Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Rammstein plockar bananer
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
sleget
Alltså, konsert på bananpiren i göteborg.
Fem timmar var jag där och hann kolla Hanoi rocks, apocalyptica, hammerfall och rammstein.
Fem timmar i hällande ösregn, tror faktiskt aldrig jag varit så blöt förut och kände att det började växa ut små gälar bakom öronen.

Men det var grymt ändå! Störst överraskning stod finska apocalyptica för. Mästare i konsten i att mörda en basfiol och sedan be fiolen om ursäkt och få den att må bra igen, grymt faktiskt.

Men det finns egentligen ett annat tyskt band jag skulle ge halva tummen för att få se, nämligen Oomph!
Måste b dribble.gif ara försöka ta mig ditöver när de spelar nära kiel.
SISU
Synd att man missade det blyg.gif
Skulle varit där o jobbat sjv med Mandrake men fick ej ledigt från mitt ordinarie jobb .... banghead.gif
Fu Kjellberg var oxå där o jobbade !

Jag avundsjuk ICKE blyg.gif

Jaja jag får väl åka på nästa konsert med RAMMSTEIN
bushman
jodu sisu det var allt fler soldf:are där och jobbade.
fast vissa fick inte se så mycket av konserten.
man är ju gammal och vek i köttet, så man ser till att hålla sig inomhus vaktandes loger.

fast å andra sidan fick jag se tillräckligt av rammstein, för att ha mardrömmar i ett par veckor framåt.
ledtråd: hygbarre.

alllt som allt måste man berömma fotfolket som jobbade med metaltown.
ett sånt jävla regnväder som gårdagens, hade fullkomligt raderat ut andra tillställningar.

nu hade jag ju redan sett denna showen med rammstein i nov i sthlm, så jag var nöjd med den halvtimme jag såg av apocalyptica.

Fu Kjellberg
Ja man var ju duktigt blöt efter en heldag som security i regnet
Rammsteins show var klart godkändl.
bushman
bilder från metaltown
Myran
Var själv där ute i regnet och jobbade med Mandrake i det "underbara" vädret, var lagom blöt när man kom hem runt halv tre på morgonen blush.gif
Bra musik, trevliga band (Hammerfall, Rammstein, Hanoi rocks) ..

Och inte att glömma Tokiga tyskarna (Rammstein) med sin "lilla" eldkastare som de ack så stolt visade upp. Malajn.gif
Fu Kjellberg
Man fastnade visst på bild också.
bild

Skallige securitykillen nere till vänster biggrin.gif
JAS
Visst var man där! Fyfan vilket drag...som vanligt när det gäller de tyska gudarna alltså. Andra gången man såg dem och det är som att bli överkörd av en lastbil i 1 ½ timme clap.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.