Richie
Jan 10 2007, 16:14
Ah.. Se där! Tack.
Dags å sluta konfigurera företagets routrer-protokoll nu då...
När jag klickar på "Last post by:" så får jag upp ett fel meddelande
The error returned was:
Sorry, some required files are missing, if you intended to view a topic, it's possible that it's been moved or deleted. Please go back and try again.
gislemark
Feb 12 2007, 21:28
När jag läser en tråd på forumet och vil gå bakåt till tidigare fönster så funkar det inte. Om jag däremot trycker på bakåtknappen tre-fyra gånger i snabb följd funkar det.
Detta fel visar sig BARA på forumet.
IE7, Win XP SP2.
Är inloggad som vanligt. Allt började efter uppdateringen av Army skinet. De övriga skinnen funkar bra.
Kimster
Feb 12 2007, 21:53
ni måste ange mer fakta om ni ska lämna felrapporter.
Saker som browser, vilken version osv, vilka knappar eller länkar ni klickar på och vart dom finns.
Vilket skin/skal och språk ni kör och om det händer likadant om ni är inloggade och om ni är inne som "gäst"
Vilken dag det började hända och om ni haft det så förr eller om det bara sa pang så funkade det inte.
Om ni har brandvägg och.. ja.. allt möjligt.
Med stor ödmjukhet och lastbilslass av självinsikt pekar jag på ett meddelande tidigare i tråden som utgör något av ett skolexempel för hur en felrapport bör se ut.
Se och lär!/mdn
LIQUID_
Feb 14 2007, 12:31
Längst upp i tråden finns en meny som heter Options. Av någon anledning är texten i det närmaste oläsbar då det är ljus text på vit bakgrund. Väldigt jobbigt att läsa. Kunde man inte ändra texten till svart ?
Jag använder Explorer 6.0, armyskin och Engelska.
/LIQUID_
Kimster
Feb 14 2007, 12:36
det inget tekniskt fel utan bara lite färger som inte är klara. Som information kan jag meddela att det inte att bara gå in i en liten meny och peka på texten och sen välja vilken färg just den ska innehålla, det är långt mer avancerat än så, därav att färger inte alltid är korrekt överallt.
Ett kortare svar - vi vet och det kommer fixas så snart tiden finns och vi vet lösningen.
LIQUID_
Feb 14 2007, 13:27
QUOTE (Kimster @ Feb 14 2007, 12:36 )

det inget tekniskt fel utan bara lite färger som inte är klara. Som information kan jag meddela att det inte att bara gå in i en liten meny och peka på texten och sen välja vilken färg just den ska innehålla, det är långt mer avancerat än så, därav att färger inte alltid är korrelt överallt.
Ett kortare svar - vi vet och det kommer fixas så snart tiden finns och vi vet lösningen.
Jag har full förståelse för att det är komplicerat och tar tid att fixa, vill bara göra Blågul uppmärksam på "problemet".
Jag tackar för svaret och läser vidare i ett i alla delar välskött forum.
/LIQUID_
Mitt fel.
Bakgrunden till Options var mörkgrön bild med svart text.
När jag bytte textfärg till en ljusgrå (för att synas på den mörkgröna bilden) fick det inte genomslag överallt till en början och allt såg bra ut för mig.
Nu har jag satt tillbaka texten till svart och tagit bort den gröna bakgrunden på Options och lagt en mörkgrå där.
Därmed skall popmenu som de kallas funka på:
RSS-knappen längst ner. Options högst upp i varje tråd och även på Ändra-knappens alternativ.
Pyradon
Feb 16 2007, 12:19
Hej!
Tänkte skapa ett nytt ämne här i forumet men får bara:
Sorry, you do not have permission to start a topic in this forum
hela tiden, vad måste jag göra för att kunna skapa nya trådar?
QUOTE (Pyradon @ Feb 16 2007, 12:19 )

