Monstertobbe
Dec 21 2005, 14:33
BF2 namn - Monstertobbe
spelet är skit kul men måsta fixa det j*vla hoppandet
Gå in här om ni vill titta er stat på bf -
http://bf2stats.nsvr.info/player.php?pid=m...x=52&Submit.y=1o skriv in ert nick :P
Exakt hatar alla dessa killar som springer om kring o hoppar
När får man börja att låsa upp vapen ?
Monstertobbe
Dec 22 2005, 01:00
när man har kommit upp i 500p så får man låsa upp första sen 800p nästa sen går det bara framåt
Danke !
58 p kvar .
Vad ska man börja med att låsa upp tycker ni ?
BertilCesar
Dec 22 2005, 04:29
G36 är något du bör låsa upp..
LÅS INTE UPP SNIPERN, DEN ÄR VÄRDELÖS!
annars är ju medics vapen L851:an helt okej också
QUOTE (BertilCesar @ Dec 22 2005, 04:29 )

G36 är något du bör låsa upp..
LÅS INTE UPP SNIPERN, DEN ÄR VÄRDELÖS!
annars är ju medics vapen L851:an helt okej också
Kan man låsa upp pansarvärnsvapen, eller bara automatkarbiner och dylikt?
QUOTE (SISU @ Dec 22 2005, 01:17 )

Danke !
58 p kvar .
Vad ska man börja med att låsa upp tycker ni ?
Med risk för att du redan gått upp dina 58 pinnar och låst upp nåt:
Det beror på hur du brukar spela. Om du exempelvis satsar på att raskt marschera vidare mot nästa upplåsning kanske du ska ta L85:an som BertilCesar föreslog, eftersom Medic har ganska många sätt att skaffa nya poäng (återupplivning, dela ut kits, mörda folk). L85:an är väldigt trevlig eftersom den har optiska riktmedel, även om den inte dödar på ett skott kan man ha fina spel med den när man ligger på rätt ställe och helar sig själv samtidigt som man agerar skarpskytt!
Om du annars är en allroundspelare kanske du ska satsa på att höja ditt "sämsta" vapensystem. T.ex. suger ju MP 5:an getpung, där är DAO-12:an ett riktigt bra kap särskilt för närstriderna. Då har man ju dessutom PV-vapnet för långdistansskotten, dock är man lite begränsad i mellanregistret.
Vill gå emot BC lite och hävda att G36 inte är det mest lyckade valet för första unlock, eftersom man "förlorar" rödpunktssiktet i originalkittet. Öppna riktmedel skymmer väldigt mycket av synfältet, även om det absolut inte är något fel på vapnets precision.
På samma sätt "förlorar" man(kan ju alltid välja dem ändå) sin "n00btube"(M203) om kittar upp assaultklassen till G3, dessutom har ju G3 bara fyra 20-skottsmag (känns kanske igen av vissa forummedlemmar? ;) )
Jag rekommenderar DAO-12, iaf.
Här har du en mycket bra genomgång av "unlocksen":
We need bigger guns!Vore kul att höra vad det blev!
@UAV:
Man låser upp sitt primära eldhandvapen, inga PV-vapen eller dylikt alltså.
/Bolle
QUOTE (Bolle @ Dec 22 2005, 09:52 )

@UAV:
/Bolle
Samt att vid unlock 2 på assault så får man utöver ett nytt ehv dessutom distraktionsgranater.
QUOTE (BJE @ Dec 22 2005, 09:59 )

QUOTE (Bolle @ Dec 22 2005, 09:52 )

@UAV:
/Bolle
Samt att vid unlock 2 på assault så får man utöver ett nytt ehv dessutom distraktionsgranater.
Fast då måste man ju ha BF2 Special Forces, ett "expansion pack" som kostar mer deg och ger helt nytt innehåll till spelet.
Alternativt har man loggat in med sin egen vanliga BF2-profil på en polares burk med BF2 SF installerat, spelat en liten stund och sedan loggat ut.
Ips vips har man ett par roliga unlocks från expansionen att hämta när man kommer hem till sin vanliga trista värld. Har jag hört.
/Bolle
Nu är jag en dålig människa som inte läste igenom hela tråden... har inte den tiden när jag sitter på jobbet
Var kan man hitta information om funktioner när man kör som comander i spelet.
Har letat på näten men inte hittat något bra som känns användbart.
QUOTE (ugly @ Dec 22 2005, 13:48 )

