Scenario: Jag spelar som commander, och gör min bästa rond någonsin (vinner 3-0 efter en svettig timma i Karkand), där jag får ihop 121 poäng efter 2x, samt ett släpspänne som visar hur duktig jag varit.
Nåväl, under spelets gång fick jag trumvirveln och meddelandet om att jag fått släpspännet.
Men precis när slutbilden kommer upp som visar mina 121 poäng, så slängs jag ut med typ "connection to server lost".
Måste därefter logga in igen, men hittar inte servern.
Servern var rankad, men jag fick aldrig mina poäng registrerade och inget släpspänne. Varför?
Är det så att servern förmodligen gick ner/plockades ner så fort ronden var över, och att den inte hunnit skicka resultaten till EA? Och att det händer nästa gång den startas upp?
Eller är det bara borta? Och hur kunde servern i såna fall veta att jag skulle ha ett släpspänne, men jag sedan inte får det?
Jag vet att det är eftersläpning ibland, men jag har fått poäng från servrar som jag spelat på efter det här.
EDIT: hittade det här:
Diskussion om förlorade poängNågon som vet något mer?
Råkade ut för det där igår, satt som gunner i MEC-Ahkp:n på Heroes Must Conquer - Kubra Dam, och rackade upp kill efter kill efter kill (fullt med nissar, ingen använde linebackern
) och hade efter ett tag uppemot 100 i score. Jag har inte flugit mkt tidigare så som ett brev på posten trillar helicopter-ribban in, men när det återstår 50 tickets så blir det connection lost... Servern hade gått ner och min ribba och min 35kill-4deaths runda är som bortblåst. F*ck! Jag hade hoppats på att statsen skulle loggas, och sändas från servern när den startats om, men det verkar inte som det.