Help - Search - Members - Calendar
Full Version: SPEL: Battlefield 2
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dataenheten
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
Amfibieslusken
QUOTE (Lord @ Jun 25 2005, 13:26 )
När jag spelar Demot brukar jag sitta med en basker och spela :P Jag tycker att det ger lite mer känsla i spelet. Är det någon annan som klär ut sig lite extra när de spelar?

Är det egentligen friskt att spela FPS-spel utklädd och med basker på huvudet? Visst lite inlevelse är inte helt fel, men att klä ut sig? 7.gif
Smeghead
QUOTE (Flak @ Jun 25 2005, 00:59 )
*  Introfilmen avbryts med Escape, Varför ändras lösenordet då?

Ta bort alla .bik-filer i Battlefield 2/mods/bf2/movies för att slippa alla filmer.

*  Borde det inte år 2005 finnas tekniska möjligheter att få välja sina kontroller själv?

Öppna Mina dokument/battlefield 2/profiles/0001/Controls.con med notepad och ställ in dina kontroller själv

*  Jag vill Alt-Tabba mig ut till skrivbordet utan att stänga av hela spelet. Är det
verkligen helt ogörbart?

Pröva att gå ut i menyerna innan du tabbar ut till skrivbordet.

*  Världens tröttaste Browser...  Game Spy...

Tyvärr så suger GameSpy elefantpenis, bara att hoppas att All-seeing Eye uppdaterar sina filter snarast.
Lord
Är det egentligen friskt att spela FPS-spel utklädd och med basker på huvudet? Visst lite inlevelse är inte helt fel, men att klä ut sig?

Att bara dra på sig en basker är väl inte mer ovanligt än att sitta med en keps på skallen och titta på TV.

Jag drar inte på hela FU 90 och sitter med skyddsmask 90 precis gasmask.gif
Flak
Tack Smeghead för en hel del bra tips! salute.gif Ska genast prova....

- - - - -

LOL GP720Englund och Lord för era stabila poster! smile.gif
GP720Englund
Jag var ju för bövelen nästan allvarlig...

...fick idén när jag första gången (av få...) spelade BFV och blev förbannat över att ingen ledde in min GRK-eld (nymuckad...typiskt...)...

/M
Straha
*  Jag vill köra Singel Player hemma på kammaren. Varför måste jag då skapa
ett konto på nätet?

Det går att skapa offline-konton.

Tyvärr så suger GameSpy elefantpenis, bara att hoppas att All-seeing Eye uppdaterar sina filter snarast.

ASE kan tyvärr inte göra något med bf2 eftersom det saknas lite commandline-parametrar. Tex för att logga in på sitt bf2-konto. ><
Får hoppas på en patch till bf2 som löser det, för gamespy och inte minst ingamebrowsern är precis lika bra som beskrivs ovan.
Vinter
QUOTE (Amfibieslusken @ Jun 25 2005, 15:20 )
När jag spelar Demot brukar jag sitta med en basker och spela  :P  Jag tycker att det ger lite mer känsla i spelet. Är det någon annan som klär ut sig lite extra när de spelar?

Är det egentligen friskt att spela FPS-spel utklädd och med basker på huvudet? Visst lite inlevelse är inte helt fel, men att klä ut sig? 7.gif

Har du inte sett Jack Osbourne i "The Osbournes" ? laugh.gif
Robin
Mycket grymt spel i mina ögon måste jag säga! Fin grafik och underbart ljud! Spelar just nu bara demot och det har skapat ett stort "måste ha" behov. B)

Brukar söka på SWE i filter och bara gå in på någon server med bra ping/antal spelare. Jag har fått en känsla av att det är bättre "grupp-spel" på dom svenska serverna.

