Help - Search - Members - Calendar
Full Version: SPEL: Battlefield 2
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dataenheten
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
Strix
Ladda ner från fragzone: www.fz.se
JBP
hmm har börjat få lite häng på det häringa flygandet i Bf2... men en sak jag inte får kläm på är bombfällningen... hur skall man lägga upp målet i siktet? Man har ju hårkorset men i Air to Ground läge på hood:en så har man ju en "bomb"linje och en rund båge i nerekant... när skall man släppa bomblasten?

/JBP
Cinnes
PKM (har jag för mig att den heter iallfall, den tunga upplåsningsbara kulsprutan) är iallafall riktigt elak nu efter att dom fixat bättre accuracy. clap.gif

Är riktigt roligt att ligga på ett tak eller dyl, på karkand o meja ner folk till häger o vänster!
ArreliuS
Har fastnat för helikopterflygningen. Speciellt black hawk. Sen så finns det inget roligare än understöd eller sjukvårdare biggrin.gif
Cinnes
QUOTE (ArreliuS @ Feb 15 2006, 19:30 ) *
Har fastnat för helikopterflygningen. Speciellt black hawk. Sen så finns det inget roligare än understöd eller sjukvårdare biggrin.gif

Är man ett gäng som sammarbetar så är ju Balckhawken riktigt elak:
En Understöd som förare, två edics vid kanonerna o tre mecanichs där bak o vips har du en elak mördarmasskin som försörjer sig helt själv. fun_icon_nana.gif

//cinnes, som också föredrar medic eller understöd
Strix
Tyvärr så funkar det bara med 1 kille som reparerar i helin...

Man kan självklart vara 3 men bara en kan reppa...
ArreliuS
QUOTE (Strix @ Feb 15 2006, 21:14 ) *
Tyvärr så funkar det bara med 1 kille som reparerar i helin...

Man kan självklart vara 3 men bara en kan reppa...

Tja i fall nån dör på kuppen så har man reserver ^^
DennisMan
Men man saknar fortfarande apachen från Desert Combat, den var en optimal killing machine wub.gif
zunx
Apache Longbow finns i Special Forces- expansionen.
DennisMan
QUOTE (zunx @ Feb 20 2006, 03:04 ) *
Apache Longbow finns i Special Forces- expansionen.

Jo det har jag ju inte missat, MEN den har inte samma känsla som den i DC ;)
Steeniz
Här är i alla fall mina stats: Mina stats
Arbetar på Aerial Service Ribbon med jämna mellanrum som är bra seg. unsure.gif
Någon som vet när patch 1.21 kommer förresten?
stefanf
Hmm, jag ligger "lite" efter. Malajn.gif :P

Mina stats
RaVeN
Med patchen 1.2 blev vissa saker inte så som ex noobraketerna till flyg och Igla har man lock så missar man inte i stort sett, och att helikoptrarna tål ingenting.
Vinter
QUOTE (RaVeN @ Feb 27 2006, 22:24 ) *
Med patchen 1.2 blev vissa saker inte så som ex noobraketerna till flyg och Igla har man lock så missar man inte i stort sett, och att helikoptrarna tål ingenting.

Mycket bra! :P Det heter ju "battlefield 2" och inte "above battlefield 2" Malajn.gif
Kanske kan börja spela igen när man slipper bli spawn rapad av flygare, och slipper alla dolfin divers.
stefanf
Nu måste ni hjälpa mig här. Jag har spelat väldigt mycket Delta Force, och brukar där ligga hamna i den övre tredjedelen resultatmässigt.
Jag vet alltså lite om hur man leder målet, och resultatet av lag. I BF42 funkade det ganska bra också.

Men i BF2 suger jag i man-mot-man. Säg att svarstiden på servern är 50ms och jag skjuter (med t.ex. M16) 3-4 eldskurar mot en liggande motståndare. Jag får rapport (blinkande korset) att de flesta träffar. Motståndaren skjuter, vad jag uppfattar som, en eldskur och jag dör. Han klarar sig.
Samma sak i duellsituationer. Även fast jag med tidigare erfarenheter är relativt bra på det så drar jag nästan alltid kortaste strået.

