pappa6116
Jul 4 2006, 16:33
ok ska prova jag hade gjort som alla andra tror jag? och kört 1.22 först därefter "lill" patchen upp till 1.3 Installerar om och kör med fullpatchen från början
*håller tummarna*
pappa6116
Jul 4 2006, 21:38
Det funkade!!
Dock så vart jag tvungen att fixa lite med mitt virus program..så det var nog det som spökade från början
Så mitt tips till er som har problem efter 1.3 uppgraderingen är att kontrollera erat virus program.
stefanf
Aug 15 2006, 17:38
Scenario: Jag spelar som commander, och gör min bästa rond någonsin (vinner 3-0 efter en svettig timma i Karkand), där jag får ihop 121 poäng efter 2x, samt ett släpspänne som visar hur duktig jag varit.
Nåväl, under spelets gång fick jag trumvirveln och meddelandet om att jag fått släpspännet.
Men precis när slutbilden kommer upp som visar mina 121 poäng, så slängs jag ut med typ "connection to server lost".
Måste därefter logga in igen, men hittar inte servern.
Servern var rankad, men jag fick aldrig mina poäng registrerade och inget släpspänne. Varför?
Är det så att servern förmodligen gick ner/plockades ner så fort ronden var över, och att den inte hunnit skicka resultaten till EA? Och att det händer nästa gång den startas upp?
Eller är det bara borta? Och hur kunde servern i såna fall veta att jag skulle ha ett släpspänne, men jag sedan inte får det?
Jag vet att det är eftersläpning ibland, men jag har fått poäng från servrar som jag spelat på efter det här.
EDIT: hittade det här:
Diskussion om förlorade poängNågon som vet något mer?
Schmutte
Aug 15 2006, 23:51
Nu e de så att jag sitter här mitt i natten och känner att jag måste lägga mej men fan också jag måste skriva detta, för jag vet att jag glömert imorrn.
Eftersom tiden e knapp så har jag inte läst
Varenda sida av denna tråden så jag vet inte exakt om det finns med redan, men mitt förslag:
Starta en Soldf "pluton" (team) med typ 3 squadroner som en riktig pluton.
Man antingen gör en ny tråd eller fortsätter på denna, där man "anmäler sig till tjänst

" och BlåGUl eller annan som tar på sig ansvaret gruperar in dem som anmäler sig. Man gör upp eller skickar ut brev till anmälda när och var man ska/vill spela. Namnen kan ex. börja med [Soldf]Sq(nr på squad)|Namn (ex. [Soldf]Sq1.|Puttmeister) Man gör även upp vilka som ska tjänstgöra som vad.
Låter det krångligt eller låter det genomförbart? Ändringar, förbättringar? Nån som tar på sig ansvaret?
//Schmutte
Magnus
Aug 16 2006, 05:53
Kul idé, men måste man inte starta en ny profil för att byta namn? I såfall så förlorar man ju alla sina unlocks och måste börja om från början. Surt när man har 8000 poäng.
stefanf
Aug 16 2006, 07:36
Tyvärr stämmer det, man kan inte ändra namnet i profilen, utan måste starta från scratch.
Men tänk så här - vem skulle vara rädd för ett par riktiga nybörjare, där alla är privates och korpraler.
Mikael
Aug 16 2006, 13:24
Räcker det inte bara med en klantag? den ska man kunna lägga dit utan att starta om från början.
Schmutte
Aug 16 2006, 13:44
Mikael Postat Idag, 14:24
Räcker det inte bara med en klantag? den ska man kunna lägga dit utan att starta om från början.
Jag är inte den proffisionellaste på bf2 när det gäller sånt, bara spel och taktik

Ett alternativ kan ju vara att man skapar ett nytt konto på bf2 med Soldf namnet och spelar
bara på det kontot när man spelar med "Soldf" ( ;) de där lät konstigt). Iaf. och när man inte spelar med "Soldf" så spelar man på sitt andra, för det är ju inte alltid man spelar med "Soldf".
Om ni inte förstod, läs igen så kanske ni förstår

---
Om det nu är någon som vet, berätta här i tråden, men
Ingen lägger in tagen innan klartecken har getts..
Jag startar en ny tråd vid namn
Battlefield 2, spel där info kommer sen, fortsätt på denna tråden.
EDIT: Lade till lite
Magnus
Aug 16 2006, 15:44
QUOTE (Mikael @ Aug 16 2006, 14:24 )

