Help - Search - Members - Calendar
Full Version: SPEL: Battlefield 2
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dataenheten
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
zunx
Ja, äntligen har BF2 demot kommit! wub.gif

Själv palla inte min dator det. :(

Rekonmenderar att tanka från Fragzone

Vill du veta mer om BF2? Besök då BF2.se.

OBS!! Systemkraven är rejält höga! Man bör endast ge sig på demot/spelet om man har en dator som är i klass av det man kan läsa i "Readme'n". ph34r.gif

QUOTE (Battelfield 2 Demo - Readme)
- Operating System
  Windows XP (32 Bit Version)

- CPU
  Battlefield 2 supports the following processors:
  Intel Pentium 4
  Intel Xeon
  Intel Pentium Extreme Edition
  Intel Celeron D
  AMD Athlon XP
  AMD Athlon 64
  AMD Athlon 64-FX
  AMD Sempron processor

- Minimum Specification:
  CPU: 1.7 Ghz
  RAM: 512 Mb
  Video Card: NVidia GeForce FX 5700, ATI Radeon 8500 or ATI Radeon 9500
      with 128 Mb of RAM

- Recommended Specification:
  CPU: 2.4 Ghz
  RAM: 1 Gb
  Video Card with at least 256 Mb of RAM

- Video Cards
  Battlefield 2 only supports the following video cards:
  Radeon X700 (PCIe)
  Radeon X600 (PCIe)
  GeForce 6600 (PCIe)
  GeForce PCX 5900 (PCIe)
  GeForce 5800 Series (AGP)
  ATI Radeon X800 XT Platinum Edition
  ATI Radeon X800 PRO
  ATI Radeon 9800 Series
  ATI Radeon 9600 Series
  ATI Radeon 9550 (RV350LX)
  ATI Radeon 9500 / 9700 Series
  ATI Radeon 8500 Series
  ATI Radeon X300 Series
  NVidia GeForce 6800 Ultra
  NVidia GeForce 6800 GT
  NVidia GeForce 6800
  NVidia GeForce FX 5950 Series
  NVidia GeForce FX 5900 Series
  NVidia GeForce FX 5700 Series
UAV
Det är inte utan att jag undrar om det kommer att funka med en befälhavare i spelet. Folk tenderar alltid att springa runt som yra höns och t.ex. totalvägra att leda in artillerield. Om inte annat så kan bristande engelska nog försvåra ledarskap i spelet. Vet någon om man kan leda in artillerield i BF2?
zunx
Vad jag har hört ska Commander och Squad- systemet funka riktigt bra! Som sniper eller squadleader kan man kalla på artelleri. Då kommer commandern meddelas om vart du begärde artelleriet och kan då markera ut platsen som ska beskjutas. Själva kanonerna avfyras automatiskt numera.
Nestor
Här skall tankas..... banan_rock.gif
Cosmo
Tyvärr är det mindre koas på de flesta servrar. Folk springer runt som yra höns...
Många snillen som envisas med att flyga Blackhawk själva...
Men spelet har enorm potential i händerna på rätt spelare...
zunx
Jo, men det är ju nytt också. Det mesta lägger sig nog efter ett tag, när folk inser att det roliga ligger i att samarbeta. ;)
Jeppe
Det är ju underbart, tyckte det var jäkligt roligt och spelmotorn man kan inte tro det är samma utvecklare av spelet, helt enkelt underbart. (Nåja jag är väl lite partisk efter som jag är BF1942/BFV och nu BF2 älskare :P )
dxl
QUOTE (UAV @ Jun 11 2005, 19:47 )
Det är inte utan att jag undrar om det kommer att funka med en befälhavare i spelet. Folk tenderar alltid att springa runt som yra höns och t.ex. totalvägra att leda in artillerield. Om inte annat så kan bristande engelska nog försvåra ledarskap i spelet. Vet någon om man kan leda in artillerield i BF2?

Funkar det i Natural Selection så kommer det nog funka i BF2 också.

personlig not:
MÅSTE FIXA INTERNET PÅ DEN BRA DATORN NU!!!
JBP
Hehe som inbiten BF 1942 lirare och freak på DC modden så fick jag är smärre chock när jag kom online på spelservern med demot, Grafiken outstanding (i alla fall gämfört med föregångaren).

