Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Syn FJS
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
challe balle
Tjenare!
mitt mål är att få en tjänst inom FJS, jag tror jag skulle klara dom flesta kraven när det gäller fysik, men jag vet inte riktigt hur det kan bli med synen. jag vet att man ska ha en 8 i syn för fjs, men vad motsvarar det när man tex testar synen för körkort. på det testet fick jag 1.0 på höger ögat men bara 0.7 på vänster. sammanlagt så fick jag 1.0 och det sa hon var det bästa. så vad tror ni, kommer jag klara kraven? kollar dom efter vad man har med båda ögonen tilsammans eller är det varje öga för sig?
madog
Man testar ögonen var för sig. Jag är lite närsynt, men fick ändå A, så det är nog ingen omöjlighet. Nu vet jag ju inte hur mycket synfel du har så jag kan ju knappast säga med säkerhet.
Vad gäller din jämförelse med syntestet då du tog körkort, kan jag dock inte uttala mig då jag inte fick några siffror på syntestet när jag tog körkort.

EDIT: Omformulering
worldeater
På lumpen.nu står att man som fallskärmsjägare:

"...ska ha fullgod syn och får inte ha glasögon eller linser. "
Trash
0.8 i syn behöver man få på pliktverket, om du har "normal" syn på ena ögat så bör det nog inte vara några problem.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.