOM!
The Swede
Aug 5 2005, 22:16
Va i h-vete va de?
Team Member
Aug 5 2005, 22:51
Hmm, helt klart något som inte skulle skjutas ifrån axeln...
Gör man fel gör det ont..
Mest undrar jag vem snubben var som bar civila kläder och Peltor combo?
QUOTE (Team Member @ Aug 5 2005, 23:51 )
.Mest undrar jag vem snubben var som bar civila kläder och Peltor combo?

CIA
Ser ut som ett pv vapen med bakblås, typ:

Men jag ser ju dåligt....
Small gjorde det ju iallafall
Det måste ha varit nått fel på vapnet. Jag antar att den civile instruktören inte skulle ha låtit någon skjuta från axeln med ett vapen som inte var avsett för detta, eller...?
QUOTE (tafkaf @ Aug 6 2005, 07:13 )
Det måste ha varit nått fel på vapnet. Jag antar att den civile instruktören inte skulle ha låtit någon skjuta från axeln med ett vapen som inte var avsett för detta, eller...?
Det finns yaahoo's överallt, alla är inte så säkerhets medvetna och vettiga som vi Svenskar...
Det såg lite ut som att själva "bakblåset" inte fungerade som det skulle?

Trodde att just meningen med bakblås är att man ska slippa rekyl?!
Nifelhel
Aug 6 2005, 20:10
Tja framförallt så är det inte meningen att den skall avfyras ifrån axeln. Utan ifrån någon sorts lavett, vilket snabbt medför att man slipper få den i nyllet vid avfyrning.
Isgubbe
Aug 6 2005, 21:12
Ser ut ungefär som att ställa sig och skjuta med en svensk 9cm från axeln...
cordite
Aug 7 2005, 10:47
Såg kul ut ju. Vill prova!
fairfax
Aug 7 2005, 17:56
har vi ingen vapenguru som kan informera oss om vad det är för bössa?
Small ordentligt!
stefanf
Aug 7 2005, 21:23
Jo, det där såg ju genomtänkt ut.
"He's fucked up". ha ha.
Formen ser nästan ut som en gammal mynningsladdad kanon.
Eller ska vi gissa på nån typ av hembygge?
Isgubbe
Aug 7 2005, 21:49
Uhm jo... det var typ något liknande jag var inne på där...
Tycker dock det ser knubbigare/kortare ut än en SPG-9.
Ja det är ju inget tvivel om att syftet med det där vapnet knappast var på ett sådant sätt som det användes iallafall.
Men det roligaste är ju ändå att dem flesta förutom skytten själv verkar bära ngn typ av hörselskydd, ok att han kanske kan ha proppar men hur mkt hjälper det egentligen!
hahahaha! det där är fan HUMOR!
QUOTE (knaZen @ Aug 8 2005, 18:29 )

Nej...
Hmmm varför kan jag inte se filmklippet... Firefox gnäller om några instick som är kass eller saknas?? Explorer tar fram sidan men WMP utför en felaktig handling och måste stängas....*morr*
QUOTE (Ing @ Aug 8 2005, 18:54 )

Nej...
Surpuppa ... :P
QUOTE (JBP @ Aug 8 2005, 19:38 )
Hmmm varför kan jag inte se filmklippet... Firefox gnäller om några instick som är kass eller saknas?? Explorer tar fram sidan men WMP utför en felaktig handling och måste stängas....*morr*
Funkade utmärkt att se den i FF med WMP för min del. Vilket OS & version av WMP har du? Jag kör XP och WMP 10.
QUOTE (Ing @ Aug 8 2005, 18:54 )

Nej...
Jag tyckte det var lite roligt. Sympati till killen att han blir lite "fucked up"... men han ser ut att överleva.

