Help - Search - Members - Calendar
Full Version: bevakningsgruppschef på k1
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
n1cklas
är det nån som har erfarenhet därifrån ?

jag fick två alternativ , antingen som bevakningsgruppschef
eller kokgruppsbefäl . Jag satte bevakningsgruppschef i förstahand och kokgruppsbefäl i andra , för jag tyckte att BGC verkade intressant . men sen har jag sett flera personer säga (eller skriva) att den befattningen är ruskigt tråkig .
(alltså att det som inskrivningsförättaren säger är en smula osanning)

så borde man ha valt kock på s1 istället ?

ps. nån som vet om det går att byta rangordning på de preliminära befattningarna? .ds
RaggaMuffin
Det går alldeles utmärkt att byta ordning på sina val, det är bara att ringa din inskrivningsförrättare. Det gjorde jag.
n1cklas
Nån som kan svara på hur S1 är ? borde väl va ett rätt slappt ställe ? ska försöka bli kock men om det går att byta ställe
Moridin
Ligga inne på K1 är inte så hemskt som det låter... Gör själv den tjänsten nu på 4.skv
C DK012
QUOTE (n1cklas @ Jun 16 2005, 00:50 )
Nån som kan svara på hur S1 är  ?    borde väl va ett rätt slappt ställe  ?  ska försöka bli kock men om det går att byta ställe

Att vara kokgruppch i ett fältförband är inte särdeles "slappt".

Tidida morgnar, sena kvällar, alltid skarp tjänst i fält etc.
conform
Tycker inte det är något "fel" på bevakningsgruppchef på K1. Bara man vet i stort vad som väntar. Frågor? Maila eller skriv i gästboken på sidan... *pekar nedåt*
Step
@n1cklas:

Ska du rycka in på S1 2006?
Om du ska det, vilken befattning blir det då, kokgruppchef?
n1cklas
jag har det som ett av mina val (andra valet)
kockgruppsbefäl på S1 ohmy.gif är väldigt osäker på befattningen .
Shock
Om du rycker in på Livgardets 4.skv (det vill säga där Dragonbataljonens bevakningssoldater finns) så spelar det ingen roll om du av pliktverket fått rollen "bevakningssoldat" eller "bevakningsgruppchef". Gruppcheferna väljs av gruppen i samråd med plutonschefen efter genomfört baskerprov, och vilken befattning du fick när du ryckte in har således ingen betydelse.

Om du nu ska in på 4.skv ska du förbereda dig på ett av FM:s högsta tidsuttag för värnpliktiga, högtjänst under sommarmånaderna när många andra är lediga och en mycket nära kontakt med hästarna. Men även Sveriges snärtigaste högvakter, snyggaste paradmoment och Sveriges härligaste regementsområde mitt i Stockholm.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.