Nu är jag en dålig människa som inte läste igenom hela tråden... har inte den tiden när jag sitter på jobbet
Vet ej om jag förtått detta rätt men det är bara att i comander menyn att ex på grupperna höger klicka på musen och völja ur menyn som dyker upp. Ska du dela ut anfallsmål och uav eller art så höger klickar du på kartan där du med muspekaren väljer vart målet elt uav eller art ska hamna. Om ditt art tex är trasigt och du inte har någon som kan repa det åt dej kan man som comander släppa supplies bredvid grejjorna så repar dom sig. Men det är bara att prova sig fram.
Comander och squadleader menyn/mapen hittar man på tab knappen. Vet ej hur mycket hjälp detta blev sitter på jobbet och har inte så mycket tid att fundera och skriva väl.
QUOTE (RaVeN @ Dec 22 2005, 15:49 )

QUOTE (ugly @ Dec 22 2005, 13:48 )

Vet ej om jag förtått detta rätt men det är bara att i comander menyn att ex på grupperna höger klicka på musen och völja ur menyn som dyker upp. Ska du dela ut anfallsmål och uav eller art så höger klickar du på kartan där du med muspekaren väljer vart målet elt uav eller art ska hamna. Om ditt art tex är trasigt och du inte har någon som kan repa det åt dej kan man som comander släppa supplies bredvid grejjorna så repar dom sig. Men det är bara att prova sig fram.
Comander och squadleader menyn/mapen hittar man på tab knappen. Vet ej hur mycket hjälp detta blev sitter på jobbet och har inte så mycket tid att fundera och skriva väl.
Tack.
kan man ta tillbaka givna order. Te.x om jag ger order att gruppen skall anfalla ett objekt och direkt efter ångrar jag min felande order ...
M00nStalker
Dec 22 2005, 17:55
Ugly:
Bara att ge en ny order så är problemet löst
För övrigt så kan jag spela igen, löste sig med nya patchen och lite annat.
Heter M00nStalker och spelar oftast på Wake
QUOTE (M00nStalker @ Dec 22 2005, 17:55 )

Ugly:
Bara att ge en ny order så är problemet löst
För övrigt så kan jag spela igen, löste sig med nya patchen och lite annat.
Heter M00nStalker och spelar oftast på Wake
Kalas. Tycker i övrigt att informationen man fick med när man köpte spelet är något man kan hänga i julgranen
Uglyswe är mitt namn. fast det kommer inte bli något spelande för mig på 8 mån ... :(
Hej något datageni här kanske som kan ge mig svaret om jag är helkörd vad det gäller BF2 när jag har det här grafikkortet i min dator?
Typ av grafikkkort: Mobile Intel® 915GM/GMS,910GML Express Chipset Family
Minnesstorlek 128 MB
QUOTE (Pego @ Jan 5 2006, 10:25 )

Hej något datageni här kanske som kan ge mig svaret om jag är helkörd vad det gäller BF2 när jag har det här grafikkortet i min dator?
Minnesstorlek 128 MB
Inte något dartageni, men svarar i alla fall.
BF2 kräver minst 256 MB grafikkort..
Edit:
Kanske man skulle läsa genom inlägget man ska svara på innan man svarar?
QUOTE (Moro @ Jan 5 2006, 11:37 )

Minnesstorlek 128 MB
Inte något dartageni, men svarar i alla fall.
BF2 kräver minst 256 MB grafikkort..
Edit:
Kanske man skulle läsa genom inlägget man ska svara på innan man svarar?

