Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Flottan på SoldF.com
SoldF.com Forum > SoldFs Garnison > SoldF.com
Psilander
Normalt brukar jag hänga på en del andra forum men nyligen upptäckte jag detta och blev intresserad. Som nybliven medlem börjar jag genast leta efter det jag håller kärast i försvarsmakten, dvs ytstridsfartyg. Efter idogt sökande hittar jag bara en Landsortsvepare, knappast ett stridsfartyg, även jag delar flottilj med dem.

Min fråga är nu, var är korvetterna?

Behöver ni nån hjälp kan jag det mesta om Göteborgsystemet.
Adam Wilhelm
QUOTE(Psilander @ Jul 19 2005, 21:35 )
...Behöver ni nån hjälp kan jag det mesta om Göteborgsystemet.
*

Sedärja... bara att sätta igång att skriva då.
Problemet har varit just det att det inte har funnits så mycket båtintresserat folk här.
Bara en massa pansarsluskar och flygnördar.

Så skriv!
Pwetty pwetty pwease?
röjsop
Namnet på forumet förklarar ju en del. Personligen skulle jag tycka det var riktigt trevligt med mer fokus på flottan. Det är bara att aktivt börja påverka forumet, så får du säkert som du vill.

Lycka till!
henke
Givetvis är vi intresserade av att bredda oss.
Alla som kan får gärna bidraga. Det är bara att skriva ner i ett Worddokument motsvarande på samma vis om andra fordon med faktaruta och indelat i ett antal underrubriker.

Det är även bra om du har egna bilder vi får använda.

/Henrik Svensk
taylors
QUOTE(Psilander @ Jul 19 2005, 21:35 ) *
Normalt brukar jag hänga på en del andra forum men nyligen upptäckte jag detta och blev intresserad. Som nybliven medlem börjar jag genast leta efter det jag håller kärast i försvarsmakten, dvs ytstridsfartyg. Efter idogt sökande hittar jag bara en Landsortsvepare, knappast ett stridsfartyg, även jag delar flottilj med dem.

Min fråga är nu, var är korvetterna?

Behöver ni nån hjälp kan jag det mesta om Göteborgsystemet.

camo.gif navy2.gif du letar efter korvetterna?! de finns på bild i kaninlistan,mil.2.se,eller via dockstsa varvet i stockholm. jag har ritningar på motortorpedbåtarna som blev byggda på kockums i malmö.ritningar på spicabåtarna,minröjare och ritningar på strisbåtarna!
jag är medlem i flottans män i malmö, MTB- veteraner i STHLM och T38-s vänner i Karlskrona.
om du går med i din hemtrakts förening inom Flottans Män så kan de hjälpa dig på traven.
skall få ritningar på HMS BELOS av chefen! camo.gif navy2.gif banan_rock.gif
Kimster
Ska du dela med dig ritningar så hoppas jag du fixar tillstånd från upphovsrättsägaren så man "får" publicera dom, annars blir det svårt att visa upp dem t.ex på SoldF.com
Lange
Mer av våran fina flotta.

Kan det mesta om patrullbåtarna.

worthy.gif navy2.gif
Squiddy
jag ser gärna fram emot att få se lite ritningar om de går att ordna... själv sitter man hemma med en skiss på hms carlskrona fast på papper o ej digital form =/
Skoog
Du råkar inte ha en scanner?

EDIT: Grammatik...
Jesus Adam
Tjänstgjorde på en korvett för dryga 10 år sedan.
T48
vedett the best a man can get clap.gif

Skall se vad jag kan bidra med...
Squiddy
ska se vad jag kan försöka leta fram....
Kimster
En sida om Korvetterna är på väg ut.. den håller på att revideras just nu.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.