QUOTE (henke @ Jul 23 2005, 10:46 )
Attentatet i Egypten kom högst olägligt för mig personligen.
Jeg var i Sharm El Sheikh for en måned siden og er ikke overrasket over at det kom et terrorangrep der. Selvom sikkerheten så bra ut med et enormt antall sikkerhetsvakter og politi med AK-en stående lett tilgjengelig var den forferdelig overfladisk. På bussturen mellom Kairo og Sharm var vi innom 5-6 sjekkpunkter, men det var ingen som kontrollerte passene til hverken passasjerer eller sjåførene, langt mindre sjekket om vi hadde med oss Osama Bin Laden eller sprengstoff/våpen i bagasjerommene. Mindre engasjerte ansatte enn det jeg så i Egypt tror jeg du må til Cuba for å finne, at man var på jobb betyr ikke at man faktisk gjør noe, og selv blandt politiet var det ikke uvanlig å se 4 stykker ligge i en politibil og sove. All form for sjekk av pass ol. gikk utelukkende ut på å sjekke at vi hadde betalt for visum. Som vestlig turist kunne jeg spasere gjennom alt av metalldetektorer som lyste og hylte som et helt diskotek uten at noen sjekket om det var nøkler eller en AK-47 som var årsaken til at det pep.
Info från My travel
Om händelserna i Egypten, Sharm el Sheikh
Always har inga gäster i Egypten. Vings gäster befinner sig i Hurghada som ligger dryga 100 mil med bil från Sharm el Sheikh och inte påverkats av explosionerna.
Huh? Hurghada ligger vel i Egypt?
Det var jo bare å vente på at jødekonspirasjonene begynte å hagle:
http://www.jpost.com/servlet/Satellite?pag...d=1122085380681