Hur gör man det?
Mikael
Aug 16 2006, 17:46
QUOTE (Magnus @ Aug 16 2006, 16:44 )

Hur gör man det?
Den snälla filen i BF2 mappen:
QUOTE (BF2\ReadmeServer.txt @ 13 maj 2006, 15:41:05 )
*You can add a 6-character prefix (such as a clan tag) to your
account nickname which will be displayed in-game next to your
nametag in the score menu, in game messages, and above your player
in the game world.
* This prefix does not change your account name or statistic
information (e.g. the prefix does not appear next to your name
on the leaderboards).
* You can change this prefix at any time at the account login
menu.
Schmutte
Aug 16 2006, 20:59
Bra, Om alla som vill vara med i klanen skriver ett mejl med texten,
Anmäler till tjänstgöring
Önskad placering (sjukvårdare, ingenjör m.m)
Önskade squad kamrater så fixar vi nog detta.
OBS! Inloggningsnamnet på SoldfBlåGul utser någon som ska sköta det hela, (kanske BlåGul själv

)
En till idé är den att vi kan utse en trp tropp som kör strf och trpfordon ?! (reserv tropp)
Skriv gott folk, skriiiv!!!
C DK012
Aug 17 2006, 02:19
"Klantaggen" går att skriva in under "manage accounts" i fältet som heter prefix. 6 tecken som sagt. SoldFx (där x står för valfritt nr) skulle kunna vara en möjlighet, så kan man fortsätta spela med sin egen profil, unlocks etc (jag måste ha min PKM!).
@Schmutte: Om du vill få det här att hända får du nog styra upp det själv, BlåGul är här för andra uppgifter. Chansen finns ju dock att nån av dem hänger sig åt (o)sunda nöjen som BF2 och kan delta ändå, men vill du få till en klan får du nog börja jobba på det...
Schmutte
Aug 17 2006, 11:26

Bra idé? Kom med förslag!
Har moddat den lite

EDiT: lade upp bild
BlitZz
Aug 18 2006, 15:06
aaa jag vill va med!

mitt konto
bf2stats där ni kan bevittna att jag varit en snäll pojke. Vem skulle jag skicka mejl till???
Schmutte
Aug 18 2006, 17:17
Inget mejl behövs, du är inskriven

Något önskemål av placering (squad)...
Är gärna med. Spelar bäst som medic, support eller sniper (10:e mest pricksäkra i landet, weeei

).. Men kan tyvärr inte spela, då datorn helt plötsligt inte vill sätta igång programmet? Det gick att spela en omgång häromdan, sedan åkte hela programmet ner.. Och det går inte att starta för det mesta (på min användare, på min brors går det däremot, men där är det cd-nyckeln som låser det hela). Någon som kan ha en aning om vad det är för fel? Funkade perfa innan jag åkte på semester.. Och inget har rörts sedan dess.
BlitZz
Aug 18 2006, 20:31
Diggar Medic, så jag kör på Alpha om det finns plats. Gasta till när någonting roligt händer
M00nStalker
Aug 19 2006, 09:05
Kan också tänka mig att vara med någon gång om det passar med tider, kan spela med vilken klass som helst, dock undviker jag att flyga något (gunner går bra).
Magnus
Aug 19 2006, 10:19
jag kör gärna som support i Bravo-teamet.
BlitZz
Aug 19 2006, 10:52
Vore kul att lira lite med någon public annars. Var spelar ni för övrigt? Någon favorit server?
Jag brukar sitta på battlefield Gotland Armoured Fury ONLY och battlefield.no dailant+daqing ONLY
går under nicket: Webhallen|BlitZz
C DK012
Aug 19 2006, 19:35
Jag har inte spelet själv, sitter oftast på Inferno och gibbar, men om det finns en vakans någonstans så är det bara att hojta. Kör allt utom sniper.
Brukar spela på Gotland, Telia och en viss fäbless för att köra 32P kartor utan plane-whores.
Stats:
Schmutte
Aug 19 2006, 21:53
Flera? Vi behöver flera, några som kan taktik bra, som kan vara squadleaders, och någon som kan vara Commander (Befälhavare)..
Uppdaterad status:
De som vill vara med, skriv;Önskad grupp och truppslag, alt. gå med i reserven och köra fordon (transportera och förstöra)
Namnet ni spelar med på internet.
Om du vill vara Squadleader eller Comander (rekommenderar dem som kan detta)
och Möjligtvis en kamrats "Soldf namn" om ni vill spela i samma gruppOm ni vill ändra eran nuvarande status är det bara att skriva...
stefanf
Aug 20 2006, 08:15
Bra projekt.
Förslag - gör plutonen lite mindre. Att få ihop så många samtidigt kan vara svårt.
Och det är förmodligen lättare att hitta matcher mot andra grupper när det inte är så många inblandade. Hur många då? Tja, kanske 10 stycken? Blir det fler så är det absolut inte fel, men som sagt, det kan vara svårt att samordna.
Sedan ska nog varje spelare ha 2-3 specialiteter beroende på vilken bana det blir. T.ex. att dom som är designerade flygplanspiloter automatisk är t.ex. assault på en bana utan flyg.
Att man redan innan kartan vet vad man ska göra, så inte alla springer och letar flyg eller pansar.
Som sagt, bara förslag.
M00nStalker
Aug 20 2006, 08:34
Mitt namn är helt enkelt M00nStalker.
Kan tänka mig att vara squadleader för Alpha eller Charlie.
BlitZz
Aug 20 2006, 12:16
QUOTE (stefanf @ Aug 20 2006, 09:15 )

