Help - Search - Members - Calendar
Full Version: SPEL: Battlefield 2
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dataenheten
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
Axly
Det verkar vara lite svårt att skrapa ihop folk..?

Kanske skulle man kunna ta bort en Squad, och kanske ha en medic till istället för en special ops i alpha, lägga in en sniper i varje squad istället för att ha en egen (bättre ur respawnsynpunkt då man kan poppa upp lite närmare händelsernas centrum). Vad tros om detta? smile.gif
Schmutte
QUOTE (Axly @ Aug 22 2006, 19:37 ) *
Det verkar vara lite svårt att skrapa ihop folk..?

Kanske skulle man kunna ta bort en Squad, och kanske ha en medic till istället för en special ops i alpha, lägga in en sniper i varje squad istället för att ha en egen (bättre ur respawnsynpunkt då man kan poppa upp lite närmare händelsernas centrum). Vad tros om detta? smile.gif

Lite svårt är det alltid att få ihop till en klan så det får vi helt enkelt stå ut med...
Vad det gäller att ta bort en grupp får vi se vad som händer i framtiden, att ta bort delta och läga in sniprer i ngn annan grupp har sina nackdelar det ockå.. det är bättre att sniper har en egen grupp så får de spawna vid sin squadleader viljet är en sniper..

Mer folk, gott folk biggrin.gif

Dagens uppdatering:
Munken_swe
Hmm... Det här låter intressant. Jag anmäler mig så länge.

Stats för Munken_swe

Jag funkar allra bäst som medic, både med vapnen och vårdandet, men eftersom de är upptagna så är jag ganska bra på assault också. Men jag strider faktiskt bättre som medic.

Jag kan vara assault i Bravo, men vore det inte bäst att byta ut en support mot en medic där istället? I så fall tar jag den platsen mer än gärna. En support har väldigt begränsad stridskapacitet enligt min åsikt.

Har ingen mic värd namnet. Malajn.gif

Bifall eller avslag?
stefanf
Jag har online-namn STEFAN-APG-
Ja, jag gillar versaler. smile.gif
Nordman
Har vi någon speciell server att spela på.

I allafall så funderar jag på att bygga mig en Battlefield 2-server hemma. JAg har 100/10 Mbit. Räcker för oss att träna eller köra vanligt på. Men den finns inte en. Ska bara få lite lön först smile.gif

Vad tror ni kommer den till nytta? Den blir ju ej Ranked. Inte först i alla fall. men man kan ju ha det i baktanken.
BlitZz
QUOTE (Nordman @ Aug 23 2006, 11:11 ) *

I allafall så funderar jag på att bygga mig en Battlefield 2-server hemma. JAg har 100/10 Mbit. Räcker för oss att träna eller köra vanligt på. Men den finns inte en. Ska bara få lite lön först smile.gif

Vad tror ni kommer den till nytta? Den blir ju ej Ranked. Inte först i alla fall. men man kan ju ha det i baktanken.

låter riktigt intressant. biggrin.gif
för man måste ju ha någonstans att träna.
M00nStalker

clap.gif

Låter mycket intressant, där kan man ju också bjuda in andra som tror att de ska vinna. laugh.gif
BlitZz
tycker dessutom att det är ett krav att alla ska ha mic. för ni vet vad dom säger om kommunikation ;)

hur ska vi föresten snacka? Vent? Team speak? BF2 Voip?
Nordman
QUOTE (BlitZz @ Aug 23 2006, 14:56 ) *
tycker dessutom att det är ett krav att alla ska ha mic. för ni vet vad dom säger om kommunikation ;)

Teampeak ställer jag upp att dra igång Detta på grund av att du kan ha en riktig struktur.
Plutonsnät och gruppnät.
Axly
Hur fungerar det med mic förresten? Om vi nu ska köra teamspeak, är det bara att plugga in skiten och börja tjöta? camo.gif
koenigsegg88
Ranger Olsson anmäler sig haha:P jag är den aktiva personen axly nämnde tidigare spelar under nick "koenigsegg88" fantasifullt å allt:P brukar spela medic eller sniper, ibland även assault. Rangern.gif
Schmutte

Perfekt tanke Nordman, vad kostar det att hyra en server, kanske borde den heta någontong med SoldF? Kul att ha någonstns att träna taktik m.m. på smile.gif BTW, som admin på en server, kan man kicka folk? samt få dem att byta lag?