Sedan en sak till, är det bara mina menyer som hackar något så fruktansvärt inne i spelet? blink.gif
Får hoppas att detta försvinner när jag har köpt det riktiga! Får se om man fortfarande kan röra kanonen på stridsvagnar igenom träd också, alternativt köra över små hinder också! laugh.gif

Kan tillägga att jag sitter på en P4 med 2.8ghz, 512mb ram och ett Radeon 9600Pro 128mb med dom senaste Catalyst drivrutinerna och jag kör spelet utan problem med low-medium settings.

Lycka till ute på serverna!
AdamKalle
Spelet fungerar utan problem för mig. AXP @2GHz, 1 GB RAM, Radeon X800Pro, kör högsta grafikinställningarna förutom vad gäller antialiasing.

Största problemet är i stället att kunna spela, är nämligen mer eller mindre WoW-beroende så att slita sig från WoW för att spela BF2 blir svårt. laugh.gif

Nu längtar man för övrigt bara till en svensk BF2-mod, något i stil med SH vore kul.
Nestor
QUOTE (AdamKalle @ Jun 26 2005, 18:24 )
Nu längtar man för övrigt bara till en svensk BF2-mod, något i stil med SH vore kul.

Förra gången var det Norge som blev invaderat.
Är det Danmarks tur denna gång?
A2Keltainen
QUOTE (AdamKalle @ Jun 26 2005, 19:24 )
Största problemet är i stället att kunna spela, är nämligen mer eller mindre WoW-beroende så att slita sig från WoW för att spela BF2 blir svårt. laugh.gif

Jag har en arbetskamrat som är skapligt WoW-beroende. Han berättade häromdagen att en annan medlem i hans klan brukar åka hem på lunchen från jobbet för att hinna spela en timme. Det är vad jag kallar seriöst beroende. biggrin.gif
GP720Englund
Ja! Fy fan! Nu ska vi visa dem! Tänk er ett bataljonsanfall mot Ven! Scaniornas vrålanden! Tolvsjuornas dunkande! Danskarnas ångestfyllda skrik ("Faeörågrauersch!")! Ölflaskor som klirrar när man framrycker som dansk (Melee weapon; Beverage Opener)! Snusring på svenskarnas FU! Finniga svenska Amfbassar som skriker "H**a" åt allt och alla (och får disciplinära åtgårder för sexuella trakasserier)! Våldsam landstigning med Sundsbuss! Dansk ordergivning ("Jaemengodtskalviikkehaenlilleendrenger?")! Jaegerkorpset som är så hemliga att de inte syns under hela spelet! P7 som understöder landstigning i Köpenhamn från Falsterbonäset! Tänk SIB på Ströget under julhandeln! Omaha Beach-scener vid Skagen! Ordern "HQ, ta höjden!" ("Vilken höjd, frågas kom.")! Århundradets mod? Åhhh!

/M, skåning...
zunx
Robin: Ställ in alla "Light" och "Shadow" inställningar på lägsta möjliga. Då kan du höja dom andra inställningarna ett snäpp. ;)

Hendrix: Ne, då vore det ju inte SH... unsure.gif
amfvrak
När jag spelar Demot brukar jag sitta med en basker och spela :P Jag tycker att det ger lite mer känsla i spelet. Är det någon annan som klär ut sig lite extra när de spelar?

Min polare brukar sätta på sig skyddsmasken (Skyddsmask 90) när han t.ex. spelar DOD biggrin.gif gasmask.gif

blink.gif
AdamKalle
QUOTE (amfvrak @ Jun 26 2005, 23:41 )
Min polare brukar sätta på sig skyddsmasken (Skyddsmask 90) när han t.ex. spelar DOD biggrin.gif gasmask.gif

Man kanske skulle bygga sig en kabel och börja spela med ComTac? laugh.gif
Bliss
Varför använda Teamspeak och liknande när det finns Ra135 B)
Lord
Varför ska spelet vara slut överallt för :(
Strix
Det är därför man förbeställer Lord biggrin.gif
Lord
Äsch sånt är väl ingen sport heller :P
n1cklas
QUOTE (Bliss @ Jun 27 2005, 15:25 )
Varför använda Teamspeak och liknande när det finns Ra135 B)

varför använda det när man kan använda Ventrilo....överlägset bäst
lowandslow
QUOTE (Lord @ Jun 27 2005, 16:04 )
Varför ska spelet vara slut överallt för :(