Hej!
Tänkte skapa ett nytt ämne här i forumet men får bara:
Sorry, you do not have permission to start a topic in this forum
hela tiden, vad måste jag göra för att kunna skapa nya trådar?
Du var inte fullständigt godkänd som medlem och granskad av OPFL-gruppen.
När man registrerar sig måste man först fylla i sina uppgifter, därefter kommer ett mail från systemet. När man godkänt det mailet så är det OPFL, i de flesta fall jag eller Kimster, som manuellt granskar alla nya medlemmar och slutligen godkänner medlemmen.
Detta för att undvika SPAMBOTS eller fuskreggningar från div folk.
Vi brukar kolla på allt från IP-adress, mailadress, inskrivna detaljer, osv. De spambots som härjar på forum nu är ganska avancerade, men de brukar generellt ha svårt att hålla sig från att fylla i fält. Tex "övrig militär verksamhet " är ganska svårt för en bot eller Korean att fylla i så det låter ärligt.
Du är iaf godkänd nu och skall därmed kunna skapa nya trådar.
MVH
Henke
QUOTE (gislemark @ Feb 12 2007, 21:28 )

När jag läser en tråd på forumet och vil gå bakåt till tidigare fönster så funkar det inte. Om jag däremot trycker på bakåtknappen tre-fyra gånger i snabb följd funkar det.
Detta fel visar sig BARA på forumet.
IE7, Win XP SP2.
Är inloggad som vanligt. Allt började efter uppdateringen av Army skinet. De övriga skinnen funkar bra.
Det där händer för mig också,
men bara med Armyskin, prövar jag de andra två skinnen funkar det att gå bakåt.
Alltså funkar det om jag inte är inloggad utan här som gäst eftersom gäster bara har desertskin. Använder engelska som språk eftersom det står att svenskan är trasig.
När det började? Bra fråga. Svaret får bli "för ett tag sen" så en rimlig gissning kan väl vara antingen vid nån uppdatering av forumet
eller när jag uppgraderade till IE7. Det vore bra om jag slapp "backa" till IE6 för att kolla, jag är inte så hemma på det där. Det är möjligt att det har hänt på någon annan internetsida nån enstaka gång men det är bara på forumet det är märkbart.
Kör IE7
XP Home Edition SP2 (antar jag eftersom det är automagiska uppdateringar)
XP Brandvägg tillkopplat
Panda Titanium Antivirus 2005 som uppdateras regelbundet.
Kimster: finns det mer information jag borde lämna?
EDIT: Tillägg: "Framåt" funkar dock som det ska.
EDIT2: det är inte bara forumets svenska som är trasig efter vad det verkar
EDIT3: Efter lite mer testande hittade jag följande som kanske kan vara till hjälp:
Även detta gäller bara för Armyskin:
Första till tredje gången jag trycker på bakåtknappen händer som sagt ingenting. Om jag då håller musmarkören över bakåtknappen dyker det upp en gul informationsruta där det står: "bakåt till
http://forum.soldf.com/style_images/Armysk...rame.html"Håller jag sedan musmarkören över framåtknappen står det "framåt till HTTP 404 Hittades inte"
Fjärde gången jag ska till att trycka på bakåtknappen står det istället (i det här fallet) Tillbaka till ***Fixlist och Felrapport***[syntax error], dvs den sida/adress jag faktiskt vill gå tillbaka till.
Klickar jag på en länk i forumet så ger browsern (antar jag) ifrån sig två-tre klick-ljud när den försöker ladda den nya sidan som länken går till. Jag inbillar mig också att det tar en (mycket liten) längre tid att ladda den nya sidan jämfört med om jag kör nåt av de andra skinnen. Det gäller dock bara länkar som sagt, inte funktionsknappar som "edit post" eller "submit modified post"
Kimster
Feb 18 2007, 12:11
ok, Yman rapporterade nått liknande. Hm jag upplevde det som att jag inte hade det tidigare.. en har det själv nu. Dock är det bara så i IE inte Firefox som jag kör i huvudsak.
Har inte gjort nått speciellt med Army skin vad jag vet. Jag behöver veta om det är fler datorer det händer på, med samma användare.
Jag har satt Army som Default just nu för att kunna felsöka.
Kimster
Feb 18 2007, 12:29
okej har börjat se lite vad felet kan vara.. något har gått fel i skinets CSSkod som bråkar med IEframe-koden sidan den klickar till hela tiden heter. res://ieframe.dll/http_404.html
Jag kommer sätta tillbaka Desert som default och tvinga in skinet i vår skintestaforum och felsöka vidare där. Fram tills dess kan jag bara rekomendera att ni inte kör Army om ni kör IE då felet bara existerar i IE med Armyskin såvitt jag kan se.
Karl_Swe
Mar 5 2007, 19:17
Jag kan inte se bilder varken i forumet eller på kartan som visar "Aktiva Besökare" på startsidan. Jag använder Firefox men det funkar med Explorer är det mina instälningar i Firefox eller är det Soldf?
Kimster
Mar 5 2007, 19:38
http://forum.soldf.com/index.php?s=&sh...st&p=542148..kort svar: troligen din dator då jag inte fått in andra anmälningar plus att det funkar för mig.
Fu Frippe
Mar 11 2007, 10:49
Jag får trycka på Bakåt-knappen flera gånger för att komma till föregående sida. Kollar jag på "tidigare-sidor-listan" står där nåt i stil med. "forum.soldf.com/style_images/arm .... " ett flertal gånger. När jag tryckt motsvarande antal gånger på bakåt knappen hoppar den tillbka till föregående sida.
Kimster
Mar 11 2007, 12:09
Samma fer är rapporterat på föregående sida och existerar bara med Army skin och IE. Vi vet inte någon lösning idag.
tinhead
Mar 23 2007, 17:05
QUOTE (Kimster @ Mar 11 2007, 12:09 )

