QUOTE (n1cklas @ Jul 5 2005, 02:30 )
nej , inte det att jag fick jag inte ville till . ellerr tvärt om , jag vill nog dit :P .
men att när jag fått mina 3 preliminära val på mönstringen och sen bara ringa en dag och säga att alla dom 3 är skrotade och du får det här istället. utan att man har nåt att säga till om , så jag mena ungefär ;)
Har väl inte skrivit något om att du inte skulle vilja ha den nya tjänsten? Hur som helst är din (och alla andra pliktigas) önskan som sagt av sekundär betydelse för FM även om det ändrats och fortfarande ändras mot ökande frivillighet och mer valmöjligheter för den enskilde.
Är inte det minsta förvånad över din situation, som situationen i FM i stort ser ut nu är jag mer förvånad över att folk fortfarande förvånas alls...

;)
Jag var å andra sidan förvånad att jag alls gled in på ett bananskal till vpl öht när det begav sig så jag ska kanske inte säga något... :P
Edit: Tillägg.
@Dajo: I sak stämmer det förstås men ubåt var väl inte det bästa exemplet då eget intresse och extramönstring krävs, bara ett förtydligande.
För övrigt står det en hel del om orsaker till omplaceringar (även av "vanliga" orsaker, omorganisationer etc) på forumet om man bara söker lite.