QUOTE (BlitZz @ Aug 23 2006, 14:56 ) *

Självklart är det krav på mikrofon, de som inte har borde skaffa snarast..

Dagens uppdatering:

//Schmutte

EDiT: uppdaterade rätt bild dry.gif
Munken_swe
tack för modifieringen och antagningen Schmutte, men "Muken_swe"? dry.gif

Då behöver vi ju bara 7 till, motsvarande. clap.gif
Schmutte
...Schmutte, men "Muken_swe"?...

biggrin.gif tror jag missade en tagent smile.gif
8´stycken saknas...
Axly
Sätt mig som squadleader i Delta och lägg till koenigsegg88 på lämplig plats. ;)

Bara 7 kvar. rolleyes.gif
Schmutte
har redan gjort det huh.gif

kanske uppdaterat fel bild banghead.gif

EDiT: uppdaterade Rätt bild ;)
Munken_swe
Jag kan tänka mig att vara gruppchef i Bravo eftersom vi inte har någon och jag har en del erfarenhet av det, men det är kanske bäst att någon assault fixar det, då det annars blir en medic mindre att "laga" chefen.

Magnus, kan inte du ta och bli squadleader? Du har ju erfarenhet.
Jimbo
när är det tänkt att vi ska börja köra? och mot vem? hur ofta? vilka banor föredrar folk?
Axly
Jag kör främst Karkand, Sharqi och Mashtuur. Mest pga maximal action, att jag inte är så mycket för att flyga/köra fordon, och för att dessa banor finns på de mest stabila servrarna jag hittills använt. smile.gif
Munken_swe
Jaa, SIB är ju att föredra för mest intensiva strider i BF2. camo.gif

På andra banor kan det ofta bara bli ett spring till diverse fordon för att komma till en postering i andra änden av den stooooora banan. dry.gif Sedan blir det bara pansar och helikoptrar som avgör.
stefanf
Jag gillar hatar att bli bombad/missilad (heter det så Malajn.gif ). Men trots det tycker jag Kubra Dam, Dragon Valley och FuShe är riktigt skojiga.

En idé kan ju vara att använda en stor bana, men skala ner den till 16-spelars storlek och endast tillåta infanteri + commander. Eller kanske tillåta allt utom flygplan och helikoptrar.
Nordman
Commander Nordman anmäler sig till plutonen.

Ska även tillägg att jag nu har börjat arbeta på en provisorisk server. Fungerar halvbra just nu

Server
Intel pentium Prescott 2,8 GHz 2MB L2
1024 DDR RAM
200 GB SATA
Radeon 9600PRO 128MB

Uppkoppling BBB 24/1 (1 september blir det BBB 100/10)
TofflaN
Här är låten till Armored Fury (dvs boosterpaket tilll BF2) http://www.myfilehut.com/userfiles/12261/ArmoredFury.mp3

Personligen tycker jag att den är grymt tung..

lite OT kanske hehe
Schmutte
QUOTE (stefanf @ Aug 24 2006, 09:16 ) *
Jag gillar hatar att bli bombad/missilad (heter det så Malajn.gif ). Men trots det tycker jag Kubra Dam, Dragon Valley och FuShe är riktigt skojiga.

En idé kan ju vara att använda en stor bana, men skala ner den till 16-spelars storlek och endast tillåta infanteri + commander. Eller kanske tillåta allt utom flygplan och helikoptrar.

