Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Flerbruksficka liten
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Materielplatsen
Strv S
Hej, är ute efter en flerbruksficka liten, någon som vet vart man kan få tag i en ? civila ersättningar går för sig.

Daniel
The Swede
Vill du ha försvarets får du vända dig till ett TSF nära dig, dom säljs inte civilt.
RECON har väl någon civil motsvarighet som kanske kan passa.

The Swede pansar2.png
Sytare
Tillägg till the Swedes lilla inlägg:
Recon har ett s.k. Multiflaskfodral
Ett annat tips är att du tittar på Maxpeditions olika M-fickor. De är i ungefär samma storlek.
Maxpedition hos D-gear

Det är dock en mycket större ficka jämnfört med flerbruksficka liten. Multiflaskfodralet rymmer nämligen en hel 1l fältflaska (vilket inte flerbruksficka gör) (minns själv fälttesterna när man stoppade ner fältflaskan i den stora flerbruksfickan).

Mitt råd är att du funderar igenom vad det är du ska ha fickan till och köper en annan, kanske t.o.m. för ändamålet sydd ficka. Alternativt så säger du vad du ska ha fickan till här inne och får lite råd och dåd här inne.
Gator
Om du törs antyda vad den ska användas till så kan man lättare rekommendera civila alt. smile.gif
HV.gif
Strv S
ska ha lite allt möjligt i den, smile.gif
allt man har vanligtvis i fältjackfickorna.
hur stor skillnad är det utrymmesmässigt mellan flerbruksfickan och magfickan?

Daniel
Sytare
Okej...
Flerbruksfickan här ju framför allt bredare än magasinsfickorna. Det är samma höjd på dem och samma djup.
Bra bild som illustrerar detta finns på SoldF.com's Strisväst 2000 sida

Om det skall vara till det syftet så tror jag inte att du behöver någon så värst kvalificerad ficka egentligen. Recon's magasinsficka Ak4/Ak5 Mod 1 är stor som en maggficka, men fasiken så mycket billigare!
Strv S
tackar för hjälpen, inhandlas smile.gif
breach
QUOTE (Sg Toll @ Jul 27 2005, 11:21 )
Okej...
Flerbruksfickan här ju framför allt bredare än magasinsfickorna. Det är samma höjd på dem och samma djup.
Bra bild som illustrerar detta finns på SoldF.com's Strisväst 2000 sida

Om det skall vara till det syftet så tror jag inte att du behöver någon så värst kvalificerad ficka egentligen. Recon's magasinsficka Ak4/Ak5 Mod 1 är stor som en maggficka, men fasiken så mycket billigare!
*

Använder Magasinfickan som liten flerbruksficka på min väst, mycket prisvärt alternativ och väldigt funkis!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.