Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Trevligt tangentbord
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
J-Star
http://www.artlebedev.com/portfolio/optimus/

/J
trinity
ser dyrt ut.. men klart för dom som har allt och vill ha mer...
jed
dribble.gif

Det där gav inget habegär, oh nej...

/me tittar på mitt tangentbord som jag fick begagnat för 3 år sen
Straylight
Jösses! dribble.gif

Det där tgtbordet skulle mer än gärna få ersätta mitt gamla MS Internet Pro.

Å andra sidan så blir displayer på mobiler/handdatorer smutsiga rätt fort.
Undrar hur lång tid det tar att vårda tangenterna biggrin.gif
Lord
Bara jag som undrar vad knappen med åsnan gör?
Ignis nitidus
Emule
olaevil
Problemet är att det bara är en Jädrans Leksak som inte finns å köpa.
Tydlig ett Gäng Ryska STORtänkare som tror att dom kan få jobb på det sättet.

Hoppas dock att det finns på marknaden inom en snar framtid.

Jag köper den Första bara för att vara kool på Jobbet.

MVH
Olaevil
Vikström
Huuu... jag tänker bara på böket med att konstruera elektroniken som styr alla skärmarna. Men nog skulle jag gärna ha ett sånt hemma smile.gif

@olaevil
På deras sida finns en hel del industridesignprojekt som serietillverkats, så tydligen kan dom få jobb på det sättet...
Nestor
Hade ju varit riktigt gyllene att ha på LAN-parties...
sleget
Grymt!
Vill ha! Äntligen skulle man kunna få bort den där CapsLocken och få en alfakrulletangent som bara är just det!
hårdkår
Det moderna tangentbordets moder.

http://www.pckeyboard.com/images/CustXBig.jpg

Ah... Det väcker barndomsminnen. Har beställt ett direkt från tillverkaren i Staterna. Det kommer nästa vecka, om allt vill sig väl.
Går lös på 900kr i runda slängar med frakt och allt. blyg.gif
Erik_G
QUOTE (hårdkår @ Jul 17 2005, 03:44 )
Det moderna tangentbordets moder. 

http://www.pckeyboard.com/images/CustXBig.jpg

Ah... Det väcker barndomsminnen. Har beställt ett direkt från tillverkaren i Staterna. Det kommer nästa vecka, om allt vill sig väl.
Går lös på 900kr i runda slängar med frakt och allt.  blyg.gif
*

Jag antar att det tangentbordet företräden inte är fräcka funktioner och design?
Det såg ju minst sagt 90-tal ut.. biggrin.gif

Det ryska koncepttangentbordet vore klart kul.. bra om bokstäverna lyser också, så jag slipper tända lampan i rummet på kvällarna..

/E
hårdkår
Jo du Erik_G tangentbordet stammar från slutet av 80-talet då IBM visade upp sin första AT-dator. Innan dess hade tangentbordet sätt olika ut beroende på tillverkare och modell. Hur som helst får man knappra på ett av dessa mekaniska tangentbord är man såld på en gång. Det låter klink, klink när man skriver, inte smack, smack som på dagens billiga brädor som är uppbyggda med silikonmembran. Det måste upplevas helt enkelt.
Vikström
QUOTE (hårdkår @ Jul 20 2005, 17:49 )
Det låter klink, klink när man skriver, inte smack, smack som på dagens billiga brädor som är uppbyggda med silikonmembran. Det måste upplevas helt enkelt.
*

Snarare klonk klonk... och det är man stadigt less på efter ett par minuter. Digitals (fd DEC) tangentbord (som ser ut prick som det på bilden) är något av ett skräckexempel, man får nästan problem med hörseln när man sitter länge med dom. Dessutom brukar dioden som indikerar numlock alltid vara trasig, vilket är oerhört irriternade! Nä tacka vet jag silikon. biggrin.gif
oz
Jag måste ha!
eskil
QUOTE (fu. vikström @ Jul 20 2005, 21:48 )
QUOTE (hårdkår @ Jul 20 2005, 17:49 )
Det låter klink, klink när man skriver, inte smack, smack som på dagens billiga brädor som är uppbyggda med silikonmembran. Det måste upplevas helt enkelt.
*

Snarare klonk klonk... och det är man stadigt less på efter ett par minuter. Digitals (fd DEC) tangentbord (som ser ut prick som det på bilden) är något av ett skräckexempel, man får nästan problem med hörseln när man sitter länge med dom. Dessutom brukar dioden som indikerar numlock alltid vara trasig, vilket är oerhört irriternade! Nä tacka vet jag silikon. biggrin.gif
*

Vad är det för fel på firma Digitals gamla hederliga tangentbord nurå? Sitter och skriver detta på ett DEC LK411SE. Det har hållt i sju år och kommer att hålla minst lika länge till. Dessutom så har det inga fåniga knappar som Escape eller NumLock, däremot användbara knappar som Compose och Execute.
Kimster
QUOTE (olaevil @ Jul 14 2005, 22:44 )
Problemet är att det bara är en Jädrans Leksak som inte finns å köpa.
Tydlig ett Gäng Ryska STORtänkare som tror att dom kan få jobb på det sättet.

Hoppas dock att det finns på marknaden inom en snar framtid.

Jag köper den Första bara för att vara kool på Jobbet.

MVH
Olaevil
*

It’s in the initial stage of production.

We hope it will be released in 2006.

It will cost less than a good mobile phone.

It will be real.

http://www.artlebedev.com/portfolio/optimus/answers/

smile.gif
Magnus
QUOTE (Kimster @ Aug 24 2005, 14:23 )

smile.gif
*

Hm, en bra mobiltelefon kan lätt komma upp i 6000 kronor. Undrar vad dom menar med detta, att det kommer kosta 3-4000 spänn kanske? Lite väl dyrt.

Men nu sitter jag bara och spekulerar i iofs. Malajn.gif
danno
QUOTE (Magnus @ Aug 24 2005, 16:56 )
QUOTE (Kimster @ Aug 24 2005, 14:23 )

smile.gif
*

Hm, en bra mobiltelefon kan lätt komma upp i 6000 kronor. Undrar vad dom menar med detta, att det kommer kosta 3-4000 spänn kanske? Lite väl dyrt.

Men nu sitter jag bara och spekulerar i iofs. Malajn.gif
*

Enligt Ananova handlar det om ca 200$ stycket.
jed
$200? Låter som det är värt det smile.gif
hårdkår
Sitter och skriver detta nu på det "gamla" tangentbordet jag beställde från USA. Fördelarna är att jag numer stavar rätt lite oftare. Om det är en placeboeffekt vet jag inte. Det är en skön känsla att skriva på i alla fall.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.