Hmm, vi är arton (18 angry.gif ) i gruppen, så det skulle altså bara vara mindre än halva plutonen som skulle få spela?!! sad.gif
Servern är bättre om man gör den till 32 då 18 är halva, biggrin.gif perfekt

Vad är det för idé att inte köra med helikoptrar samt flyg? Och varför bara infanteri och commander? bash.gif

Dessutomkommer det en modd til bf, Svenska Armén biggrin.gif:D:D surprise.gif MED M/90 smile.gif

http://www.bf2.se/page.php?id=559

Synd bara att det inte finns tgb:er blyg.gif saint.gif
stefanf
Kartan ska vara 16-spelarsvarianten, men man kan fortfarande ha upp till 64 spelare (eller så många man vill begränsa det till).

Idén att köra utan flyg är att få roligare markstrider, och tätare infanteristrider. På stora kartor med flyg tenderar infanteri att vara ganska svagt, främst för att det är så långsamt och sårbart. Enstaka närstrider kring flaggorna, men i stort inte mer än det.
Idén att köra utan fordon alls är att du får renodlade infanteristrider. Visst är det kul att skjuta folk från fordon, men det ger mer tillfredsställese att göra det med handvapen. Tycker jag. smile.gif
Axly
Schmutte: 32/2 är inte 18. vissel.gif :viktigpetter
Schmutte
QUOTE (stefanf @ Aug 24 2006, 18:41 ) *
Kartan ska vara 16-spelarsvarianten, men man kan fortfarande ha upp till 64 spelare (eller så många man vill begränsa det till).

Idén att köra utan flyg är att få roligare markstrider, och tätare infanteristrider. På stora kartor med flyg tenderar infanteri att vara ganska svagt, främst för att det är så långsamt och sårbart. Enstaka närstrider kring flaggorna, men i stort inte mer än det.
Idén att köra utan fordon alls är att du får renodlade infanteristrider. Visst är det kul att skjuta folk från fordon, men det ger mer tillfredsställese att göra det med handvapen. Tycker jag. smile.gif

De flesta 16-banorna finns det inget flyg eller helikoptrar på ;)
En sak som jag håller med dig om till 100% är att vi borde köra utan flyg, men inet trp heikoptrar, går det inte att få bara trp. helikopter eller bara helikoptrar (attack och trp) så ska vi köra med flyg helt enkelt wacko.gif

Fordon måste helt enkelt finnas på en bana, för att ta sig från punkt A till punkt B på mindre än 3timmar så måste man ha fordon biggrin.gif Dessutom är det taskigt om det bara är en kvar i gruppen som lämpar så spawnar gruppen allra allra längst bort av banan pga att man bara har den flaggposten, är det taskigt att börja gå ditåt, han hinner förmodligen dö dry.gif

Schmutte: 32/2 är inte 18. :viktigpetter

Nästan biggrin.gif räknade på 11 fingrar
stefanf
Jo, det är nog så att flyget alltid kommer vara en del av spelet. Jag skulle också gärna se ett val att köra stora kartor, men kunna begränsa vilken typ av fordon som ska finna.

Alternativt kan man göra upp om sådant innan matchen, så båda lagen vet att endast trp-helikoptrar får användas.
Men, om vi har heta flygaräss så får väl dom helt enkelt se till att göra sitt jobb bra. smile.gif
Schmutte
Än så länge har vi ingen trupp för att flyga flygplan, endast trp, fórdon, såsom bil och helikopter
stefanf
Innan kartan börjar bör piloter vara utsedda, vilka som flyger plan, och vilka som flyger helikopter.
Om inte annat så slipper vi onödig camping.
BlitZz
QUOTE (TofflaN @ Aug 24 2006, 14:01 ) *
Här är låten till Armored Fury (dvs boosterpaket tilll BF2) http://www.myfilehut.com/userfiles/12261/ArmoredFury.mp3

lite OT kanske hehe

guldvärt! Den slinker in på min mobil direkt! biggrin.gif
Schmutte
QUOTE (stefanf @ Aug 25 2006, 07:24 ) *
Innan kartan börjar bör piloter vara utsedda, vilka som flyger plan, och vilka som flyger helikopter.

Om du inte kan engelska eller är du en sån som inte orkar läsa de sista trådarna?
Gruppen Reserv/trp är till för att FRAKTA PERSONER VIA HELIKOPTER OCH BILAR dry.gif
JBP
QUOTE (BlitZz @ Aug 25 2006, 11:07 ) *

lite OT kanske hehe

WORD! direkt in på mobilen, den är grym.

