QUOTE (stefanf @ Sep 7 2006, 22:09 )

...Quote Schmutte...Hur har du då spelat? Eller rättare sagt var har du spelat?
Eftersom du enligt BFHQ har 0 globala poäng och inte en enda spelad minut, så måste jag fråga - har du spelat BF2 online?
Jag brukar spela på AFTER-HOURZ servarna, oftast #3.. Men jag har helt enkelt inte registrerat mig på internet
QUOTE (Dragpack @ Sep 7 2006, 23:05 )

Gällande BF2 och CPU x 2
Är det någon som vet om det behövs en extra patch för BF2 om man har en dator med två CPUer (dubbla kärnor). Vill helst att det ska gå undan !
Eller sköter sköter BF2 fördelningen själv
/oka
Jag själv spelar på 1 CPU när jag har 2st, för att det går smidigare, och jag får oftast inte anslutningsproblem...
QUOTE (stefanf @ Sep 8 2006, 10:22 )

Schmutte har gjort ett bra jobb med att samla ihop folk. Jag har en idé om hur man bygger upp plutonen(kompaniet?) för att det ska vara så effektivt som möjligt.
Ungefär så här, prioriteringsmässigt efter hur man bör fylla upp positionerna:
1 x Commander
2 x Flygplanspiloter
2 x Attackhelikopterpersonal. Bör vara en mekaniker och en understöd.
2 x Tank. Bör vara en mekaniker och en medic. Så att folk kan "tanka" både hälsa och skiftnyckel från dom.
2 x Tank / APC. Om i tank, som ovan, annars var sin APC.
2 x "interference". T.ex. en spec-op + en support. Där supporten är gruppchef så spec-op kan spawna när om han dör när han ska förgöra kanoner, broar el.dyl.
Innan matchen början så har man givetvis kommit överens om vem som gör vad. Och sedan kan man ha ett rullande schema om man spelar flera olika kartor.
I "värsta" fall kan man t.o.m. göra så att den som hinner först till planet är pilot för resten av kartan, den som hinner först till pansarvagnen är pansargosse resten av kartan.
Det var 12 pers det. Resten blir infanteri. Och där får kartan avgöra. Ska man ha två 3-manna grupper, eller en 4-mannagrupp, eller... ja, ni förstår. Och utrustningen avgörs inom gruppen. Det brukar ofta lösa sig när man spelar med folk man aldrig träffat. Därför borde det gå ännu bättre om man känner lagkamraterna litegrann.
Visst kan man använda APC som transportmedel. Men i realiteten funkar dom bättre som halv-tanks. Infanteriet fraktas snabbast i bilar. Dom ska ju ändå "bara" till ett mål, och sedan kriga till fots.
Synpunkter tack!
Tack för den!
Bra förslag, frågan är ju nu den vilka fordon som kommer att finnas på servern, det har ju varit en del disskussioner angåengde detta...
Ojj oj vilket medelande

EDiT: Bajs, det vart fel

x2