Nej BF2 kräver 128 mb grafikkort enligt tillverkare, dock så kanske 256 rekommenderas
någonting jag stör mig något förbannat på i spelet är AA.
För att lyckas skjuta ner ett flygplan så måste man i princip sitta i ett annat flygplan eller sitta i en aa-lavett på marken o ha en riktigt kass motspelare i flygplanet.
Visst dom ska uppgradera AA i nästa patch, men jag tycker ändå man är lite väl begränsad vad det gäller platser att skjuta ner flyg från. framförallt vad det gäller omgrupering.
Hade det inte varit bra om dom lade in så att PV-killen automatiskt har en "upplåsning" som låter honom välja ett portabelt AA vapen (typ stinger) istället för sitt PV-vapen?
QUOTE (Pego @ Jan 5 2006, 11:42 )

Nej BF2 kräver 128 mb grafikkort enligt tillverkare, dock så kanske 256 rekommenderas
Happ, där ser man..

Vad för RAM-minne har du?
QUOTE (Moro @ Jan 5 2006, 11:56 )

QUOTE (Pego @ Jan 5 2006, 11:42 )

Happ, där ser man..

Vad för RAM-minne har du?
1024
QUOTE (Pego @ Jan 5 2006, 12:33 )

1024
Jadu, då borde det väl gå bra..
Det borde det göra för mig också, har ett 256MB grafikkort och 512MB RAM-minne, men det går inte alls...
M00nStalker
Jan 5 2006, 15:18
Kör själv Battlefield 2 och special forces på ett radeon 9600 pro (128mb) funkar ypperligt, dock så är ju den andra hårdvaran rätt bra.
Angående AA vapen så tycker jag att dom skulle ha gjort som i Novalogics Joint operations (kolla in det, riktigt roligt, bättre miljöer än Bf2), där man väljer klass och varje klass är begränsat till vissa vapen, t.ex. så har medic möjlighet att välja M16 eller M4, men också Assault kan välja dessa vapen fast med eller utan granatkastare.
Då kan man som engineer (motsv grovt AA/SF i Bf2) välja om man ska ha ett AT eller AA vapen.
GranSSon
Jan 5 2006, 15:58

Minnesstorlek 128 MB
jag tror detta grafikkortet är integrerat och jag gissar också på att det sitter i en bärbar dator. Jag tror inte du kan spela BF2 med detta kortet men du kan ju ladda ner demot och prova.
//gransson
M00nStalker
Jan 7 2006, 19:25
Program för er skrivbordsgeneraler som sitter och planerar strategi och taktik med papper och penna
ATC for Battlefield 2
Foolish Entertainment proudly presents Advanced Tactical Center for Battlefield 2, designed to increase your clans’ performance.
Get all your team mates connected to your online session and create vivid, detailed tactics together. The wide selection of tools included offers your clan the control to grasp the tactic easily and evolving them together in real time! Brand new tools like zoom, text, export tactic and the Custom Map Wizard builds upon the already large library of tools!
Här är detprovat det lite och det verkar fungera bra, finns också till en del andra spel.
Rekommenderar minst 2 Gb ram, 1 gb funkar men är långt från optimalt!
Hoppas inte detta stör BlåGul men alla är hjärligt välkommna in på våra (HMC - Heroes Must Conquer) servrar. Vi har tre st:
Heroes Must Conquer #1 Karkand Only
warzone1.hmc.nu:16567
64player rankad public server
Heroes Must Conquer #2 All maps
warzone2.hmc.nu:16567
40player rankad public server
Heroes Must Conquer #3 SF
warzone3.hmc.nu:16567
64player rankad public server
AlexKall
Jan 10 2006, 17:18
QUOTE (M00nStalker @ Jan 7 2006, 19:25 )

Program för er skrivbordsgeneraler som sitter och planerar strategi och taktik med papper och penna
ATC for Battlefield 2
Foolish Entertainment proudly presents Advanced Tactical Center for Battlefield 2, designed to increase your clans’ performance.
Get all your team mates connected to your online session and create vivid, detailed tactics together. The wide selection of tools included offers your clan the control to grasp the tactic easily and evolving them together in real time! Brand new tools like zoom, text, export tactic and the Custom Map Wizard builds upon the already large library of tools!
Här är detprovat det lite och det verkar fungera bra, finns också till en del andra spel.
Det där verkade väldigt intressant, laddar ner genast och ska tipsa rästen i klanen