Förresten vill jag haka på BF2 tåget.. spelar mest som sniper, medic samt AT. har inget i mot att ställa upp som pilot heller för den delen.
/JBP
stefanf
QUOTE (Schmutte @ Aug 25 2006, 16:05 ) *
QUOTE (stefanf @ Aug 25 2006, 07:24 ) *

Om du inte kan engelska eller är du en sån som inte orkar läsa de sista trådarna?
Gruppen Reserv/trp är till för att FRAKTA PERSONER VIA HELIKOPTER OCH BILAR dry.gif

Nu måste du förtydliga dig. När jag skriver "plan", så menar jag flygplan, vilka har en ytterst begränsad transportkapacitet. Och eftersom transporthelikoptrar redan är intäckt i schemat, syftar jag självklart på attackhelikoptrar.
Schmutte
Dagens, eller hmm... gårdagend uppdatering biggrin.gif

Bara 5(6)st fattas fun_icon_nana.gif

EDiT: stefanf, för att du ska få vara andra gruppledare, måste jag tyvärr be dig skaffa en mic..
Nordman
QUOTE (Schmutte @ Aug 26 2006, 00:19 ) *
Dagens, eller hmm... gårdagend uppdatering biggrin.gif

Bara 5(6)st fattas fun_icon_nana.gif

EDiT: stefanf, för att du ska få vara andra gruppledare, måste jag tyvärr be dig skaffa en mic..

Jag kan tänka mig vara Commander och jag heter Nordman i spelet.
JBP
QUOTE (JBP @ Aug 25 2006, 16:05 ) *
QUOTE (BlitZz @ Aug 25 2006, 11:07 ) *

lite OT kanske hehe

WORD! direkt in på mobilen, den är grym.

Förresten vill jag haka på BF2 tåget.. spelar mest som sniper, medic samt AT. har inget i mot att ställa upp som pilot heller för den delen.
/JBP

Citerar mej själv

Jag spelar under namnet Nippe74|Swe|
som sagt så ställer jag gärna på flygförardelen..

/undertecknad
molin_visby
Någon som lirar Call of Duty? smile.gif
stefanf
Jag behöver absolut inte vara gruppledare eller ens stf.grp.chef.
Än så länge är jag inte tillräckligt duktig för det, i alla fall i ett ordnat spel.
Men som kanonmat är jag rätt bra. banan_rock.gif

Att jag inte kör med mikrofon är av "miljöskäl": PCn i samma rum som TVn. Det är litegrann en "förhandlingsfråga" med C.bostad. biggrin.gif
(ja, jag spelar med hörlurar också)
JBP
QUOTE (stefanf @ Aug 26 2006, 18:42 ) *
Att jag inte kör med mikrofon är av "miljöskäl": PCn i samma rum som TVn. Det är litegrann en "förhandlingsfråga" med C.bostad. biggrin.gif
(ja, jag spelar med hörlurar också)

hmm känner igen det där med C bostad.... man får ju bli glad om man får spela ett par timmar i månaden...
BlitZz
aaa men va bra då, det här börjar likna nåt. Vem var det som hade en server igång? Finns det möjlighet att kliva in på den och spela lite tillsammans, lära känna gänget lixom smile.gif
JBP
brukar häcka på nån TV2 server...mest den som kör kubra dam 24/7 eller nån operation road rage server.
BlitZz
Tröttnade på BF2, Special Forces och Armoured Fury så jag sökte lite runt på nätet och fann detta: http://www.realitymod.com/

Riktigt grym mod om ni inte testat det än så att säga. Dom har tagit bort crosshair, du dödar folk på 1-2 skott beroende på vart du träffar, du kan inte spamma med xtra ammunition utan du har typ 2 st väskor med ammo, du kan typ återuppliva 3st. Och det bästa är ändå att det är nya vapen, kartor, fordon etc.

Riktigt bra och mycket mer verkligt än BF2 biggrin.gif
värt att testa!
M00nStalker
Xfire kanske kan vara något för soldf-klanen?