Bra projekt.
Förslag - gör plutonen lite mindre. Att få ihop så många samtidigt kan vara svårt.
Och det är förmodligen lättare att hitta matcher mot andra grupper när det inte är så många inblandade. Hur många då? Tja, kanske 10 stycken? Blir det fler så är det absolut inte fel, men som sagt, det kan vara svårt att samordna.
Det är visserligen jäkligt sant. Att få en CS clan på 5 personer att spela samtidigt va riktigt svårt ibland och nu är vi ganska många och vi vet inte när alla kan spela etc.
Men vi får väl se hur många vi blir, än så länge är det ju inte så många som skrivit upp sig.
edit: är det någon som kör med AMD x2? Jag får nämligen hela tiden (minst en gång per bana) "There is a problem with your connection" och minst en gång per bana så hänger sig BF2. Väntar man sen i typ en halv minut så går det igång igen men direkt efteråt så får jag "there is a problem with your connection". Misstänker att min Dual Core kanske är boven. För det finns inget annat som kan vara problemet, kör med AMD x2 3800+, XFX Geforce 7900gt OC och 2xCorsair XMS 1024 400mhz. Och min mjukvarubrandvägg (zonealarm) stänger jag ner varje gång jag ska spela. Enormt störande
QUOTE (BlitZz @ Aug 20 2006, 13:16 )

edit: är det någon som kör med AMD x2? Jag får nämligen hela tiden (minst en gång per bana) "There is a problem with your connection" och minst en gång per bana så hänger sig BF2. Väntar man sen i typ en halv minut så går det igång igen men direkt efteråt så får jag "there is a problem with your connection". Misstänker att min Dual Core kanske är boven. För det finns inget annat som kan vara problemet, kör med AMD x2 3800+, XFX Geforce 7900gt OC och 2xCorsair XMS 1024 400mhz. Och min mjukvarubrandvägg (zonealarm) stänger jag ner varje gång jag ska spela. Enormt störande

Har detta problemet också (kör dock inte AMD x 2), på egentligen alla servrar förutom Gotland.. Där har det varit stabilt hela tiden, tills nu då det inte går att spela alls.
Schmutte
Aug 20 2006, 15:48
Ny uppdatering:

Ett förslag är att om alla gör ett nytt konto (

) med namnet; [SoldF] (grad) och namnet (se exemplen nedan)
Ex. [SoldF] Löjtnant (eller Löj eller vad nu förkortningen e) Schmutte Går alla med på det?
Ni klarar er nog utan era unlocks och dem vi spelar mot tror nog även att vi är en hög med n00bs

EDiT: uppdaterade bild
M00nStalker
Aug 20 2006, 15:52
Det är patchens (1.3) fel.
"Servercrash proudly sponsored by patch 1.3"
Förresten ser jag inte poängen med ett nytt konto, bättre att köra på sitt "riktiga"
Schmutte
Aug 20 2006, 16:00
QUOTE (M00nStalker @ Aug 20 2006, 16:52 )

