Help - Search - Members - Calendar
Full Version: HV Norrköping
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > HV/Friv
Helmersson
Har vissa funderingar på att flytta till Norrköping. Just nu så håller jag på med att ta fram positiva och negativa saker om det.

Kom att tänka på att jag vill ju inte sluta i HV, så finns det något HV i eller starx utanför Norrköping? Sitter och googlar och kollar på mil.se osv men hittar ingen info. Någon här som vet något? tacksam för all info.

EDIT - Nu börjar jag dock hitta saker. Är det någon som är är med i Livgrenadjärgruppen som kan berätta mer?

gasmask.gif Helmersson
rhdf
Det finns HV både i och i närheten av norrköping

i norrköping har vi bat Louis De Geer som omfattar norrköping + Finspång
Sen har vi ju även Kustbataljonen...

Kontakta Livgrenadjärgruppen för att få mer info om bataljonen, kontaktpersoner mm mm

har tyvärr inte den infon tillhands just nu
Fu Pedersen
Lär finnas HV i Norrköping. Annars finns Oppunda insatspluton beläget strax utanför katrineholm, ca 40 min bilresa fr Norrköping.
Nordman
QUOTE (Helmersson @ Jul 15 2005, 11:31 )
Har vissa funderingar på att flytta till Norrköping. Just nu så håller jag på med att ta fram positiva och negativa saker om det.

Kom att tänka på att jag vill ju inte sluta i HV, så finns det något HV i eller starx utanför Norrköping? Sitter och googlar och kollar på mil.se osv men hittar ingen info. Någon här som vet något? tacksam för all info.

EDIT - Nu börjar jag dock hitta saker. Är det någon som är är med i Livgrenadjärgruppen som kan berätta mer?

gasmask.gif Helmersson
*

@ Helmersson. Skicka PM till mig eller sök mig på MSN inkorrupt@hotmail.com
eller skype Nordmans

Jag är en hel del i Hemvärnet i Norrköping. Har många kontakter smile.gif clap.gif
Calvin
QUOTE (Helmersson @ Jul 15 2005, 11:31 )

gasmask.gif Helmersson
*

Hej du
Hemvärnet i Norrköping (louis de Geer bataljon) har sina expeditioner i frivilighuset på Gamla F13 området, De har epeditionen öpet på onsdager mellan 18-20. Har tyvärr inte telefon nummret där jag är nu men jag kan kanske åtekomma.
Har själv varit aktiv i norrköping i ca 15 år så jag kan kanske svar på ev frågor.
MVh Calvin
Nordman
Telefonnummret till Expeditionen i norrköping är 011-313131. Men de har semester nu.
snake
QUOTE (Nordman @ Jul 23 2005, 13:29 )
Telefonnummret till Expeditionen i norrköping är 011-313131. Men de har semester nu.
*

Det telnummret går till Bråvalla Kompani, inom Bat Louis De Geer, om man ska vara lite petig 7.gif
Nordman
QUOTE (snake @ Jul 23 2005, 13:02 )
*

Det telnummret går till Bråvalla Kompani, inom Bat Louis De Geer, om man ska vara lite petig 7.gif
*

Ja det är det. Man måste ju rekrytera lite smile.gif
FkN
Rekrytering via soldf är det enda rätta smile.gif
snake
QUOTE (Nordman @ Jul 25 2005, 11:11 )
QUOTE (snake @ Jul 23 2005, 13:02 )
*

*

Ja det är det. Man måste ju rekrytera lite smile.gif
*

Vad är det man säger?....alla sätt är bra,utom de dåliga..... saint.gif
HvManNorrk
Är det någon här som kan adressen till Bataljon Loius De Geer's hemsida. Det ska finnas en iaf. Var på Intro 3 i helgen och det togs massor av bilder till hemsidan (som jag inte hittar)
Skoog
Louis de Geer på Hemvarnet.se.
HvManNorrk
Tackar för blixtsnabbt svar Skoog biggrin.gif
Skoog
Det var så lite så. Den var lite klurig att hitta eftersom man inte kunde hitta den direkt via hemvarnet.se. Man var tvungen att prova med att skriva in adressen direkt i adressfältet. Turligt nog hade "min" bataljon samma problem när vår sida var nyupplagd på hemvarnet.se, så jag hade en liten om vad felet kunde vara. smile.gif
Bukefalos
QUOTE (Skoog @ Feb 12 2007, 13:36 ) *
Det var så lite så. Den var lite klurig att hitta eftersom man inte kunde hitta den direkt via hemvarnet.se. Man var tvungen att prova med att skriva in adressen direkt i adressfältet. Turligt nog hade "min" bataljon samma problem när vår sida var nyupplagd på hemvarnet.se, så jag hade en liten om vad felet kunde vara. smile.gif

Det måste vara alldeles nyligen bataljonen skaffat hemsida. Jag har nyss gått med och det retade mig att det inte fanns någon hemsida ens på bataljonsnivå tidigare. Är det vanligt med "dolda" hemsidor på hemvarnet.se?
II63
QUOTE (Bukefalos @ Feb 23 2007, 16:39 ) *
QUOTE (Skoog @ Feb 12 2007, 13:36 ) *

Det måste vara alldeles nyligen bataljonen skaffat hemsida. Jag har nyss gått med och det retade mig att det inte fanns någon hemsida ens på bataljonsnivå tidigare. Är det vanligt med "dolda" hemsidor på hemvarnet.se?

Då man vet vilken sökväg man har på nätet så går det att se men inte via sökmotorn. Hoppas jag var tillräkligt otydlig blink.gif
II63
rhdf
Anledningen till att vissa sidor inte ligger ute publikt på hemvärnet.se är att de är relativt nya
tydligen vill de( C hemvärnet.se) se att det finns en viss mängd info innan den släpps upp.

Ett ganska bra initiativ så man slipper möta tomma sidor med endast ett bataljonsnamn på
golffoxtrotfive
QUOTE (HvManNorrk @ Feb 12 2007, 10:20 ) *
Är det någon här som kan adressen till Bataljon Loius De Geer's hemsida. Det ska finnas en iaf. Var på Intro 3 i helgen och det togs massor av bilder till hemsidan (som jag inte hittar)

vart tog alla bilder vägen?? har du sett några?? och fy fasen va kallt de va på intot eller hur?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.