Dock så har jag fått lära mig kontrollerna the hard way, Gämför man med BF 1942 så är det nya krångligt enligt min mening men skam den som ger sig....skall ge det lite tid så kommer jag nog att gilla det också

Som flera andra talare före mig så tenderar det att vara totalt kaos på servrarna...inget teamplay här inte vilket är synd då man inte utnytjar spelets potential till fullo.

En sak som jag inte gillar i det nya BF 2 är indirekt eld. detta sköts automatiskt alltså ingen skytt vid kanonerna plus att det är befälhavaren som har kontrollen vilket jag tycker är lite synd.....kan ju bero på att jag tycker indirekt eld i Bf 1942 och i moddarna är asball...

My 50 cents.

/JBP
M203
Jag har lyckats spela som commander på ett par servrar där i princip alla varit i fungerande squads och där squadleadern följt ens order och hela tiden begärt nya. Riktigt läckert, hoppas att folk mer och mer tar det till sig.

Ska bli kul att spela resterande banor den 22-24 när hela spelet landar i brevlådan.

/P
Pappsen
Ni som vill spela i fungerande team bör besöka:

http://www.oldgents.com

Goa gubbar som har kul ihop, välkomna

camo.gif
JBP
QUOTE (Pappsen @ Jun 13 2005, 09:58 )
Ni som vill spela i fungerande team bör besöka:

http://www.oldgents.com

Goa gubbar som har kul ihop, välkomna

camo.gif

haar haft mina funderingar på att ansöka om medlemsskap i OG.....man har ju åldern inne :P
M203
introt till bf2 inspelat ingame med battlefield recorder som jag förstått det (givetvis editerat i efter hand).
http://www.totalbf2.com/files/index.php?action=file&id=30

/P
109 Eken
Måste...köpa...ny dator brow.gif
JBP
QUOTE (109 Eken @ Jun 14 2005, 17:42 )
Måste...köpa...ny dator brow.gif

Definitivt......BF 2 får bara inte missas. :P
Ljugtomten
Jag har spelat Demot en del, och gillar det skarpt.

Även provat commander en del i Singelplayer, och multiplayer.
Fungerade fint på servern jag var Commander på, de två squads följde mina order om att bevaka/anfalla vissa flaggor, och jag "bevakade" en av motståndarnas flaggor med artilleri vissel.gif

Min burk uppfyller inte kraven exakt, men kör allt på 800*600, 32Bit färg och 85Hz. Grafikinställningarna är på de lägsta (som spelet föreslog)
Spelet flyter på bra, och bra grafik trots lägsta inställningarna.

Hårdvaran:
AMD Athlon 1.2Ghz
512MB PC133 SDRAM
ASUS GeForce FX5700LE 128MB
SB Audigy Platinum
Steken
Tackar ljugtomten det där injuter hopp i mig, ska se om man får tillfälle att testa detta nya o tillsynes underbara spel snart.
Nordman
Jag har lite funderingar på gång, där det ska skapas en squad (clan) med personer som tillhör förvarsmakten på något sätt.
HV, FBU, YO,RO Samt alla andra onämda orginasationer inom FM.

Jag har själv spelat ca 60 timmar hittills. Varav 55 som commander.

Finns det intresse för er här på forumet att vara med i en "squad"?

Edit: Skrivfel
gislemark
Spelet är SKITKUL!!

Har lite problem med lagg (underdimetionerad dator).
P4-Span
jag är med på och vara med i en squad, helst borde vi få ihop 3-4 squads så vi täcker en hel pluton, om det finns folk eller?
NisseNord
Jag var också tvungen att testa demot, dumt gjort då jag förlorade flera timmar direkt. biggrin.gif

Angående squad, kan ni inte lista vilka servrar och vilka nick ni brukar ha, så kan man komma in och hälsa ifall man råkar testa samtidigt? Jag brukar köra med det orginella nicken 'Norberg'
defacto
Battlefield 2 är det bästa som hänt dataspelsvärlden på länge.
Själv nickar jag defacto och spelar på slumpmässig server med låg ping. Kanske borde memorera vilka som är bra...

