Help - Search - Members - Calendar
Full Version: SPEL: Battlefield 2
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dataenheten
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
Dragpack
Gällande BF2 och CPU x 2

Är det någon som vet om det behövs en extra patch för BF2 om man har en dator med två CPUer (dubbla kärnor). Vill helst att det ska gå undan !

Eller sköter sköter BF2 fördelningen själv

/oka
pappa6116
QUOTE (stolpskottet @ Sep 5 2006, 18:23 ) *
patch 1.4 ute nu!

bla på fz.se, sök och du skall finna!

http://www.fz.se/filarkiv/?s=&p=spel/battl...Patchar/Klient/

för de som äro lata! Malajn.gif

OBS denna patch är fortfarande på beta stadiet!!!!

*glömde länken Malajn.gif
Sperens
QUOTE (pappa6116 @ Sep 8 2006, 05:20 ) *

Uhm, nej. Patch 1.4 är officiellt släppt av EA.
stefanf
Schmutte har gjort ett bra jobb med att samla ihop folk. Jag har en idé om hur man bygger upp plutonen(kompaniet?) för att det ska vara så effektivt som möjligt.
Ungefär så här, prioriteringsmässigt efter hur man bör fylla upp positionerna:

1 x Commander
2 x Flygplanspiloter
2 x Attackhelikopterpersonal. Bör vara en mekaniker och en understöd.
2 x Tank. Bör vara en mekaniker och en medic. Så att folk kan "tanka" både hälsa och skiftnyckel från dom.
2 x Tank / APC. Om i tank, som ovan, annars var sin APC.
2 x "interference". T.ex. en spec-op + en support. Där supporten är gruppchef så spec-op kan spawna när om han dör när han ska förgöra kanoner, broar el.dyl.

Innan matchen början så har man givetvis kommit överens om vem som gör vad. Och sedan kan man ha ett rullande schema om man spelar flera olika kartor.
I "värsta" fall kan man t.o.m. göra så att den som hinner först till planet är pilot för resten av kartan, den som hinner först till pansarvagnen är pansargosse resten av kartan.

Det var 12 pers det. Resten blir infanteri. Och där får kartan avgöra. Ska man ha två 3-manna grupper, eller en 4-mannagrupp, eller... ja, ni förstår. Och utrustningen avgörs inom gruppen. Det brukar ofta lösa sig när man spelar med folk man aldrig träffat. Därför borde det gå ännu bättre om man känner lagkamraterna litegrann.

Visst kan man använda APC som transportmedel. Men i realiteten funkar dom bättre som halv-tanks. Infanteriet fraktas snabbast i bilar. Dom ska ju ändå "bara" till ett mål, och sedan kriga till fots.

Synpunkter tack!
pappa6116
QUOTE (Sperens @ Sep 8 2006, 08:04 ) *
QUOTE (pappa6116 @ Sep 8 2006, 05:20 ) *

Uhm, nej. Patch 1.4 är officiellt släppt av EA.

http://www.ea.com/official/battlefield/bat...tyupdate_070506

EA kallar det för beta iallafall........

http://img339.imageshack.us/my.php?image=bf14qf7.png
stefanf
Battlefield 2 Retail v1.4

Dom kallar det retail och inte beta. Ladda ner! smile.gif
Jag har laddat ner och har kryssat för "endast samma version" (eller liknande), och det funkar finfint.
Sperens
Suck! För det första kolla datumet på dom "nyheter" du länkade. Beta versionen har funnits länge nu men först den 5/9 släpptes den officiella 1.4 versionen. Har du tankat hem en fil där det står något med beta så har du tankat hem fel fil.
Slut, frågor? smile.gif
Schmutte
QUOTE (stefanf @ Sep 7 2006, 22:09 ) *
...Quote Schmutte...

Hur har du då spelat? Eller rättare sagt var har du spelat? biggrin.gif

Eftersom du enligt BFHQ har 0 globala poäng och inte en enda spelad minut, så måste jag fråga - har du spelat BF2 online?

