Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Något nytt för FM?
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Kasunen
Helmersson
Hittade en porrig film. En sån vill jag ha och leka med smile.gif

http://www.big-boys.com/articles/minimachine.html
arvid_eriksson
inte så värst "porrig" men det skulle va nåt att ha hemma 8.gif 8.gif 3.gif

en sån skulle man säkert kunna sätta på bältet och gå runt med
Nestor
där ser man vad en snubbe med för mycket tid, för mycket pengar, för mycket kundskap och en svarv kan ställa till med Malajn.gif
Lindeberg
Kan ju lätt användas som EDC fun_icon_nana.gif
marcuzt
Detta borde väl klassas som vapen och ge en del påföljder i sverige, eller?

OM jag förståt rätt så är det ju i gränszon att ha armborst blyg.gif
eskil
QUOTE (marcuzt @ Jul 19 2005, 09:07 )

Det ÄR ett vapen. Ett fullt fungerande automatvapen.
martinator
Cooolt tänk er det som PDW 3.gif

/martinator
marcuzt
QUOTE (eskil @ Jul 19 2005, 10:08 )
QUOTE (marcuzt @ Jul 19 2005, 09:07 )

Det ÄR ett vapen. Ett fullt fungerande automatvapen.
*

Det jag menade var ju förstås att han byggt det själv och inte köpt det och då lyder ju frågan vilka gränser som finns för vad jag får bygga och inte bygga...
Fu Sjöstedt
Helt klart en tuff grej!
Imponerande konstruktion, men jag skulle inte se fram mot att göra vapenvård med mina feta fingrar.. blyg.gif

Jag erkänner att jag är dålig på utländska vapen så kan någon (utan för mycket bash.gif ) berätta vad det är för vapen?
Nestor
QUOTE (Fu Sjöstedt @ Jul 19 2005, 22:30 )
Helt klart en tuff grej!
Imponerande konstruktion, men jag skulle inte se fram mot att göra vapenvård med mina feta fingrar..  blyg.gif

Jag erkänner att jag är dålig på utländska vapen så kan någon (utan för mycket  bash.gif ) berätta vad det är för vapen?
*

Misstänkt likt en amerikansk .30 ksp från VK2
någon mer insnöad forumit får väl rätta mig om jag har fel...
röjsop
Originalet är precis som Hendrix säger en ksp med 7.62mm kaliber från andra världskriget, modellen har betäckningen M1919.
Nifelhel
Lattjo liten pryl.. tillverkare är med största sannolikhet Tippman Arms Company. Dom har gjort ett antal modeller i kaliber .22 Winchester Magnum och .17 Hornady Magnum Rimfire.

Mig vill ha... wub.gif
Fu Sjöstedt
@ Hendrix & Röjsop clap.gif
Tackar och bockar vänligast för infon! worthy.gif

@ Nifelhel sad.gif
Shame on you! :P
Om du inte kommit med ett tillverkarnamn hade jag inte googlat,
suttit och dreglat åt coola bössor på arbetstid & misskött mitt arbete! (som vanligt...) vissel.gif

@ Övriga
Enligt hemsidan Lakeside Guns kostar en 1919A4 i kaliber .22: $ 3000 (antagligen plus frakt...)
*muttrar* Vad står dollarn i nu då....? 7.gif Enligt Forex blir det... 23 269,50 kr. Som hittat! B)

Mvh
Fu Sjöstedt
1112
Vad har man den till, bara som en kul grej? Och .17 har man det till nåt annat en för modeller av riktiga vapen?
Ja, jag är novis på vapen! 6n.gif
Nifelhel
QUOTE (1112 @ Jul 20 2005, 19:54 )
Vad har man den till, bara som en kul grej? Och .17 har man det till nåt annat en för modeller av riktiga vapen?
Ja, jag är novis på vapen!  6n.gif
*

Å så googlar vi i 0,23sekunder och hittar följande på Hornady.com/17Mach 2
.17 HMR har en ganska så flack kulbana å något högre utgångshastighet än .22LR, och är ytterst lämplig till att plocka bort småvilt såsom tvättbjörnar, Jordekorrar, Possums(på svenska?) osv..

En sådan kulspruta har man för nöjes skull ja. För det är ju skitkul att skjuta, det tycker väl alla? 2.gif biggrin.gif
Moro
QUOTE (Fu Sjöstedt @ Jul 20 2005, 02:03 )
@ Övriga
Enligt hemsidan Lakeside Guns kostar en 1919A4 i kaliber .22: $ 3000 (antagligen plus frakt...)
*muttrar* Vad står dollarn i nu då....?  7.gif  Enligt Forex blir det... 23 269,50 kr. Som hittat!  B)

Kollade vidare lite på hemsidan och hittade denna video. Roligaste händelsen i videon tycker jag är när han får eldavbrott. smile.gif
1112
mmm..... Vill ha! Den verkar inte dumt alls. Malajn.gif
Sgt Nilsson
kul pryl tror dock att det kan vara svårt att få licens på en även om det råkar vara mycket kråkor hemma.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.