Tackar ödmjukast för tipset!
Lockwed
Jan 11 2006, 14:31
Här är en till bf2 film som helt klart är sevärd
Länk
Private Haze
Jan 12 2006, 12:09
Jag kan rekommendera lekstugan för er som vill spela i riktiga squads på publicservrar. Jag har haft turen att flera kvällar i rad spela med samma personer. Skriv in lekstugan i sökfältet så hittar ni den.
Private Haze som i BF2 går under namnet HasseBravo
Monstertobbe
Jan 14 2006, 02:27
tackar för det har precis köpt ny dator som pallar med BF2!!
Ses där ute!!
stefanf
Jan 27 2006, 19:35
Och äntligen(!) kan jag spela också! Fick ny PC idag, "råkade" köpa BF2 i onsdags. Ska testa nu ikväll (ja, har patchat till 1.12, och fixat konto och så där).
Ska leta efter Lekstugan...
stefanf
Jan 28 2006, 08:46
1. Hur ansluter man sig till en grupp? Måste man bli inbjuden?
2. Hur ser man gamla meddelanden? När det är 60 spelare blir det rätt många. I BF42 kunde man få upp åtminstone en sida med medd, men jag har inte hittat funktionen i BF2.
Jag ska senare läsa hela det här ämnet, men nu är inte rätta tidpunkten...
Och hu vad snyggt spelet var! Fantastiskt. Vatteneffekterna, hur gräs och grenar svajar, att träden faktiskt ser ut att vara 3D, antenner på fordon som ser ut att svaja korrekt i takt med fordonets rörelse...
Hittade förresten Lekstugan. Trevlig server.
// STEFAN-APG-
Tivaljör
Jan 28 2006, 10:21
1. Blir du inbjuden, accepterar du med page up, annars page down
Vill do gå med i en grupp, tar du fram fliken brevid befattningarna och väljer en...
2. Konsollen får du fram med "§" (under din escape-tangent). Tyvärr listas all annan info som dyker upp där också, så skriven text försvinner snart ur skärm...
Sitter du som Commander har du dock en textruta för skriven text (även om den är liten) som inte försvinner.
stefanf
Jan 28 2006, 13:51
1. Hmm, jag försökte det igår (tror jag). Men då var jag i alla fall på rätt spår. Det borde alltså vara så att jag "frågar" om jag får var med i en grupp, och gruppchefen säger ja eller nej.
2. Ok.
Tack.
Är det en olåst grupp är det bara att gå med, är den låst så kan du inte gå med. Det är en funktion jag saknar från dom tidigare versionerna (eller var det demot) om jag hade en låst grupp och nån ville komma med kom den upp en text som sa typ: bllalala vill gå med i gruppen tryck Page Up för att acceptera eller Page Dn för att svara nej. Eller nåt liknande.
stefanf
Jan 30 2006, 10:17
Nu har jag bekantat mig med systemet lite mer. Har än så länge inte gått med i en grupp. Det blir mycket solokvist nu i början när jag vill lära mig vapensystemen. Men det "instinktiva gruppsamarbetet" funkar forfarande fint. Har jag min LAV och ser ett par infanterister ingripna i eldstrid så rycker jag in och stödjer. Vill någon åka med i mitt fordon så väntar jag.
Har faktiskt lyckats komma in på femte plats på en karta. Och det näst högsta antalet orsakade dödsfall.
Men det är väldigt beroende på kartor. Vissa är helroliga, andra är man helt vilse på och dör i princip hela tiden utan nästan fatta vad som hänt.
stefanf
Jan 30 2006, 20:07
Det här måste ni hjälpa mig med: låser luftvärnsmissiler på allt som flyger? Eller har dom någon typ av IFF-system?
Tivaljör
Jan 30 2006, 23:34
Ja. Är målet för långt borta låses det inte...
Friendly: Ruta med kryss i.
BADGUY: Ruta. (vänta tills du får ton, och vänta tills han släpper sina flares, vänta återigen på ton, skjut.)
Ser du att målet gör sig redo att bekämpa dig, skjut vid första låsningen eller dra illa kvickt...
ArreliuS
Jan 31 2006, 04:52
Har suttit och hårdlirat demot nu i två veckor. Beställde fullversionen precis och hoppas att ha den i handen inom ett par dagar. Är ett hur roligt spel som helst när folk verkligen sammarbetar och inte inbillar sig att det är Rambo.
SÅ med andra ord, bli inte förvånade om ni ser arrelius på nån server inom kort.
stefanf
Jan 31 2006, 07:28
Tack.
Jag hade dock hellre sett ett system att det lös rött eller blått. Men det här får väl duga.
Efter fyra timmars spelande har jag fått ihop 300 poäng. Om jag i nuvarande ska upp bland topp-tio betyder det att jag bara behöver spela oavbrutet i drygt 200 dagar.
ArreliuS
Jan 31 2006, 18:07
QUOTE (stefanf @ Jan 31 2006, 07:28 )