Jag brukar spela på AFTER-HOURZ servarna, oftast #3.. Men jag har helt enkelt inte registrerat mig på internet dry.gif

QUOTE (Dragpack @ Sep 7 2006, 23:05 ) *
Gällande BF2 och CPU x 2

Är det någon som vet om det behövs en extra patch för BF2 om man har en dator med två CPUer (dubbla kärnor). Vill helst att det ska gå undan !

/oka

Jag själv spelar på 1 CPU när jag har 2st, för att det går smidigare, och jag får oftast inte anslutningsproblem...

QUOTE (stefanf @ Sep 8 2006, 10:22 ) *
Schmutte har gjort ett bra jobb med att samla ihop folk. Jag har en idé om hur man bygger upp plutonen(kompaniet?) för att det ska vara så effektivt som möjligt.

1 x Commander
2 x Flygplanspiloter
2 x Tank. Bör vara en mekaniker och en medic. Så att folk kan "tanka" både hälsa och skiftnyckel från dom.
2 x "interference". T.ex. en spec-op + en support. Där supporten är gruppchef så spec-op kan spawna när om han dör när han ska förgöra kanoner, broar el.dyl.

Innan matchen början så har man givetvis kommit överens om vem som gör vad. Och sedan kan man ha ett rullande schema om man spelar flera olika kartor.
I "värsta" fall kan man t.o.m. göra så att den som hinner först till planet är pilot för resten av kartan, den som hinner först till pansarvagnen är pansargosse resten av kartan.

Det var 12 pers det. Resten blir infanteri. Och där får kartan avgöra. Ska man ha två 3-manna grupper, eller en 4-mannagrupp, eller... ja, ni förstår. Och utrustningen avgörs inom gruppen. Det brukar ofta lösa sig när man spelar med folk man aldrig träffat. Därför borde det gå ännu bättre om man känner lagkamraterna litegrann.

Visst kan man använda APC som transportmedel. Men i realiteten funkar dom bättre som halv-tanks. Infanteriet fraktas snabbast i bilar. Dom ska ju ändå "bara" till ett mål, och sedan kriga till fots.

Synpunkter tack!

Tack för den! smile.gif
Bra förslag, frågan är ju nu den vilka fordon som kommer att finnas på servern, det har ju varit en del disskussioner angåengde detta...

Ojj oj vilket medelande blink.gif blink.gif dribble.gif vissel.gif

EDiT: Bajs, det vart fel wacko.gif x2
Dragpack
QUOTE (Schmutte @ Sep 8 2006, 22:24 ) *
QUOTE (stefanf @ Sep 7 2006, 22:09 ) *

...Quote Schmutte...

Hur har du då spelat? Eller rättare sagt var har du spelat? biggrin.gif

Eftersom du enligt BFHQ har 0 globala poäng och inte en enda spelad minut, så måste jag fråga - har du spelat BF2 online?

Jag brukar spela på AFTER-HOURZ servarna, oftast #3.. Men jag har helt enkelt inte registrerat mig på internet dry.gif

QUOTE (Dragpack @ Sep 7 2006, 23:05 ) *
Gällande BF2 och CPU x 2

/oka

Jag själv spelar på 1 CPU när jag har 2st, för att det går smidigare, och jag får oftast inte anslutningsproblem...

QUOTE (stefanf @ Sep 8 2006, 10:22 ) *

1 x Commander
2 x Flygplanspiloter

Synpunkter tack!

Tack för den! smile.gif
Bra förslag, frågan är ju nu den vilka fordon som kommer att finnas på servern, det har ju varit en del disskussioner angåengde detta...

Ojj oj vilket medelande blink.gif blink.gif dribble.gif vissel.gif

EDiT: Bajs, det vart fel wacko.gif x2

Gällande dubbla CPUer ! Kanske det är därför man har problem med anslutningen ! / Oka
Schmutte
@Dragpack
Menar du att felet kan vara att man använder två CPU:er eller är felet det jag använder; En CPu av två?!