Inköpschefen på Game verkar inte ha förstått det där med tillgång och efterfrågan. Det är synd när tillgången är begränsande istället för efterfrågan. Jag fick förära Åhléns med ett besök istället. Deras inköpschef hade förstått det där...
achilleos
Nån som lyckats låsa upp AG90? Hur är den? Nedkämpar man en fiende med ett skott?
Mikael
QUOTE (achilleos @ Jun 29 2005, 17:04 )
Nån som lyckats låsa upp AG90? Hur är den? Nedkämpar man en fiende med ett skott?

nej, man dödar inte en fiende med ett skott i bröstet, det är fortfarande huvudskott som gäller för det.
Sernlo
I demon funkar alla vapen utan att behöva låsa upp dom el. dylikt... 6n.gif 5.gif 3.gif
dxl
QUOTE (Sernlo @ Jun 29 2005, 20:46 )
I demon funkar alla vapen utan att behöva låsa upp dom el. dylikt...  6n.gif  5.gif  3.gif

Öh, nej det gör dom inte.
Och nej det går inte att låsa upp dom i demot annat än i teorin eftersom EA låst funktionen för demoservrar att göra detta.

edit
reserverar mig dock emot att det kan finnas ett fåtal uppdaterade servrar som av EA blivit "upplåsta"
Sernlo
Då var det nog en sån server då..

de upplåsta vapnen för MEC amerikanernas standardvapen, med ett par undantag.. mysigt är det iaf smile.gif

tycker AG90:n är helt klart lättare att träffa med, men det kanske är en smaksak?
Kinesernas sniper slår alla andras iaf, nån som vet vad det är för modell? 5.gif
gurra
verkar fränt som fasen. tur att man har en 3 år gammal dator så man slipper bli beroende av det.
dxl
QUOTE (Sernlo @ Jun 29 2005, 23:59 )
Då var det nog en sån server då..

de upplåsta vapnen för MEC amerikanernas standardvapen, med ett par undantag.. mysigt är det iaf smile.gif

tycker AG90:n är helt klart lättare att träffa med, men det kanske är en smaksak?
Kinesernas sniper slår alla andras iaf, nån som vet vad det är för modell? 5.gif

Nu vill jag ha klarhet i det här blink.gif

1.Spelade du med vapen som man måste låsa upp?
2. Och spelade du på en demoserver?

Om svaret är ja på båda då är jag väldigt felinformerad...

Inget ont mot någon jag blev bara väldigt förvirrad.
Sernlo
spelade bara på svenska demoservrar, på en del servrar var det fri tillgång till alla vapnen och på andra inte.

Behövde inte låsa upp vapnen mha scores el.likn. ibland gick det och ibland inte. 6n.gif
men jag lovar att man alltid var glad när det funkade.

btw: kan man spela på fullversionsservrar om man bara har demon installerad? isåfall smög sig kanske en utom-europeisk server, hade inte spelet tidigare release i usa än europa?, in nånstans.. vissel.gif
dxl
[hint] friEnds behöver lite mer folk till bf2 delen utav clanen[/hint]
Lord
Äntligen har jag spelet i min hand biggrin.gif

Så underbart roligt att spela!
MeanArvid
Härligt spel, har spelat några kvällar nu inte överdrivet men säg 20 timmar totalt. Har legat kring 30 poäng per match vilket är på plats 8 upp till 3 bland 16 stycken i laget. Har nu samlat ihop ca 300 poäng och är över halvvägs till korpral. Så ser jag på han som ligger i topp på listan 157000 poäng haha har han någe liv? blink.gif
A2Keltainen
QUOTE (Mikael @ Jun 29 2005, 20:44 )
QUOTE (achilleos @ Jun 29 2005, 17:04 )

nej, man dödar inte en fiende med ett skott i bröstet, det är fortfarande huvudskott som gäller för det.