Dessutom var det lite på eget ansvar. ;)
/J
QUOTE (Kanna @ Aug 8 2005, 21:21 )
QUOTE (JBP @ Aug 8 2005, 19:38 )
Funkade utmärkt att se den i FF med WMP för min del. Vilket OS & version av WMP har du? Jag kör XP och WMP 10.
Samma som du...
QUOTE (Isgubbe @ Aug 6 2005, 22:12 )
Ser ut ungefär som att ställa sig och skjuta med en svensk 9cm från axeln...
Skulle vara rätt imponerande i så fall. Det fanskapet väger sina modiga 125kg utan lavetten.
QUOTE (2Sharp @ Aug 7 2005, 23:14 )
Tycker dock det ser knubbigare/kortare ut än en SPG-9.
Jag vet! Det är en avsågad SPG-9.
Nestor
Aug 12 2005, 20:08
Jag misstänker att hans ortoped gnuggar händerna och skrattar hela vägen till banken
Edit: Stavningen......igen...argh
Vikström
Aug 12 2005, 22:53
QUOTE (Hendrix @ Aug 12 2005, 20:08 )
Odontolog menade du kanske? Ser inte direkt ut som om han bryter benen av sig, snarare tappar han ett par tänder.
Nestor
Aug 12 2005, 23:46
QUOTE (fu. vikström @ Aug 12 2005, 23:53 )
QUOTE (Hendrix @ Aug 12 2005, 20:08 )
Odontolog menade du kanske? Ser inte direkt ut som om han bryter benen av sig, snarare tappar han ett par tänder.
När du säger det så...
Han kommer iallfall inte vara med på fysen på ett par dagar. Den saken är klar.
Nordman
Aug 15 2005, 15:11
Det var ialla fall en skaplig jäkla smäll.. Haha vad roligt de måste ha haft som kollad epå. Hoppas att han inte slog sig.
Nifelhel
Aug 15 2005, 16:42
QUOTE (Nordman @ Aug 15 2005, 16:11 )
Det var ialla fall en skaplig jäkla smäll.. Haha vad roligt de måste ha haft som kollad epå. Hoppas att han inte slog sig.
Av filmklippet att döma så fick han en smäll. Sen hur stor skadan blev vet jag ej. Men det var inget myggbett han fick.
badvakten
Aug 20 2005, 14:51
skall vi gissa på att det inte e en spg9 eftersom en sådan väger ca 60kg (för visso inkl lavett men jag har för mig att lavetten väger typ 15kg)..
2Sharp
Aug 20 2005, 18:30
QUOTE (badvakten @ Aug 20 2005, 13:51 )
skall vi gissa på att det inte e en spg9 eftersom en sådan väger ca 60kg (för visso inkl lavett men jag har för mig att lavetten väger typ 15kg)..
...så ser man en krallig jävel med inverterat käkben så vet man..
;)
Vinter
Aug 20 2005, 21:11
Hmm gissar att han tappade en och annan tand. Väldigt skum video.
Gustav Björklund
Oct 18 2005, 17:50
Aj! Gillar kommentaren... "Oh I got that on video... He's fucked up now". En fråga dock, Varför?
Ah, den där.. den har jag sett förr, i två helt andra klipp.
Han gör, i teorin rätt - fast med felaktig skjutställning (duh). Det är ingen gammal pvkanon motsv de kapat och meckat med, inte heller är det bakblås på den.. men härda ut skall jag gräva lite under dagen och se vad jag kommer fram till.
Hoppas att han inte slog sig.
SFC Johansson
Oct 19 2005, 23:43
Hmm.....både roligt och tragiskt på samma gång. Killen skulle väl visa sig på styva linan inför yankee doodles.....eller så hetsade dom honom till det....
De som filmar verkar ganska medvetna om att det ska gå åt helvete iaf...... taskig människosyn att inte avbryta det hela. Filmen ger intrycket att det kan varit någon form av samverkans / underättelsepersonal som arbetade ihop med lokala förmågor.
Ingen mer än jag som sett videon från Blackwater där dom testar 76mm the High-Impulse Weapon System (HIWS) där skytten glömmer tillverkarens instruktion att ha 80% av kroppsvikten på främre foten?

Jag får inte deras videosida att fungera här på jobbet men den kanske är nere.
Läs under rubriken "BIG BUBBA":
BlackwaterKlicka på "76mm"(om det fungerar):
Länk till videosidan
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.