//Schmutte
pappa6116
QUOTE (Sperens @ Sep 8 2006, 21:53 ) *
Suck! För det första kolla datumet på dom "nyheter" du länkade. Beta versionen har funnits länge nu men först den 5/9 släpptes den officiella 1.4 versionen. Har du tankat hem en fil där det står något med beta så har du tankat hem fel fil.
Slut, frågor? smile.gif

jag googlade "Bf2 1.4" och fick upp den sidan som jag länkade till...

Men iom detta så har jag en fråga jag laddade ner via fz.se "http://www.fz.se/filarkiv/?s=&p=spel/battlefield2/Patchar/Klient/" har jag beta versionen eller den riktiga? den har funkat men den har kännts lite laggy...(långa laddningar mellan banor osv...)

Pappa
(nej du får inte raka katten)
Sperens
Du har i så fall Battlefield 1.4 retail. smile.gif
stefanf
...
...

Ok. Men går du via "multiplayer" i BF2? Eller finns det andra sätt?
Magnus
Vad tycker ni om patch 1.4 och den nya kartan Road to Jalalabad då? Jag tycker kartan är riktigt bra, väldigt mycket action och möjligheter till taktiskt krigande.

Hoppas att dom har lyckats fixa red/blue-buggen nu bara.
Schmutte
QUOTE (stefanf @ Sep 10 2006, 20:19 ) *

...
...

Ok. Men går du via "multiplayer" i BF2? Eller finns det andra sätt?

Jag går genom Multiplayer..... huh.gif
stefanf
QUOTE (Magnus @ Sep 12 2006, 14:08 ) *
Vad tycker ni om patch 1.4 och den nya kartan Road to Jalalabad då? Jag tycker kartan är riktigt bra, väldigt mycket action och möjligheter till taktiskt krigande.

Hoppas att dom har lyckats fixa red/blue-buggen nu bara.

Jag gillar kartan mycket!
Att man kan välja bort fordon helt är ett stort fall framåt i 1.4. För riktigt mysiga infanteristrider.

EDIT:
QUOTE (Schmutte @ Sep 12 2006, 16:01 ) *
Jag går genom Multiplayer..... huh.gif

OK. Blev bara så förvånad att någon kör en server som ligger kvar på 1.0 eller 1.1. smile.gif
JBP
körde kubra dam innan i eftermiddags, börjar få häng på det här skyttet från Cobran.. ägde rätt duktigt ett tag hehe. nu får vi fanken i mej se till att fixa en spelkväll med clanen.
Axly
Jaa verkligen. Har inte spelat på över en vecka nu.. Måste komma igång igen! gasmask.gif
Schmutte
hur går det med servern, vilken patch används? Jag har 1.0 huh.gif
JBP
QUOTE (Schmutte @ Sep 13 2006, 17:14 ) *

Då är det väl hög tid att uppgradera... road to jalalabad som ingår i nya patchen är skitrolig...

/JBP
Jeppe
Jo skulle vara kul att ta en speldag vi måste bara bestämma vilken dag.
UAV
Någon som har ett sånt här tangentbord?

http://www.ideazon.com/europe/products/keyset_bf2.asp
Magnus

Tror de flesta här (och övriga BF2-spelare också) kör med patch 1.4, så se till att skaffa den du också.
Nordman

Servern är uppe och går hela tiden. Lagt ut två tidigare inlägg på detta. Servern rullar på patch 1.4

Ska även tillägga att servern kommer att vara nere från Torsdag 2300 till söndag 1800 på grund av att den ska på en resa till ett BF2-LAN-party smile.gif
M00nStalker
QUOTE (UAV @ Sep 14 2006, 10:44 ) *
Någon som har ett sånt här tangentbord?

http://www.ideazon.com/europe/products/keyset_bf2.asp

Inte just den tangentuppsättningen men själva grundenheten har jag, har dels en vanlig layout med QWERTY, och en del som ser ut såhär
Helt perfekt om man spelar mycket, har inte riktigt kommit överens med "butterflylayout" dvs de röda knapparna utan spelar med det vanliga.
Rekommenderas starkt.
Nordman
Det är flertalet personer som loggat in på server under de senaste två veckorna. Tyvärr är det ingen aktiv server men vi kan iallafall orna "träning" eller liknande på den.