Någon som vet en riktigt bra server?

(edit: Skrev dit frågan)
P4-Span
Jag är på [SLK] svenska lottakårens server, bra ping och ofta spelare som vill spela i squads, jag kallar mig för Terroristen.

IP: 217.73.105.12
Port:16567
eller sök på svenska så kommer den upp.
Status quo
Jag har ipet till ett antal servrar som jag brukar lira på och har lirat på även i förra battlefield / desert combat. Sitter tyvärr på jobbet nu men jag kan posta dom senare.. Förövrigt kommer min "klan"/"squad" att starta upp en server någon gång efter release. Ni som spelat bf Desert combat känner kanske igen den: mwh:// (Men with helmets). Jag spelar som mwh://Spitfire på BF2..
Magnus
Här har ni en till som har anslutit sig till Battlefield-skaran. Otroligt kul multiplayerspel.

Ett erbjudande som jag har nappat på här, man får Battlefield 2 (fullversion) + 5 nummer av svenska speltidningen Reset för 499 kronor.
Anoc
Fm squad, nu börjar det låta något,Anmäler mig för tjänstgöring..

pansar2.png
Straha
Kör demot på jobbet på lunchen och efter arbetsdagens slut, är otroligt kul. Synd bara att hemdatorn inte pallar (gf4). Några små saker man stör sig lite på, men de börjar mer och mer bli mindre och mindre ^^
Commander va mkt intressant, men vi är tyvärr lite för få för att det ska komma till sin rätt ordentligt.
dxl
Tycker att alla soldfare börjar hänga på Lottornas server.
Där har jag börjat vara nu iaf och jag har dratt dit lite polare så kom dit om ni vågar.
zunx
Squad? Ni menar Klan, va? ;)

Iövrigt verkar er idée intressant! Skulle gärna vart med om jag gjort lumpen och hade dator som palla spelet. :(

Föresten så har FM köpt upp BF2- motorn för att andvända den som grund för framtidens soldatsimulatorer. Tänk er en simulator i BF- anda, där infantersier, piloter, etc övar tillsammans på ett virturelt slagfält! dribble.gif
Erik_G
QUOTE (zunx @ Jun 22 2005, 20:31 )
Föresten så har FM köpt upp BF2- motorn för att andvända den som grund för framtidens soldatsimulatorer. Tänk er en simulator i BF- anda, där infantersier, piloter, etc övar tillsammans på ett virturelt slagfält! dribble.gif

Ja, jättebra, så kan man skrota alla förband utom Datorspelsregementet, som kan vara utlokaliserat till alla yoffs respektive hemdatorer. Så kan de sitta och "behålla kompetens" helt i datorspelsvärlden. Sen, några år innan kriget kommer så köper man på sig alla flygplan och stridsvagnar man behöver.
Dessutom vet man ju precis vilka vapen man behöver, för dem har man ju testat i spelet redan..

/E

(vet inte om jag är ironisk eller bara cynisk..)
UAV
Squad? Ni menar Klan, va? 

Iövrigt verkar er idée intressant! Skulle gärna vart med om jag gjort lumpen och hade dator som palla spelet. 

Föresten så har FM köpt upp BF2- motorn för att andvända den som grund för framtidens soldatsimulatorer. Tänk er en simulator i BF- anda, där infantersier, piloter, etc övar tillsammans på ett virturelt slagfält! 

Har också tänkt den tanken. Jag vill naturligtvis se denna simulator som ett spel för allmänheten. Pilotdelen skulle hämtats från Lock On, infanteriditot från BF2, helikopterdelen från Longbow (eller något nyare spel) samt en stridsvagnssimulator från gud vet vilket spel. Artilleri skulle kunna beställas in, men skötas av datorn. Någon form av befälhavare behövs i båda lagen. Tråkiga uppgifter såsom laddare i strv kunde datorn tagit hand om. Kan tänka mig spelnamn som "Central Front" vilket naturligtvis hade inneburit strider mellan Nato och WarPac i Tyskland i mitten av åttiotalet. Annars funkar ju scenariot i "Lock On" vilket hade medgivet moderna vapen.

