Tivaljör
Aug 3 2005, 19:57
Ja då var den klar då...
21 oktober har den premiär, i USA, d.v.s. När den väl kommer till Sverige återstår att se.
HemsidanTrailern
Kalkon.
Känns som en dålig kopia utav alien. Monstren verkar vara coolt gjorda, men det är absolut ingen film jag tänker betala för att se.
mvh
DxL
skytten
Aug 4 2005, 06:32
Läskigt att dom vågar göra en film på detta tema..
Ser ut att vara i klass med starship troopers 2
En prima kalkon, fast den som lever får se.
Alien (!) möter Resident Evil möter Alien vs Predator möter Total Recall ... osv.
Säkert skoj att se, men inte blir det på bio i alla fall.
Fu Dahlberg
Aug 4 2005, 09:15
Den blir nog ijallefall bättre än Alone in the dark...
QUOTE (Fu Dahlberg @ Aug 4 2005, 10:15 )
Den blir nog ijallefall bättre än Alone in the dark...
haha ja det får vi hoppas, men man vet aldrig.
Kanske inte kommer att visa prov på bländande skådespeleri men blir nog underhållande, lätt värd att se på bio.
PolarBear
Aug 5 2005, 13:32
-Äntligen!
Som Gert Fylking skulle ha sagt... :P Men innerst inne tror jag ett det är kalkonvarning!
Är tämligen övertygad om att den kommer fetfloppa. Kanske lite underhållande om man gillar spelet, men annars... dä vätte fan...
A2Keltainen
Aug 9 2005, 11:32
The Rock och Karl Urban har huvudrollerna i filmen, vilket bådar bra i mina ögon, då det verkar vara frågan om en ren actionfilm. Mindre bra är att regissören Andrzej Bartkowiak tidigare regisserat
Romeo Must Die (2000),
Exit Wounds (2001) och
Cradle 2 the Grave (2003), vilka inte direkt är mina favoritfilmer för att uttrycka det milt.
Nestor
Aug 11 2005, 20:46
B-varnaren gick just igenom taket...
stefanf
Aug 12 2005, 20:24
Jag tycker Romeo must die var en rätt skön rulle.
Men Doom är ju inte riktigt i samma kategori.
Nej, jag tror inte att detta blir bra. Men när den kommer på hyr-DVD så, vem är inte nyfiken på hur ett BFG funkar i verkligheten.
Steken
Oct 25 2005, 10:51
Kan ju meddela att filmen i fråga gick in som 1:a på bio toppen i USA i helgen, och ja ni kommer få se The Rock leka med en BFG.
Vilken jäkla smörja
lucky luke
Oct 25 2005, 11:32
haha grym kalkon! Som den där jag inte kommer ihåg vad den heter men med John Travolta när han är en stor elak utomjording med feta rastaflätor
@Lucky luke
Battlefield Earth?
Sicentologernas mästerverk...eller inte
Angående Doom. Totalflopp garanterat. Speciellt när The Rock är med...
lucky luke
Oct 25 2005, 14:28
QUOTE (Pbmin @ Oct 25 2005, 13:14 )

@Lucky luke
Battlefield Earth?
Ja! Tack! haha den är ju rätt skön... Ne fy för Doom, håller mig till spelet, ser ingen som helst möjlighet att den filmen ska hamna på några andra listor än kalkonlistor
Vildmannen
Oct 25 2005, 14:49
QUOTE (Steken @ Oct 25 2005, 11:51 )

Kan ju meddela att filmen i fråga gick in som 1:a på bio toppen i USA i helgen, och ja ni kommer få se The Rock leka med en BFG.
http://di.se/Nyheter/?page=%2fAvdelningar%...%3bHuvudnyheter
Raptor
Oct 25 2005, 16:16
Själv kommer jag vara positivt överraskad om den här godingen kan pressa sig strax ovanför Starship Troopers 2.
olaevil
Oct 25 2005, 19:59
KALKON så det EKAR Bättre än Starship Troopers 2 HE HE HE
men va fan the Rock vinner såklart .
Nestor
Oct 25 2005, 20:41
Med alla dessa filmer som
"Battlefield Earth", "Doom" och "Starship Troopers 2" så är det som upplagt för B-films afton
Och Rambo 2 och 3, icke att förglömma
har sett filmen, laddade hem den. jag trodde att den skulle vara bra men det var inte diret den bästa film jag sett, den var dock helt ok att se.
Tanken är ju att filmen ska ta död på en-två timmar tristess, och inte vinna en oscar för bästa rollprestation. B)
Lockwed
Nov 1 2005, 16:50
QUOTE (Nicco @ Nov 1 2005, 12:46 )

har sett filmen, laddade hem den. jag trodde att den skulle vara bra men det var inte diret den bästa film jag sett, den var dock helt ok att se.
Jag skrattade så jag var färdig att börja gråta när killen gick in i fps mode, sen stängde jag av skiten och förpassade den hemsökta filen till papperskorgen.
Doom är en kalkon helt i klass med ett genomsnittligt avsnitt av Walker Texas ranger.
arvid_eriksson
Nov 2 2005, 16:36
jag tror den kommer bli ganska bra
stora monster, stora vapen,
som perfekt för oss möpar
men längtar dock tills Halo-filmen kommer. den blir nog ganska bra också
lucky luke
Nov 2 2005, 16:51
TRåkigt att dom inte kan göra nåt bättre av det ändå.. Jag menar, vilken story! :P Jaja längtar till Half-life filmen kommer, då snackar vi story!
Var på premieren idag på Bio Palatset i Göteborg.
Helt OK film, kändes lite töntig ibland dock. Verkligen inte värd 95 riksdaler i alla fall.
DennisMan
Nov 5 2005, 01:29
Skrattade åt alla Doom nördarna när dom fick ur sig "Wow va fräääänt" när The Rock skött första skottet med BFG´n
Lika när det gör över till Fps, men det var rätt bra gjort, liknade spelet.
va en helt ok film, knappast den bästa jag sett, men iaf ingen dunderkalkon
109 Eken
Nov 5 2005, 11:09
QUOTE (arvid_eriksson @ Nov 2 2005, 16:36 )