Förresten ser jag inte poängen med ett nytt konto, bättre att köra på sitt "riktiga"
För att få in tagen: [SoldF], jag vet att det har skrivits tidigare i denna tråd om hur man gör, men jag hittar det inte, om inte ngn skriver exakt hur man gör, föreslår jag att vi gör som det är sagt..
EDiT: tog bort onödig text i quoten
BlitZz
Aug 20 2006, 16:46
Kom på hur man fixar buggen med AMD x2 iaf. Du startar igång BF2 sen hoppar du ut i WIN och går in i aktivitetshanteraren och går in på processer och högerklickar på bf2.exe. Sen tar du typ "alternativ" eller nåt och klickar på att inaktivera ena kärnan. Funkar klockrent nu.
Magnus
Aug 20 2006, 18:04
Mitt spelarnamn är [Soldf]The_Swedish_Guy. Glömde säga det.
Jag är inte särskilt sugen på att starta ett nytt konto, jag ser inte poängen med det. Det är i så fall bättre att man bara lägger till prefixet [Soldf] innan sitt nuvarande namn.
stefanf
Aug 20 2006, 18:08
Det står lite högre upp, men mer i detalj:
Vid inloggning till BF2, där ditt spel-id och ditt (förmodligen) förifyllda lösenord står - högst upp på den bilden så har du ett fält som heter "prefix". Där kan du skriva in 6 stycken tecken, dessa kommer sedan stå före ditt namn när du börjar spela.
Nästa gång du loggar in kommer "prefix" att vara ifyllt, men är bara att blanka ut.
Jag vet inte hur det funkar med statistiken, men jag förutsätter att den inte påverkas av prefixet. Alltså att alla sköna kills du gör när du kör med prefix lagras under ditt "vanliga" id.
Magnus
Aug 20 2006, 18:41
QUOTE (stefanf @ Aug 20 2006, 19:08 )

Jag vet inte hur det funkar med statistiken, men jag förutsätter att den inte påverkas av prefixet. Alltså att alla sköna kills du gör när du kör med prefix lagras under ditt "vanliga" id.
Borde vara så, i och med att det är ens vanliga konto man kör med.
Jag brukar köra med headset förresten, någon mer som gör det?
pappa6116
Aug 20 2006, 19:48
skriv in mig i charlie ( engineer )
Jag går under namnet pappa6112 i BF2 sammanhang.
Schmutte
Aug 20 2006, 21:50
Nu när vi fått reda på hur man lägger in tagen
[SoldF] så skapar vi inga nya konton utna spelar med dem vi har och lägger in tagen helt enkelt.
Ny uppdatering BTW:

Fler som vill vara med? Skriv då följande:
Önskad grupp och truppslag, alt. gå med i reserven och köra fordon (transportera och förstöra)
Namnet ni spelar med på internet.
Om du vill vara Squadleader eller Comander (rekommenderar dem som kan detta)
och Möjligtvis en kamrats "Soldf namn" om ni vill spela i samma gruppOm ni vill ändra eran nuvarande status är det bara att skriva...
//Schmutte
OBS! Ngn rutinerad på commander som kan ställa upp? Denne får inte byta grupp under spelets gång dock!
M00nStalker
Aug 20 2006, 22:47
Det kanske är dags att fixa en egen tråd för detta?
Om sedan någon snäll blågul kan flytta över lämpliga inlägg så vore ju det bra
C DK012
Aug 21 2006, 12:47
QUOTE (stefanf @ Aug 20 2006, 19:08 )

Det
är så...
Mina problem med att få igång spelet är borta nu..
Däremot hinner jag allt som oftast inte spela mer än 1-2 omgångar innan det strular sig med anslutningen.

Edit: Går under namnet Axly_[Skybolt]
BlitZz
Aug 21 2006, 14:43
QUOTE (Axly @ Aug 21 2006, 15:14 )

Däremot hinner jag allt som oftast inte spela mer än 1-2 omgångar innan det strular sig med anslutningen.

du kanske också kör med AMD x2? annars har du ju en rätt bra FAQ på sweclockers där man kan få hjälp med det mesta:
http://www.sweclockers.com/forum/showthrea...threadid=490317
QUOTE (BlitZz @ Aug 21 2006, 15:43 )

QUOTE (Axly @ Aug 21 2006, 15:14 )

du kanske också kör med AMD x2? annars har du ju en rätt bra FAQ på sweclockers där man kan få hjälp med det mesta:
http://www.sweclockers.com/forum/showthrea...threadid=490317Öh.. Jag är inte så haj på datorer, men jag kör med intel pentium 4.. Så jag antar att den lösningen inte kan tillämpas i mitt fall?
Edit: Har två CPU's.. Kanske kan fixaT då..
Schmutte
Aug 21 2006, 17:30
Ja, då har vi en ny uppdatering, nuförtiden kommer jag bara att lägga
Ett inlägg med uppdateringen och ifall det blir en ny, kommer jag att uppdatera den dagens inlägg helt enklet..