Några tips för hur jag ska bli mer effektiv? Att jag dör köper jag så jag vill helst undvika hoppande och snabba strafningar (höger-vänster-höger-vänster i väldigt snabb takt). Men jag vill döda också. 5.gif

Provade förresten att gå med i en squad igår. Det var en helt ny upplevelse. Dessvärre verkade gruppchefen nästan nyare än mig på detta, men det var skoj.
Ska man förvänta sig röstkommandon från gruppchefen? Eller är det vanligare att man bara följer efter honom och gör det som verkar vettigast?
RaVeN
QUOTE (stefanf @ Mar 4 2006, 09:13 ) *
Men i BF2 suger jag i man-mot-man. Säg att svarstiden på servern är 50ms och jag skjuter (med t.ex. M16) 3-4 eldskurar mot en liggande motståndare. Jag får rapport (blinkande korset) att de flesta träffar. Motståndaren skjuter, vad jag uppfattar som, en eldskur och jag dör. Han klarar sig.
Samma sak i duellsituationer. Även fast jag med tidigare erfarenheter är relativt bra på det så drar jag nästan alltid kortaste strået.

Känner igen detta, men det är bara att hammra på, lägger in en lite länk:

Secrets of battlefield
Snabeldraken
måste tipsa om lekstugans bf 2 server http://www.lekstugan.net/Page.aspx?exec=start

Bra folk och det finns nästan alltid en "Swe voip" grupp att hoppa in i.
RaVeN
QUOTE (Snabeldraken @ Mar 4 2006, 10:21 ) *
måste tipsa om lekstugans bf 2 server http://www.lekstugan.net/Page.aspx?exec=start

Bra folk och det finns nästan alltid en "Swe voip" grupp att hoppa in i.

Bara synd att det ofta e inne en massa Baserapers........ I övrigt en trevlig server

APC-song
Monstertobbe
Kan nån ge en adress på en BRA server med lite team spirit i.
Tack pansar2.png
ArreliuS
QUOTE (stefanf @ Mar 4 2006, 09:13 ) *
Provade förresten att gå med i en squad igår. Det var en helt ny upplevelse. Dessvärre verkade gruppchefen nästan nyare än mig på detta, men det var skoj.
Ska man förvänta sig röstkommandon från gruppchefen? Eller är det vanligare att man bara följer efter honom och gör det som verkar vettigast?

Det beror helt på var man spelar och vilka man spelar med. Somliga är väldigt aktiva med mic medan andra inte gör något utan antagligen bara vill ha timmarna som gruppchef. Oftast så har jag stått på att den som leder helt enkelt pekar ut en punkt på kartan som ska anfallas/försvaras osv sen så får man helt enkelt följa det.
stefanf
Jo, jag märkte det. smile.gif
Var inne på ett antal servrar. På en var gruppchefen aggressiv, och ville ha med hela gruppen i helikoptern för anfall (att vi blev nedskjutna ett par gånger får man ta Malajn.gif ).
Men det var härligt att kunna spawna rakt in en t.ex. en hummer i full fart mot anfallsmålet.
Medan på ett annat ställe så var det mer hej-varför-blev-jag-chef-vad-gör-jag-här?
Jag råkade själv bli gruppchef på ett ställe eftersom den tidigare avgick. Kvickt så gick jag ur gruppen och in igen. Kände mig inte riktigt mogen än.
Men hoppsan vad stark en grupp kan vara med endast lite grundläggande kunskap.
RaVeN
Spelar mycket på datorbutiken i speciellt då på datorbutiken server 1, en nackdel att man inte kan prata med mic men i övrigt brukar det va trevligt folk man spelar med.
stefanf
Nu kommer nästa fråga - vilket vapen ska jag låsa upp först? 7.gif
Mikael
QUOTE (stefanf @ Mar 5 2006, 22:48 ) *
Nu kommer nästa fråga - vilket vapen ska jag låsa upp först? 7.gif

Tja, ta det till din klass som du spelar mest med. Dock ska jag lobba för Spec Opsens G36:a och abslout för supportens PKM, den är underbar, göra mycket skada, härligt pricksäker och hygglig eldhastighet. De jag varnar dig för är medicens ärtbössa och antitanks hagel är inte så bra heller.
Ingengörernas vapen har jag ingen uppfattning om då jag inte använt det och inte heller G3:an till Assault, dock händer det att man blir dödad av den så den är väl hygglig smile.gif M95:an till snipern är och rätt trevlig om du gillar att ha ihjäl folk på avstånd.
Det första jag låste upp var PKM:en då jag lirade mycket som support och det är inget som jag ångrar precis smile.gif
stefanf
Jag spelar mest som ingenjör, support eller medic. Alltså står det mellan ärtbössan eller kulsprutan. Jag läste någonstans att L85 skulle vara bra eftersom den har kikarsikte.
Men jag känner mig rätt frustrerad ibland när jag som support ligger ner, har zoomat in, men ändå har svårt att ta kål på folk på ~30 meters avstånd.
Mikael
Du kommer inte ha det problemet om du låser upp PKM smile.gif

