Som det kan bli...lät mycket värre än så när jag skapade tråden...
Lord
Jul 15 2005, 17:20
Han kanske trodde att grannarna var Zigenare och att han var en bonde under finska vinterkriget
Hur skjuter man in ett vapen lagligt hemma?
uoff
Jul 15 2005, 18:06
QUOTE (Lord @ Jul 15 2005, 17:20 )
Hur skjuter man in ett vapen lagligt hemma?
Se till att ha ett lämpligt kulfång och försäkra dig om att allmänheten inte utsätts för fara eller oväsen. Gör det bara en gång om året. Var noga med att ta ner tavelställ och andra anordningar mellan varje gång.
Kanna
Jul 15 2005, 18:09
En man började vid 21-tiden skjuta med gevär i ett lite samhälle utanför Örkeljunga i norra Skåne.
Finns det små samhällen utanför Örkelljunga? Jag trodde Örkelljunga var ett litet samhälle.
QUOTE (Lord)
Han kanske trodde att grannarna var Zigenare och att han var en bonde under finska vinterkriget
Det heter inte Zigenare, det heter Romer.
corre
Jul 15 2005, 20:39
Kan tillläga följande:
Litet samhälle utanför Örkeljunga är Skånes Värsjö, eller rättare sagt utanför det lilla samhället mot sjön med samma namn.
Personen i fråga(skytten) är en välkändprofil i byggden och är pålitlig. Personerna som anmälde är (inte oväntat) inte från trakten. Snarare från större stad mot kusten
/erik Och ja, jag bor i närheten.
Lord
Jul 16 2005, 12:08
Se till att ha ett lämpligt kulfång och försäkra dig om att allmänheten inte utsätts för fara eller oväsen. Gör det bara en gång om året. Var noga med att ta ner tavelställ och andra anordningar mellan varje gång.
Skjuter man inne i lägenheten då eller sätter man upp kulfång på grannens tak eller liknande
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.