På det sättet så kan man ju enkelt hitta likasinnade som spelar för tillfället och lära känna varandras spelstilar lite.

Länken är då Xfire.com
C DK012
QUOTE (stefanf @ Aug 15 2006, 18:38 ) *
Scenario: Jag spelar som commander, och gör min bästa rond någonsin (vinner 3-0 efter en svettig timma i Karkand), där jag får ihop 121 poäng efter 2x, samt ett släpspänne som visar hur duktig jag varit. salute.gif
Nåväl, under spelets gång fick jag trumvirveln och meddelandet om att jag fått släpspännet.
Men precis när slutbilden kommer upp som visar mina 121 poäng, så slängs jag ut med typ "connection to server lost".
Måste därefter logga in igen, men hittar inte servern.

Servern var rankad, men jag fick aldrig mina poäng registrerade och inget släpspänne. Varför?
Är det så att servern förmodligen gick ner/plockades ner så fort ronden var över, och att den inte hunnit skicka resultaten till EA? Och att det händer nästa gång den startas upp?
Eller är det bara borta? Och hur kunde servern i såna fall veta att jag skulle ha ett släpspänne, men jag sedan inte får det?

Jag vet att det är eftersläpning ibland, men jag har fått poäng från servrar som jag spelat på efter det här.

EDIT: hittade det här: Diskussion om förlorade poäng
Någon som vet något mer?

Råkade ut för det där igår, satt som gunner i MEC-Ahkp:n på Heroes Must Conquer - Kubra Dam, och rackade upp kill efter kill efter kill (fullt med nissar, ingen använde linebackern clap.gif ) och hade efter ett tag uppemot 100 i score. Jag har inte flugit mkt tidigare så som ett brev på posten trillar helicopter-ribban in, men när det återstår 50 tickets så blir det connection lost... Servern hade gått ner och min ribba och min 35kill-4deaths runda är som bortblåst. F*ck! Jag hade hoppats på att statsen skulle loggas, och sändas från servern när den startats om, men det verkar inte som det.
Jeppe
Måste bara tipsa om underbara modden PoE2 (Point of Existence) som nyligen kom ut till BF2. Det är fruktansvärt roligt.

http://www.bf2.se/forums.php?m=posts&q=13847

http://www.pointofexistence.com/

Där kan ni läsa om det samt att det finns nerladdningslänkar.
Mikael
QUOTE (C DK012 @ Aug 29 2006, 14:24 ) *
QUOTE (stefanf @ Aug 15 2006, 18:38 ) *

<snip>

<snipx2>

Jag har också råkat ut för det, dock mailade jag EA om det och de satte vackert in mitt förlorade märke i mina stats, några poäng fick jag inte men det är inte lika svårt att få som märket.
C DK012
Äh, det är lugnt, tog den på nytt idag... (och var jävligt orolig för en ny krasch, men det ordnade sig...)
JBP
QUOTE (Jeppe @ Aug 29 2006, 17:00 ) *
Måste bara tipsa om underbara modden PoE2 (Point of Existence) som nyligen kom ut till BF2. Det är fruktansvärt roligt.

http://www.bf2.se/forums.php?m=posts&q=13847

http://www.pointofexistence.com/

Där kan ni läsa om det samt att det finns nerladdningslänkar.

Bra och snyggt, svårt dock då det är så realisktiskt det kan bli. två träff och man är history.
+ för ART delen då den är tillbaka som i BF1942... vilket jag gillar hehehe

Några i "soldf" komp som kan lira lite BF2 i helgen?? typ lördag em/kväll.
/JBP
bardmaster
Finns det någon plats kvar i eran "klan". I så fall är jag sugen på att vara med om man får. Har en ranking på ca 1700 poäng nu men brukar snitta ca 30-40 poäng per match. Spelar mest på Wake Island och brukar spela special forces mest. Är riktigt dålig på att flyga flygplan men hyffsad på helikopter.
Ligger mellan 2 jobb smile.gif så jag kan spela nästan jämt
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.