Du kommer inte ångra dig om du låser upp det, du kan lätt skjuta ihjäl folk på samma avstånd som med L85 med den.
stefanf
Då får det bli kulsprutan. Får man bara den när man är MEC eller Kina? Eller får även USMC den?
RaVeN
Alla vapen som man låser upp kan man alltid välja oavsett om man e usmc mec eller china
Gerle
Har själv PKM, bl a, enda nackdelen som iofs existerar med de flesta vapnen är att man måste lägga sig ned för att åstadkomma massmord, men det vänjer man sig vid. Ta PKM, sedan kanske ett prickskyttevapen om du gillar den spelstilen, har skjutit en del piloter just när de satt sig i planet! fun_icon_nana.gif
Apone
QUOTE (Gerle @ Mar 7 2006, 02:20 ) *
sedan kanske ett prickskyttevapen om du gillar den spelstilen, har skjutit en del piloter just när de satt sig i planet!

Vad brukar man DÅ säga...

DAMN CAMPERS!!!

5.gif rlwhore.gif
Mikael
QUOTE (Apone @ Mar 7 2006, 09:56 ) *

sedan kanske ett prickskyttevapen om du gillar den spelstilen, har skjutit en del piloter just när de satt sig i planet!

DAMN CAMPERS!!!

5.gif rlwhore.gif

pfff. du ska vara med efter man just dödat sin sjätte kille på samma ställe med claymore, då kan de bli lite sura smile.gif
Gerle
Om "Commander" gör sitt jobb borde en ensam sniper ha rätt svårt att "campa", eller hur? Lite skillnad på det och att i en helo hovra runt över en otagbar flagga, eller?
Magnus
QUOTE (Gerle @ Mar 8 2006, 00:50 ) *
Om "Commander" gör sitt jobb borde en ensam sniper ha rätt svårt att "campa", eller hur? Lite skillnad på det och att i en helo hovra runt över en otagbar flagga, eller?

Det största problemet om man sitter som commander är att

1. Folk går inte med i grupper
2. Grupperna gör inte som de blir tillsagda.
3. Gruppcheferna bryr sig inte om att leda gruppen utan är mest intresserade av att få ett flygplan.

Så commanderns jobb brukar bara bestå av att ösa artilleri över vissa platser och förse anfallande soldater med UAV-spaning.

Ganska tråkigt, spelet hade lyfts till helt andra höjder om det funkade bra med grupperna.
AlphaRomeoTango
QUOTE (Magnus @ Mar 8 2006, 11:54 ) *

3. Gruppcheferna bryr sig inte om att leda gruppen utan är mest intresserade av att få ett flygplan.

Så commanderns jobb brukar bara bestå av att ösa artilleri över vissa platser och förse anfallande soldater med UAV-spaning.

Ganska tråkigt, spelet hade lyfts till helt andra höjder om det funkade bra med grupperna.

Så sant, så sant... blir så sur på 14-åringar som skjuter ihjäl folk på sitt eget lag för att komma åt flygplan, helikoptrar osv... att dessa inte ens kan prata engelska i många fall.. irriterande!! laugh.gif
Ibland när det går riktigt hett till hade det nästan varit så illa att man önskar att personen i fråga som man sköt dog i verkligheten ph34r.gif clap.gif

jag kör som en sån här för det mesta -----> 5.gif ... brukar fördärva livet för soldater i fiendelägret ganska rejält ph34r.gif dom kan räkna med att inte ha ett fungerande luftförsvar och att många soldater faller döda, även när dom springer pansar2.png

Tycker dock att M95 är väldigt onödigt att unlocka, det suger ju på långa avstånd, ganska verklighetsfrämmande dry.gif M24 ska det vara wub.gif
JBP
QUOTE (Mikael @ Mar 7 2006, 12:09 ) *
QUOTE (Apone @ Mar 7 2006, 09:56 ) *

DAMN CAMPERS!!!

5.gif rlwhore.gif

pfff. du ska vara med efter man just dödat sin sjätte kille på samma ställe med claymore, då kan de bli lite sura smile.gif

Been there, done that.. blev kickad från servern efter sjunde gången då det var serveradmin som jag hade gjort livet surt för. Malajn.gif
RaVeN
QUOTE (Magnus @ Mar 8 2006, 11:54 ) *

Kan bara hålla med till 100%
Och sedan när art,uav och radar är sprängt då är det ingen som reparera (och GC begär det ena och det andrar och inte fattar varför det inte kommer) så då får man droppa supplies på de trasiga prylarna för att repa, iställer för att ge det åt trupp som behöver supplies.

Lägger in lite bra att ha länkar.....
BF2 tracker
BF2.se
Bf2 stats
Secrets of battlefield 2
Mikael
Nu har 1.21 patchen släppts.