Problemet är att ingen tioåring orkar sätta sig in dessa spel och därmed minskar möjligheterna för ett sådant spel drastiskt. Men fan vad respekt det hade varit.
zunx
QUOTE (Erik_G @ Jun 22 2005, 20:53 )
QUOTE (zunx @ Jun 22 2005, 20:31 )

Ja, jättebra, så kan man skrota alla förband utom Datorspelsregementet, som kan vara utlokaliserat till alla yoffs respektive hemdatorer. Så kan de sitta och "behålla kompetens" helt i datorspelsvärlden. Sen, några år innan kriget kommer så köper man på sig alla flygplan och stridsvagnar man behöver.
Dessutom vet man ju precis vilka vapen man behöver, för dem har man ju testat i spelet redan..

/E

(vet inte om jag är ironisk eller bara cynisk..)

Jag mena inte så! laugh.gif Givetvis ska majoriteten av alla övningar vara fältövningar. ;) Men man kan ersätta alla nuvarnde simulatorer.
A2Keltainen
QUOTE (zunx @ Jun 22 2005, 22:16 )
Givetvis ska majoriteten av alla övningar vara fältövningar.

Eller med andra ord; LAN-partyn. På motsvarande sätt som flygvapnet i dag har sina basbat, så kanske svenska försvaret om några år har lanbat, som på kort tid kan förvandla vilken större idrottsarena som helst till ett fungerande LAN-party. Dieselgeneratorbilar, routerbilar, Jolt Cola-tankbilar, godisbilar, fältpizzerior, osv. biggrin.gif
zunx
HAHAHAHA, lol! Jag skrattar ihjäl mig! laugh.gif
Lockwed
Jo demot var ju till skillnad från bfv och bf1942 faktiskt kul men jag stör mig till förbannelse på att dom fortfarande inte tagit bort "hoppa fallskärm från 10 metershöjd funktionen angry.gif

Kul däremot att fienderna dör om man sätter en kula i planeten på dom nu wub.gif
UAV
Kul däremot att fienderna dör om man sätter en kula i planeten på dom nu 

Gjorde de inte det innan också? Men överhuvudtaget är ju verkan av alla vapen dassig. PÅ DC Final tar det väl närmre tre Stingers för att sänka en Apache.
Sernlo
Har spelet nu! jihoo!

Någon som vet hur man ändrar språket efter installationen?

ser ju lite konstigt ut med "Kom igen, kom igen, kom igen" istället för "GO, GO, GO!" blink.gif
zunx
Installera om. ;)

Vill också kunna spela! blyg.gif
Stockman
Lirar demot, men det är sjukt svårt att få squaden att fatta vad man vill åstadkomma. Kanske borde bilda en SoldF squad. ;)
A2Keltainen
QUOTE (UAV @ Jun 23 2005, 00:20 )
Men överhuvudtaget är ju verkan av alla vapen dassig. PÅ DC Final tar det väl närmre tre Stingers för att sänka en Apache.

I verkligheten så är du inte garanterad en ett utslaget mål bara för att du skjuter en robot mot målet, och det gäller både för lvrb och pvrb. En Pk på 0,33 för Stinger mot AH-64 låter inte helt orimligt i mina öron om man börjar ta med alla det-här-kan-gå-snett-i-verkligheten faktorer, som att man inte får ett perfekt skott mot AH-64:and, AH-64:an använder motmedel, osv.
zunx
Kan inte nån "snäll" ( :P ) moderator byta namn på den här tråden till bara "Battlefield 2"? ;)
achilleos
QUOTE (zunx @ Jun 23 2005, 15:47 )
Kan inte nån "snäll" ( :P ) moderator byta namn på den här tråden till bara "Battlefield 2"? ;)

Jo
Sernlo
Något jag tycker är en liten besvikelse är singelplayerdelen som består av 10-12 banor som spelas en och en, ingen kampanj som i 1942 alltså.
Märks tydligt att utvecklarna satsar det mesta krutet på multiplayerdelen 6n.gif

Sen att jag har STORA problem att lyckas styra bobbakoptrarna är ju en annan sak.. Malajn.gif
Magnus
QUOTE (Sernlo @ Jun 23 2005, 21:08 )
Sen att jag har STORA problem att lyckas styra bobbakoptrarna är ju en annan sak.. Malajn.gif

Det är ju hur lätt som helst camo.gif. Kom ihåg att änvända höger och vänsterpil i kombination med musen, och inte bara musen.