jag tror den kommer bli ganska bra
stora monster, stora vapen,
som perfekt för oss möpar
men längtar dock tills Halo-filmen kommer. den blir nog ganska bra också
Alltså storyn i HL är ju nästan samma som i Doom. Forskare håller på med konstiga expriment och utomjordingar/demoner invaderar. Det som var unikt för HL när det kom var ju sättet som berättelsen fördes fram på med hjälp av skriptade sekvenser direkt i spelmotorn och att man aldrig lämnade
första persons perspektivet samt att det bestod av en enda samanhållen bana.
Av det man läst om filmen, verkar det ju vara den optimala filmen att se efter man har kommit hem från skolan på fredag.
Varkar ju vara perfekta sömnmedlet för alla former av mental aktivitet.
Nej fan... jag måste nog köra lite djävulens advokat här va...
Jag hade så låga förväntningar på rullen att den faktiskt var en positivt överraskning! För en B-film med taskiga skådisar, inte en allt för snygg kvinna i en viktig roll, on-the-set-moddade vapen med varma hälsningar från H&K så var det en okej film.
Men jag undrar ärligt talat när, och om, den första FPS-rullen någonsin kommer. Med tanke på hur man använde FPS-läget i DooM så skulle jag vilja se mera sådant!
Larsleo
Nov 6 2005, 00:04
Då var Doom avklarad.. helt ok film om man är ute efter hjärndöd action
stora monster och stora puffror

Helt ok att se.. om inte annat så var ju FPS läget lite småtufft... innovativt om inte annat
och glöm inte ölen och popcornen...
Filmen sedd, var helt ok. Det som förstörde den lite var dock FPS läget. Plötsligt blev alla monstren skit löjliga, började fly från hjälten samt att dom inte verkade hälften så kraftfulla och snabba som innan.
Men annars var jag faktiskt överraskad av vapenhanteringen som faktiskt var hyfsad. Sen att dom anmälde magasinsbyte var också ett plus.
Sen så kan man undra varför dom inte använda hand-scannersena som dom hade när dom gick in i hissen när dom yrade runt i kloakerna. Verkade ganska korkat att bara sluta använda dom speciellt som deras lampor pajjade till höger och vänster.
Men den får nog en 3:a av 5 möjliga iaf.
hehe, själv älskar jag fps läget, äkta "knarkat" när han lirar runt och skjuter monster till höger och vänster. Bra film att se om man har tråkigt och är ute efter underhållning.
6/10
tja jag har aldrig spelat spelen och filmen var väll sådär slår ju helt klart SST2 med häst längder men det gör ju nästan allt helt kalr en film att se om man inte har annat att göra i 2h
109 Eken
Nov 8 2005, 13:03
Måste se filmen...Doom II deathmatch var en stor del av min högstadietid
Måste säga att jag också vart positivt överasskad av Doom, helt klart en ok rulle

. Gillade faktiskt FPS-biten.
berghaus
Nov 9 2005, 19:33
Jag tycker filmen var relativt bra men ibland var det FÖR ENKELT att förutse hur och när någon skulle dö.
Ja! FPS biten var jävligt najs där i slutet. :P
Det jag störde mig mest på var när man såg extra materialet. De har alltså drillat skådespelarna ordentligt i framryckning och militär taktik. De har en militärsnubbe som fightats i vietnam som rådgivare. De går igenom ordval så att det inte ska verka för "overkligt". Coolt. Lite arbete har lagts ner på att "soldaterna" ska kunna agera som soldater.
Men va fan händer sen?!
"Öhhh... jag tror jag går ner i den här mörka källaren ensam. Visst, det skramlar där nere och så där men det är bara vinden."
"Vänta här, jag ska gå på toaletten ensam. Långt här inne i mörkret. Med ett monster som springer omkring. Vad kan hända?"
Med andra ord rena jävla amtörafton. Ser man då extramaterialet blir jag som MÖP bara störd. All den träningen för att lulla omkring som några fjantiga flickscouter (inget ont om flickscouterna).
Eftersom det inte går att komma under Starship Troopers 2 så får jag säga att den precis klämmer sig över den rullen. Men särskilt bra tyckte jag inte att den var. Gillade dock FPS scenen. Den vara lite cool.
Jag blev positivt överraskad. Skådespelet funkade. Rätt najs monster. Av någon anledning stör jag mig mer på Idependece Day, antagligen pga den amerikanska flåspatriotismen.
Och varför var de tvungna att göra filmen till "Resident Evil på Mars"?
Doom har ju en historia, Demoner från helvetet kommer lös eftersom en bunt forskare lyckas öppna en portal till en annan dimension (stället på H) men hörde vi nånsin talas om det? Nix, vi kör politiskt korrekta varianten och gör det till ett super-virus som muterar människor till monster (jaaa, orginellt och inte alls gjort i film redan

).
Jag som ville se en Cyberdemon :(
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.