Menar du att en fiende i spelet inte dör av en fullträff i bröstet med Ag 90? blink.gif
achilleos
QUOTE (A2Keltainen @ Jul 2 2005, 22:29 )
Menar du att en fiende i spelet inte dör av en fullträff i bröstet med Ag 90? blink.gif

Ja, det menar han...och spelet är fullt av sådana mindre realistiska skademodeller. Kan köpa det eftersom de måste tänka på att få balans i spelet mellan olika vapensystem och fordon.

(Vill man diskutera detta vidare så finns det massvis med BF-forum där detta tas upp.)

För övrigt saknar jag en Stinger/SA-7 gubbe istället för de fasta Lvrb-systemen.
Sytare
QUOTE (achilleos @ Jul 3 2005, 10:38 )
För övrigt saknar jag en Stinger/SA-7 gubbe istället för de fasta Lvrb-systemen.

I take it thean att AT-robotarna inte hänger med i svängarna ens när en MiG dyker rakt emot en?
Magnus
QUOTE (Sg Toll @ Jul 3 2005, 11:10 )
I take it thean att AT-robotarna inte hänger med i svängarna ens när en MiG dyker rakt emot en?

Kan gå, men det är väldigt svårt. Det bygger mer på tur om man träffar ett flyg med en AT-robot.

Det är ganska låg träffprocent på lv-robotarna också. Långsamma helikoptrar är helt klart enklare att skjuta ned än ett flyg med efterbrännkammaren på.
lowandslow
QUOTE (MeanArvid @ Jul 2 2005, 23:18 )
Härligt spel, har spelat några kvällar nu inte överdrivet men säg 20 timmar totalt. Har legat kring 30 poäng per match vilket är på plats 8 upp till 3 bland 16 stycken i laget. Har nu samlat ihop ca 300 poäng och är över halvvägs till korpral. Så ser jag på han som ligger i topp på listan 157000 poäng haha har han någe liv?  blink.gif

Var ser man hur många poäng man skrapat ihop?? Malajn.gif
Lasse.J
gör man såhär så kommer man rätt snabbt upp i rankingen.

http://www.gigashare.com/files/embed/1339262107.html
achilleos
QUOTE (lowandslow @ Jul 3 2005, 17:54 )
Var ser man hur många poäng man skrapat ihop??  Malajn.gif

Märkligt att jag alltid ska behöva hjälpa dig med de mest banala saker här i livet. biggrin.gif

Gå in i menyn BFHQ så ser du all statistik om dig själv. Tror du att du klarar det? :P
Panzerfaust
Jaha... Snyggt spel. Nu har jag inte spelat online, sitter på modem för tillfället.
Men usha va värdelsöt det verkar vara. Man får ju tok mejja med KSP för att knäppa nån ju. Så är det inte på BF Vietnam. Då gillar jag BFV bättre ärligt talat.
achilleos
QUOTE (Panzerfaust @ Jul 4 2005, 00:41 )
Man får ju tok mejja med KSP för att knäppa nån ju.

Pröva att sikta lite istället för att bara "meja" så går det nog bättre. ;)
lowandslow
QUOTE (achilleos @ Jul 4 2005, 01:46 )

Jag tycker achilleos har blivit lite väl kaxig i den här tråden. Jag tror att nån behöver öppna en liten burk med WHOOOPASS på honom i trådens ursprung... bong.gif

Edit: tänk om det bara fanns normala nicks, då skulle man ju slippa ändra så här efteråt...
Sytare
Lite mera frågor:

1: Har stridsvagnarna olika tjocka pansar? Ibland går det åt 3 träff, ibland 4... det känns ibland ovidkommande om roboten tar i fronten.

2: Vad fan är det för fel på den arabiska PV-roboten? Med den amerikanska så styr man tills roboten smält. Med den arabiska varianten så börjar man ju ladda om redan innan roboten exploderat.