Ni som testat att logga in på servern eventuellt ni som spelat lite. Ni får självklart skicka PM till mig för att ge ösnkemål eller klagomål på servern. det behövs. Och om någon vill kan ni söka information om hur jag enklast och "billigast" kan aktivera den som Ranked server. Då tror jag att den kommer bli rätt aktiv smile.gif Så alla får gärna hjälpa till. camo.gif

Om det är ok från moderators eller motsvarande skulle jag vilja använda soldF.com relaterat namn samt Tema på servern. (kanske inte rätt ord men ni förstår kanske.)

Hej och hå nu bryter jag servern för kommande BF2 LAN i Norrköping. Kommer upp på söndag igen. :(

Kan även meddela att jag kommer nog spela mycket BF2 framöver. Flickvännen rycker in nu så då har jag tid till "annat" smile.gif fun_icon_nana.gif

Edit: Stavfel
stefanf
Bra.
Jag föreslår att lagsnack förläggs i separat tråd. Som bara ämnas för det, inte allmänna BF2-funderingar. Och personligen föredrar jag en mer möpig beteckning framför "klan". camo.gif
C DK012
Hur låter legion, eller kanske kohort? smile.gif
stefanf
Legion låter bra. Jag var inne på kompani. Även om laget har plutons storlek manmässigt, så blir det lite annorlunda när fordonen är inblandade.
Nestor
QUOTE (C DK012 @ Sep 15 2006, 00:05 ) *

"Centuria" kanske skulle passa bättre?
Kohorten är väl mer lik bataljonen i storleksordning?
Canturian är ju mer av kompanis storlek.
C DK012
QUOTE (Nestor @ Sep 16 2006, 00:04 ) *
QUOTE (C DK012 @ Sep 15 2006, 00:05 ) *

"Centuria" kanske skulle passa bättre?
Kohorten är väl mer lik bataljonen i storleksordning?
Canturian är ju mer av kompanis storlek.

Har du inte lärt dig att det är kvalitet och inte kvantitet som räknas? :P

...men helt fel låter det ju inte!
stefanf
Spelade lite igår. Är det bara jag, eller har det blivit lite segare efter 1.4. Själva spelandet flyter på, men jag hade problem att starta spelet, och nå servrar. mellow.gif
Schmutte
Spelar ungefär varje dag, spelar fortfarande på 1.0 7.gif
M00nStalker
QUOTE (Schmutte @ Sep 16 2006, 12:48 ) *
Spelar ungefär varje dag, spelar fortfarande på 1.0 7.gif

Då kommer ju oundvikligt frågan varför du envisas med att göra det?!

Kommer ju bli svårt att spela med oss andra då biggrin.gif
Munken_swe
Har fixat ett headset nu, så du kan uppdatera listan Schmutte.

Förhoppningsvis så blir det lite lättare att målange i framtiden. banan_rock.gif
BuddhaSWE
Känns som att Bf2 blir segare att starta och nå servrar varje gång dom kommer med en ny patch!
Men va gör det, att snipra folk på bf2 är ju underbart ^^
stefanf
Verkligen. Och hipp som happ har jag börjat få "not responding" efter installation av 1.4. angry.gif
Jimbo
här är ett bra tipps för att få ner laddtiden i bf2. Alltså tiden det tar att komma in på kontoservern

1 Gå in i: \Mina dokument\Battlefield 2\Profiles\0001

2 Öppna: General.con

3 Ta bort alla rader som innehåller följande:
addServerHistory
addFavouriteServer

för att slippa rensa filen hela tiden kan du skrivskydda den.

ditt konto är inte alltid 0001 om du har haft flera.

det som försvinner är de "favoriter" som finns sparade
stefanf
Tack. Har testat. Känns som det var en liten skillnad i alla fall.
Nordman
Spelkväll

TNR: 241800

Vi träffas på Teamspeakservern

Adress: 213.113.60.248

När vi alla träffats på servern beslutar vi vilken server vi ska spela på och lägger upp grupper.