Sen så behöver vi utse en "extra" squadleader för varje grupp utifall av någon orsak den utsedde inte kan leda gruppen pga tex problem med anslutning eller att han kastas ut i windows..
En rekomendation är att de som är vana att leda grupper och har erfarenheter blir quadleaders..
Och för det sista,
Vi behöver en Commander!!!
EDiT: Upplägg av uppdatering: 18:30
Uppdatering 1: 20:41
Sååå, tack för tipset förut! Körde med endast en CPU, gick perfa.
Lite stridsovan än så länge, men lyckades ändå plocka en silver- och en bronsstjärna på 64-server.. Så göööött!
Btw Schmutte, jag har en kompis som också vill vara med i teamet, vet dock inte som vad än. Sedan kan jag fråga två andra (varav en gillar att vara commander) om de kan tänka sig att vara med.
BlitZz
Aug 21 2006, 18:29
QUOTE (BlitZz @ Aug 18 2006, 21:31 )

Diggar Medic, så jag kör på Alpha om det finns plats. Gasta till när någonting roligt händer

trodde jag sa Medic men jag kanske har fel. Hursomhelst tycker jag inte om support för jag kan aldrig träffa med det där skit vapnet :P
Schmutte
Aug 21 2006, 19:32
QUOTE (BlitZz @ Aug 21 2006, 19:29 )

QUOTE (BlitZz @ Aug 18 2006, 21:31 )

trodde jag sa Medic men jag kanske har fel. Hursomhelst tycker jag inte om support för jag kan aldrig träffa med det där skit vapnet :P
Du sa rätt

men jag tryckte fel helt enkelt, jag ändrar och uppdaterar bilden om ca 10minuter..
-------------------------------------------------------------------
QUOTE (Axly @ Aug 21 2006, 19:08 )

Btw Schmutte, jag har en kompis som också vill vara med i teamet, vet dock inte som vad än. Sedan kan jag fråga två andra (varav en gillar att vara commander) om de kan tänka sig att vara med.

Hmm.. tanken med klanen är ju den att de ska vara medlemmar på Soldf och ha lite militär erfarenheter (om jag inte tar fel?!

)
Det skulle ju vara kul med folk, hur tycker alla andra på Soldf?
En rösting kommer att pågå till imorgon 21:00, Rösta
Ja för att låta dem vara med och använda tagen [SoldF] när de spelar med oss eller
Nej för att inte låta dom spela pga att de måste vara medlemmar på Soldf eller pga annan orsak...
//Schmutte
Njae jag tänkte bara ifall vi inte får tillräckligt med folk. För övrigt så är åtminstone en av dom väldigt aktiv inom det militära, bara det att jag inte känner till om han har ett konto här än.
Schmutte
Aug 21 2006, 22:12
Jag vill gärna ha med dem, men frågan är vad dem andra killarna vill, därför pågår en röstning..
Gifvetvis. Jag kan förövrigt vara squadleader i Delta.

Edit: Och eftersom jag inte har för avsikt att vara sniper hela tiden skulle jag även gärna ta platsen som medic i Bravo, om det går för sig!
C DK012
Aug 21 2006, 23:22
QUOTE (Axly @ Aug 22 2006, 00:14 )

Edit: Och eftersom jag inte har för avsikt att vara sniper hela tiden skulle jag även gärna ta platsen som medic i Bravo, om det går för sig!
Även om du var en j-vligt jobbig sniper så lyckades jag naila dig ett par ggr på Gotland's Karkand-server ikväll...
QUOTE (C DK012 @ Aug 22 2006, 00:22 )

QUOTE (Axly @ Aug 22 2006, 00:14 )

Även om du var en j-vligt jobbig sniper så lyckades jag naila dig ett par ggr på Gotland's Karkand-server ikväll...
Haha!

Skyller på kass mus, kass matta och kass svängradie här på bordet.
Nerå, någon gång måste man ju bli plockad själv också. ;)
stefanf
Aug 22 2006, 18:04
Någon idé vilka tider det kommer att röra sig om? Kanske jag kan anmäla mig som reserv.
Har dessvärre inte mikrofon.
Trivs bäst när jag sitter i en stridsvagn, oavsett om det gäller tank-tank, eller som infanteristöd.
Annars sprider jag ammo, alternativt små rödakorsmärkta väskor, omkring mig.
StatsEDIT: oj, vad konstigt det blev...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.