Sen så är KSP helt puckat i spelet. Kulorna verkar ta precis överallt utom just milimetern precis ovanför kornet....
A2Keltainen
QUOTE (Sg Toll @ Jul 4 2005, 16:14 )
Vad fan är det för fel på den arabiska PV-roboten? Med den amerikanska så styr man tills roboten smält. Med den arabiska varianten så börjar man ju ladda om redan innan roboten exploderat.

Vilka riktiga robotsystem ska de föreställa?
Panzerfaust
QUOTE (achilleos @ Jul 4 2005, 01:46 )

haha ja, får prova det! 6n.gif

Nej, men skadebiten suger rejält. Och att dom inte lärt sig vad gäller handgranatera. Visserligen är det ingen realsim simulator... Men teamwork skulle bli mer framtvingat också om man fixade så att man inte kan spränga tanks med handgranater. Åtminstonde...
Sytare
QUOTE (A2Keltainen @ Jul 4 2005, 16:28 )
QUOTE (Sg Toll @ Jul 4 2005, 16:14 )
Vad fan är det för fel på den arabiska PV-roboten? Med den amerikanska så styr man tills roboten smält. Med den arabiska varianten så börjar man ju ladda om redan innan roboten exploderat.

Vilka riktiga robotsystem ska de föreställa?

Amerikanerna: Predator
Araber och kineser: Eryx

Man bär med sig 6 stycken av dessa och sen så flyger dom mot mitten av siktet. Håller man bara målet i siktet så brukar man träffa...

Vapen, gubbar, länder och fordon finns här: http://www.eagames.com/official/battlefiel...2/us/armies.jsp
A2Keltainen
QUOTE (Sg Toll @ Jul 4 2005, 19:58 )
Amerikanerna: Predator
Araber och kineser: Eryx

Man bär med sig 6 stycken av dessa och sen så flyger dom mot mitten av siktet. Håller man bara målet i siktet så brukar man träffa...

Sex stycken Predator väger 6 x 9,7 = 58,2 kg. En Eryx-uppsättning med lavett, värmesikte och sex rb väger 4,5 + 5 + 3,5 + 6 x 13 = 91 kg. Innebär det du skriver ovan att en enda ensam soldat bär någon av dessa kombinationer? Om vi dessutom inkluderar personlig materiel och personligt vapen på minimum 20 kg, så är jag klart imponerad av de soldaterna. biggrin.gif Vad finns det för skäl för att inte ha realistiska skademodeller och liknande i spelen? Skulle exempelvis Battlefield 2 bli tråkigt att spela om soldaterna dog av en klockren träff med 12.7 × 99 mm NATO i bröstet?

Jag har för övrigt noterat att datorspelen lett till ett utbredd bruk av fulsvengelska inom skarp- och prickskytteområdet av folk som har dålig koll på svensk terminologi inom dessa områden. Jag hör förvånansvärt ofta saker i still med: "Å då typ snipade jag honom." "Han hade ett snipergevär."
röjsop
Då sniper tar kortare tid att säga än "prickskytt" och gör att det engelska språket blir lättare att lära sig tycker jag att ordet borde sakerliga bli ett ord i det svenska språket. Detta borde ske kontrollerat och inte som brukligt långsamt övergå.

Borde inte MEC och Kina ha ett eget "tungt prickskyttegevär", t.ex. gepard-serien.
Born
Tiden som skilljer att säga sniper och prickskytt är nog helt ovidkommande då det tar lika lång tid att säga båda (2 stavelser). Saken är nog mer att det låter mer "kombat" att säga sniper tack vare att man säger så på film, och filmer är ju häftiga... Vilket antagligen gör att det i ungarnas öron låter häftigare att säga sniper än prickskytt. Därför ska örtagårdens familjepizza in på vågrätt 4.

EDIT: Egen teori och helt OT. smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.