Käkar väll normalt och tränar styrketräning 3 gånger i veckan samt löpning 3 gånger i veckan.
Styrketräningen inriktar jag på uthållighet dvs. 15-20 reps och 3-4 set och löpningen är minst 10 km per pass.
Det låter, som någon redan sagt, som ett ganska vettigt upplägg. Du verkar ligga "rätt" i antalet reps också, men variera gärna träningen, kanske ska köra några veckor där du kör tungt, (6-10 reps) för att sedan återgå till programmet.
Kör du splittat, eller hela kroppen?
Jag dras med dålig kondis på grund av att jag gymmat för mycket och inte konditions tränat speciellt mycket,något som jag dock håller på att arbeta med.
Hehe *känner igen* men.. lumpen e klar. Ska inte ut å marcha några längre sträckor längre. ;)
Jag dras med dålig kondis på grund av att jag gymmat för mycket och inte konditions tränat speciellt mycket,något som jag dock håller på att arbeta med.
Jag skulle tro att även det ä rmycket. Var har du hört det?
Särskilt när man väl är uppe på en hög nivå så blir det tuffare och tuffare för dem att öka så mycket mer. Däremot som nybörjare om man tränar hårt och rätt, och äter bra, så går det säkert att gå upp ett antal kilo första åren.
Men som du säger om muskelfästen/senor. Muskerna ökar ganska fort, muskelfästen och allt annat runtikring växer inte till på samma sätt.
Därför rekommenderar man alltid nybörjare att ta det lugnt, det ÄR och SKA vara lätta vikter i börja. Fortsätt med dem! (första månaderna är det lätt att öka med vikter, musklerna "vänjer sig" och lär sig att ta lite stryk. Då ökar man, och ökar.. och ett t.ex. muskelfäste går sönder.)
Kan ju tillägga också att om man bor i egen lägenhet och studerar på gymnasiet har man varken pengar,ork eller tid att springa runt och köpa in stora kassar med mat varje dag för att kunna träna. Där av kosttillskottet.
Det där lät direkt dumt.
Du kan inte mena att du ersätter mat med kosttillskott för att det är BILLIGARE?! Dyrare kalorier hittar du knappt på krogen.

Om du börjar med kosttillskott kommer du att växa som satan, och det medför att man måste stretcha som en tok. Exempel: God vän, före detta hockeymålis gick ner i split som ingenting, slutar med hockey, lyfter skrot. Börjar på karate klubben, upptäcker att han med möda för upp benet i 45 graders vinkel.
HALLÅ DÄR!
Det beror väl på hur man tränar, och om man stretchar! Att inte stretcha är dumt. Inte ett dugg bra för musklerna. Orkar inte ta varför nu, men stretcha efter gymmet!
(sett en fotbollsspelare eller hockeyspelare försöka köra marklyft? Hehe.. ser kul ut när de inte når ner till stången.)
Jävlans vad långt det blev. Kul ämne. Mer gym åt folket! :P