/Magnus, som brukar flyga snabbt nära marken.
Mech.Inf
Det är grymt kul att sätta ihop en egen squad (gärna med polare) och öva växelvis framåt i terränglådan.
Sernlo
Börjar få en häng på helikoptrarna nu wub.gif

man blev ju lite förvånad i början när man inte kunde flyga rakt fram utan istället gjorde "segerrollar" utan problem ph34r.gif
Flak
sad.gif

Vilket pizz....

Ok, det är första releasen och allt, och vi ska försöka vara lite objektiva och så, men...

- - - - -

* En processor går i 3 GHz. Varför tar det 5 sek av totalt stillastånd att ändra en kontroll?

* Introfilmen avbryts med Escape, Varför ändras lösenordet då?

* Samma processor går fortfarande i 3 GHz, Hur kan "Verifying Client Data" ta >20 sek?

* Borde det inte år 2005 finnas tekniska möjligheter att få välja sina kontroller själv?

* Klåparna grejar inte att göra spelet så att ATI:s senaste drivisar funkar. Fair enough...
Jag går tillbaka fem generationer och installerar dom gamla drivisarna.
Spelet laggar järnet fortfarande, trots att hårdvaran räcker till och blir över. Varför?
Det är ju inte så att ATI är helt okända på marknaden...

* Jag vill köra Singel Player hemma på kammaren. Varför måste jag då skapa
ett konto på nätet?

* När sedan samma konto är "upptaget", måste jag verkligen heta Û%v¨s32Qr@§?

* Jag vill Alt-Tabba mig ut till skrivbordet utan att stänga av hela spelet. Är det
verkligen helt ogörbart?

* Världens tröttaste Browser... Game Spy...

Osv, osv...

- - - - -

Jag förstår hela ekvationen med hur nya spel släpps, vad som går åt för att utveckla
dom och att man inte kan prova alla maskinvarukonfigurationer, men seriöst - borde
inte en nästan ny spelmaskin för >18 papp kunnna köra sk*ten i 600 x 800 utan lagg?

Tyvärr hade jag beställt BF2 för länge sen, men nu när jag provat det känns det
mest som om jag kastat bort nästan 500 spänn, utan att få nått för dom...
Och det är inte pengarna i sig som jag är snuvad på, utan all tid som gått åt att
strula med drivisar, inställningar och kontroller....

Hela idén med sånna dataspel är ju att ha kul en stund med polarna, men BF2 har
hittills varit noll skoj och 100% strul.

Vilket jäkla avträde BF2 är....

angry.gif

Och dom nördar bland Er som tror att systemkraven inte är uppfyllda eller
att min burk är full av virus får gärna diskutera saken på vent/icq/skype...
GP720Englund
När BFV kom var jag löjligt sugen på att dra ihop en grupp på 6 man att köra lite "verklighetsförankrad" multiplayer med...tänk;

C (AK), Stf (AK GRT), KSP (M/60-LAW), Prsk, GRK och en Sjv. Suck, vilket Bustermässigt dream team...

Våldsamma landstigningar med två PBR (eller en med indirekt och direkt understöd) ...eller räder med två käcka PV-jeepar...eller tre jaktplan...eller kasta in alla i en APC eller helikopter och dundra rakt in i en checkpoint...

Eller varför inte omgångsvis? C, Prsk & Sjv innästlar och leder indirekt eld från andra omgången...eller Prsk&C stannar på marken, markerar med rök var två Hkp ska dunka in allt bly i världen...

Eller ett rent djävulusiskt eldöverfall? Eller växelvis? Eller...

...suck...vad är väl en bal på slottet...ingen som är sugen? biggrin.gif

/M
Lord
När jag spelar Demot brukar jag sitta med en basker och spela :P Jag tycker att det ger lite mer känsla i spelet. Är det någon annan som klär ut sig lite extra när de spelar?
Sernlo
hade balaklava på mig när jag terroriserade runt på Counter-Strike förut.. ph34r.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.