Samma fer är rapporterat på föregående sida och existerar bara med Army skin och IE. Vi vet inte någon lösning idag.
Tillägg till buggrapporteringen:
Då man hoppar mellan skins så verkar det bara vara med armyskin det blir 404..
Om man hoppat in i navy och sedan backar så funkar det klockrent.
medan army <-> army så blir det 404.
Det är ingen base url som bråkar för er?
Kimster
Mar 23 2007, 18:01
osäker på det där.. vet faktiskt inte vad som är fel, har inte fått någon riktig ro att sätta mig ned och felsöka heller... sorry
Kimster
Apr 30 2007, 21:44
QUOTE (tinhead @ Mar 23 2007, 18:05 )

QUOTE (Kimster @ Mar 11 2007, 12:09 )

Tillägg till buggrapporteringen:
Då man hoppar mellan skins så verkar det bara vara med armyskin det blir 404..
Om man hoppat in i navy och sedan backar så funkar det klockrent.
medan army <-> army så blir det 404.
Det är ingen base url som bråkar för er?
Då ska den buggen vara löst. Nu funkar det för mig iaf. Säg till om ni har trubbel bubbel.
tinhead
May 2 2007, 14:35
QUOTE (Kimster @ Apr 30 2007, 22:44 )

Då ska den buggen vara löst. Nu funkar det för mig iaf. Säg till om ni har trubbel bubbel.
Verkar funka fint hära