Den går att tanka på Fragzone
stefanf
Jag kan nu bekräfta att PKM'en är bra. Mycket bra. smile.gif
En fundering: statistik - bra eller anus?
Ibland känns det som man vill sluta spelsessionen bara för att man ligger back, inte för att det är tråkigt. Man tittar för mycket på döda/dödad-siffrorna.
Har ni också känt så någon gång?
Men samtidigt är det kul eftersom det är ett belöningssystem, man får något att sträva efter, förutom underhållningen.
Tivaljör
Jovars...
Den kan vara bra o ha om man någon_gång_i_sitt_liv_vill_få_tag i war college ribbon...
stefanf
biggrin.gif @ Tivaljör.

Jag har nu faktiskt börjat fatta mer och mer, bara 6 poäng från nästa upplåsning. Igår lyckades jag på ett par kartor nästan hålla jämna steg i dödat/dödad. Som bäst 21-21.
På en karta så kom jag faktiskt 1:a i mitt lag. surprise.gif Och nej, jag var inte själv. :P det var ungefär 20 spelare per lag.
Nu underlättar det förstås att vårt lag inte lyckades ta en enda (!) flagga under hela den omgången. På samma karta omgången innan hade motståndarna fullständigt skjutit sönder oss med flyg, och killen som skötte phalanxen var inte så het. Resolut tog jag alltså min skiftnyckel och satte mig tillrätta. Phalanxen är en ny favorit. wub.gif
Magnus
Har någon av er testat Euro Force-expansionen? Kostar bara 9 euro.
Mikael
QUOTE (Magnus @ Mar 17 2006, 17:17 ) *

Jag funderar starkt på att köpa den... det ända som hindrat mig hittills är att man måste ha ett sär gamespy konto. Förstår inte riktigt varför då det gick bra att köpa SF utan den.
Magnus
QUOTE (Mikael @ Mar 17 2006, 17:40 ) *
Jag funderar starkt på att köpa den... det ända som hindrat mig hittills är att man måste ha ett sär gamespy konto. Förstår inte riktigt varför då det gick bra att köpa SF utan den.

Jag håller på att ladda ned det nu. Du använder samma GameSpy-konto du har när du spelar, så du behöver inte skaffa något extra.
Mikael
QUOTE (Magnus @ Mar 17 2006, 17:42 ) *
QUOTE (Mikael @ Mar 17 2006, 17:40 ) *

QUOTE (Magnus @ Mar 17 2006, 17:17 ) *

Jag håller på att ladda ned det nu. Du använder samma GameSpy-konto du har när du spelar, så du behöver inte skaffa något extra.

okej, så det är bara att skriva in de inloggningsuppgifter som man tar när man loggar in i spelet? då blir det helt plötsligt lite mer mänskligt...
Magnus
QUOTE (Mikael @ Mar 17 2006, 17:44 ) *
okej, så det är bara att skriva in de inloggningsuppgifter som man tar när man loggar in i spelet? då blir det helt plötsligt lite mer mänskligt...

Du måste skaffa ett konto hos EA för att kunna ladda hem det. Där fyller du namn, adressuppgifter och kontokortsnummer. Sen får du fylla i ditt GameSpyID, och så är det bara att köra. Dock så måste du ladda hem ett installationsprogram från EA, "EA Downloader".

Jag tycker att det hela gick väldigt smärtfritt.
stefanf
Så här är det: Jag har BF2 1.22, installerade SF, men kan inte ansluta till (SF)servrar. Har hört (läst) att man behöver installera om 1.22.
Jag har dessa patchar kvar på disk:

1.12
1.12->1.2
1.2->1.21
1.21->1.22

Har försökt att bara köra dom rakt av, alltså börja med den första och sedan fylla på. Men det har inte gått. Klagar på att jag måste ha version x.xx för att kunna installera x.xx.
Så i slutändan står jag kvar med version 1.22 och SF fortfarande ospelbart.
Jag vill inte installera om hela BF2.

Någon som känner igen det här? Hur löste du det? Behöver jag ladda ner hela 1.22 i oincrementell form?
HyttMupp
Rekomederat att ladda ner 1.22 Full

Installera BF2 + SF och sedan på med alla patchar (eller bara 1.22 full)
stefanf
Japp. Hela 1.22 fixa't. smile.gif
Lange
Ingen som kör bf2 modden Project Reality?
Kataja
Har ni inte märkt att många kör med "OGC" dvs, Aimbot och wallhack... '
Har märkt av det vid flera tillfällen angry.gif
Men men, "diR7ydiCk" äger i allafall banan_rock.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.