Frågor ställs till Nordman på teamspeak eller per e-post Nordman@inkorrupt.org
Spartacus
Kan verkligen rekommendera Battlefield Gotland-serverna. 50 player som max och ÄCKLIGT bra ping
JBP
QUOTE (Spartacus @ Sep 24 2006, 13:39 ) *
Kan verkligen rekommendera Battlefield Gotland-serverna. 50 player som max och ÄCKLIGT bra ping

Jag tycker att TV2 servrarna är superba då dom kör samma bana 24/7...specielt när man skall försöka öva in strategin för banan med laget...

/JBP

Ps ni såg ju hur det gick på gulf of oman sist grabbar Malajn.gif
Magnus
QUOTE (JBP @ Sep 24 2006, 15:55 ) *
Ps ni såg ju hur det gick på gulf of oman sist grabbar Malajn.gif

Hehe, exakt. smile.gif

Fördelen med att lira på publicservrar är att i princip ingen annan är intresserad av att köra team utan är mer sugna på att ta fordon och bra sniperställen. Är man ett lag som kör organiserat har de oftast inte en chans.

Gillade vår attack mot olivlundarna (när vi smög oss på med havet i ryggen) där de inte hann fatta vad som hände innan flaggan var vår.
Spartacus
Kör ni med Xfire när ni ska spela tillsammans eller?
Munken_swe
QUOTE (Spartacus @ Oct 1 2006, 13:28 ) *
Kör ni med Xfire när ni ska spela tillsammans eller?

Vi träffas på teamspeak och sedan gör vi upp om en public server som vi spelar på. Det mesta om våra träningar och träningstider diskuteras här.

Om du inte är bekant med teamspeak så kan vi ta det med PM.
RRM Sjöbev
Hej, tänkte inflika om någon lirar PRMM till BF2?

http://www.realitymod.com/

Iallafall finns en ljudpatch att testa och ladda hem och,, 8.gif , tja kolla själva:

http://dslyecxi.com/bf2_supersonic.html

Klicka på googlevideon

Jag själv kör endast PRMM btw..några fler?

Mitt nick: |HjS|>ara
Mattias
Jaha eftersom jag själv är helt borta när det gäller datorer så har jag en fråga, eller problem snarare.

Jag har förut kunnat spela BF2 online men efter att jag installerade om spelet kan jag inte ansluta till något spel längre. Det står bara; kunde inte ansluta till servern kontrollera dina nätverksanlutningar.

Jag har inget problem att surfa, har fiber rätt ur väggen kopplad till en trådlös router om det spelar nån roll. Vad kan jag göra för att få rätsida på detta?

Glöm inte vem ni pratar med när ni förklarar... Keep it simpel. ;)
Magnus
QUOTE (Mattias @ Oct 7 2006, 08:47 ) *
Jaha eftersom jag själv är helt borta när det gäller datorer så har jag en fråga, eller problem snarare.

Jag har förut kunnat spela BF2 online men efter att jag installerade om spelet kan jag inte ansluta till något spel längre. Det står bara; kunde inte ansluta till servern kontrollera dina nätverksanlutningar.

Jag har inget problem att surfa, har fiber rätt ur väggen kopplad till en trådlös router om det spelar nån roll. Vad kan jag göra för att få rätsida på detta?

Har du fyllt i användarnamn och lösenord korrekt? Kolla med din brandvägg så det inte är den som stoppar dig.
Jimbo
jag hade ungefär samma problem som du... funkat utmärkt att köra bf2 i ca ett år med trådlös router, men sen en dag så sa routern stopp, här ska inte spelas mer bf2! Det är antagligen nån port eller liknande som har stängt sig i routern, men jag orkar inte fixa det, så istället kör jag med sladd när det är dax för bf2... det funkar..
Tivaljör
QUOTE (Mattias @ Oct 7 2006, 08:47 ) *

Har du laddat hem 1.4 patchen ??
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.