Bara lite ovant nu när man är van vid att backa 3gånger för en gång...(man åker så långt bakåt då när det funkar)
Jag såg nyss att jag hade för många sparade PM och raderade en del så jag kom ner på 62%.
Nu står det i menyn att jag har "-6 New Messages". Que!?
Kimster
May 25 2007, 08:47
Bugg i forumet, inget att vi kan göra nåt åt, men heller inget att bry sig om. Den kommer tillbaka när man får PM sen.
Troligen har det blivit lite knas nu när så många har börjat städa i sina PM-inboxar
Skulle göra en ändring i min profil, men fick ett felmeddelande som lyder:
Sorry, an error occurred. If you are unsure on how to use a feature, or don't know why you got this error message, try looking through the help files for more information.
The error returned was:
You entered an illegal date for your birthday. You may have chosen 30th February, for example.
Men födelsedata är ju "optional"... Det var heller inte födelsedata jag skulle ändra, har länge bara haft streck där. Skulle göra ändring i beredskapsförbandsrutan.
Kimster
May 29 2007, 15:54
Jag är uppriktigt lite osäker på om det har förändrats något sen förra uppdateringen om hurvida födelsedag är optional eller inte.
Det som verkar gälla nu är att det inte är optional.
Jag får återkomma när jag vet exakt var det där styrs någonstans. Tillsvidare hoppas jag givetvis på ärlighet från medlemmarna.
golffoxtrotfive
Jun 1 2007, 17:53
hallåj gubbs, vet inte om jag ska skriva här för nått fel e de ju inte, men på min sida så står det att jag har 1-message(ett-minus message)och så har det stått i två dar, varför undrar jag, och varför återställer det sej inte när jag e inne och kollar??och hur kan det bli minus? har jag missat nått mess??som sagt nått fel e de ju inte men jag sökte och fann inget så därföe posta jag här(flåt om de e fel?
The Swede
Jun 1 2007, 19:02
Testa att kolla några meddelanden upp i tråden
golffoxtrotfive
Jun 2 2007, 09:41
oooops

tyckte ju jag kollade och sökte men nåja även solen har ju fläckar eller hur

ger mej själv en promenad i omgivningen
Kimster
Jun 7 2007, 22:15
Lyckades lösa problemet med att medlemmar inte kunde ladda ner filer upplagda på forumet.
I rock ..
aslöjligt fix.. men ändå.. det ser ju kanske bra ut utåt..

..jag skyller på Vargas i vanlig ordning..
arvid_eriksson
Jun 18 2007, 16:45
kan inte gå in på min profil
står att jag åste logga in, även när jag är inloggad
Edit: jag fatta just
Att söka i underforum med sökfunktionen verkar inte fungera som det är tänkt. När jag gör sökningen på bilden nedan får jag träffar från alla forum. Huruvida rutan "Search in child forums if sub category is chosen?" är ikryssad eller ej gör ingen skillnad. Felet uppkommer i både Firefox 2.0.0.4 och Safari 1.3.2 på Mac OS 10.3.9.

/mdn
Kimster
Jun 25 2007, 08:51
Köp PC !!!
skitbra svar ..tycker jag.. men ok..

Jag söker exakt som din bild visar och med mitt Firefox på min WinIntel så får jag bara svara från SJÖ. Det fungerar även med subkategorin o välja TransportC och få med eller utan SJÖ.
Jaja. Nästa klagomål istället:
Efter forumsuppgraderingen byttes forumets facivon ut mot IPB:s standarddito.
Fixa!
Och det viktigaste av allt:
Snapbacklänkarna i alla quoteblock gjorda innan forumsuppgraderingen är kassa!
Fixa!
Jobba, jobba!
/mdn
Hej!
Tack för ett bra forum!
Nu till det tråkiga...
När jag klickar på "Members" eller på "View Member Profile" (eller för den delen på mitt eget usernamn) kommer jag till en sida som säger att jag inte får använda denna feature, varför? har funkat bra tidigare!

Det blir fel i både Firefox och IE7 (i Windows) vore väldigt tacksam om någon kunde titta på detta =)
MVH
Paul
Kimster
Jul 1 2007, 13:04
Hej
..om du försöker igen så kommer du märka en skillnad, och svaret på det hittar du i redan befintliga trådar.
Det står här bl.a.:
http://forum.soldf.com/index.php?showtopic=30104eller den långa versionen här:
http://forum.soldf.com/index.php?act=Help&...E=01&HID=19Jag ser gärna att man söker först innan frågan kommer.

Sorry! Tack för hjälpen!
/JOR
QUOTE (Kimster @ Jul 1 2007, 14:04 )

Hej
..om du försöker igen så kommer du märka en skillnad, och svaret på det hittar du i redan befintliga trådar.
Det står här bl.a.:
http://forum.soldf.com/index.php?showtopic=30104eller den långa versionen här:
http://forum.soldf.com/index.php?act=Help&...E=01&HID=19Jag ser gärna att man söker först innan frågan kommer.
tinhead
Jul 3 2007, 16:53
Favicon.ico?
http://en.wikipedia.org/wiki/FaviconÄr den rätt nu? har för mig det var en annan tidigare?
Bugg:
Highlightfunktionen (den som stryker över orden man har sökt på med gult) lägger även in html-koden för highlight i länkar när URL:en matchar sökkriterierna. Det sabbar länkarna och är obra.
Exempel:
Denna länk går sönder om man tittar på denna tråd via
den här länken.
/mdn
Ignorance
Nov 14 2007, 18:35
Sorry, an error occurred. If you are unsure on how to use a feature, or don't know why you got this error message, try looking through the help files for more information.
The error returned was:
Sorry, the link that brought you to this page seems to be out of date or broken.
Är allt jag får upp när ja klicka på länken angående ny chef SoldF :S
Hjälp. kom !?
Bugg som har med sommartid att göra:
1. Välj "Auto correct DST?"
här.
2. Gå in i forumet "SoldFForum"
3. Klicka på länken till huvudsidan som är bredvid flaggan.
4. Kolla tidsstämplarna på inläggen
5. Klicka på länken vid flaggan igen
6. Kolla tidsstämplarna igen
Buggen uppträder också precis när man har loggat in.
Hur att komma runt:
1. Välj bort "Auto correct DST?"
här.
2. Kryssa istället i eller ur "Is daylight saving time in effect?" så att det blir rätt.
/mdn
traktorspaning
Apr 12 2008, 23:44
Klocksynk?
Har inte registrerat att huvudklockan och tidsstämplingen har diffat förut under sommartidsvisning.
SweSold
Apr 13 2008, 12:30
Lösningen finns i denna tråd -
http://forum.soldf.com/index.php?showtopic=16758&st=120QUOTE (mdn @ Apr 1 2008, 11:01 )

Bugg som har med sommartid att göra:
1. Välj "Auto correct DST?"
här.
2. Gå in i forumet "SoldFForum"
3. Klicka på länken till huvudsidan som är bredvid flaggan.
4. Kolla tidsstämplarna på inläggen
5. Klicka på länken vid flaggan igen
6. Kolla tidsstämplarna igen
Buggen uppträder också precis när man har loggat in.
Hur att komma runt:
1. Välj bort "Auto correct DST?"
här.
2. Kryssa istället i eller ur "Is daylight saving time in effect?" så att det blir rätt.
/mdn
Klockan verkar vara inställd på vintertid eller motsvarande. Mina inlägg säga vara gjorda för en timma sedan.
Ringo.
Läs de tre inläggen innan ditt.. Återkom om problemet kvarstår.
GMY
När man är ine i en tråd och kollar längst ner vilka som är inne i samma tråd blir det svengelska då det står:
5 användare läser den här tråden (2 gäster and 0 anonyma medlemmar)
Jag satt ett par timmar i går och översatte delar.
Främst var det text och information i samband med registreringen, skapa röstning, återfå lösenord, osv.
Har dessutom fått bort den förharliga
In: [TRÅDNAMN]
By: [Skribent]
till I: och Av: som visas på alla översikter.
Lfskbat
Sep 20 2008, 21:03
Gud hör böööööööööön!!! Tackar! Undrar bara hur f-n den klickat över i annat stuk sådär? Jag har inte pillat på den tidigare
Nummer 20045 med det problemet,det lustiga är att det dyker upp vid olika tidpunkter för alla användare. Har själv råkat ut för det för något år sedan.
Välj "Standard" under trådalternativ i övre högra hörnet så är problemet löst.
fogel02
Dec 3 2008, 16:18
Är det något galet med RSS-feeden från hemvärnet.se eller är det bara jag som får "Fel Nyheten du sökte kan inte hittas på servern." är det boten som buggar eller hemvarnet.se som inte kan göra sina rss-feeds rätt ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.