Efter fyra timmars spelande har jag fått ihop 300 poäng. Om jag i nuvarande ska upp bland topp-tio betyder det att jag bara behöver spela oavbrutet i drygt 200 dagar.

Bara att börja spela då ;)
Imorgon släpps patch 1.2 - glöm inte bort att ladda ned!
Vill förresten tipsa om det
här programmet. Mycket bra när man är flera som vill spela på samma server. När ni installerat skriver ni bara "bf2://IP:PORT" i adressfältet så sköter det sig sen av sig självt (hämta "vad-än-ni-dricker" i kylen under tiden).
Lista över svenska Battlefield 2- servrar
stefanf
Feb 13 2006, 23:09
Verkar inte bli lika stor som 1.12. Hoppas jag i alla fall.
"
Being able to pass through walls using a spinning tank turret has been fixed. It has also been addressed on all rotating vehicle positions just to be safe."
Hur kommer man ens på en sådan sak? "få se nu, jo, om jag snurrar på tornet riktigt ordentligt kan jag nog köra genom huset där..."
ArreliuS
Feb 13 2006, 23:44
QUOTE (stefanf @ Feb 13 2006, 23:09 )

Verkar inte bli lika stor som 1.12. Hoppas jag i alla fall.
"
Being able to pass through walls using a spinning tank turret has been fixed. It has also been addressed on all rotating vehicle positions just to be safe."
Hur kommer man ens på en sådan sak? "få se nu, jo, om jag snurrar på tornet riktigt ordentligt kan jag nog köra genom huset där..."

Kan ju varit så att nån med hög sens kört runt och sen helt enkelt upptäckt att denna kört jag igenom ett hus utan att han ens märkt det.
Tscha, det finns väl folk som inte har något annat för sig under dagarna än att leta exploits.
M00nStalker
Feb 14 2006, 10:14
Ja då var patchen ute (80 mb för den som uppgraderar från 1.12, finns som torrent och drogs hem på mindre än 15 minuter hos mig, finns som full för 350 mb).
Finns på
Bfcentral.se.
Dock tror jag att jag kan rekommendera er att vänta lite med att uppgradera eftersom det inte finns alltför många servrar som kör v 1.2, så om nu levt med det under en tid så kan ni gott vänta ett par dagar till

Dock så hörs det lite röster på allehanda forum att det inte riktigt är en officiell patch, nedladdning sker på egen risk.
jag har provat och det verkar fungera.
QUOTE (M00nStalker @ Feb 14 2006, 10:14 )

jag har provat och det verkar fungera.
Hmm jag får inte patchen att funka....får felmedelande..
nån som vet varför? är det samma problem med den här patchen som med dom första?
/JBP
Tivaljör
Feb 14 2006, 19:43
Folk har för mycket fritid...
BF2 in real life
M00nStalker
Feb 14 2006, 19:58
Nu var patchen officiell: Finns att hämta
här
ArreliuS
Feb 14 2006, 20:04
QUOTE (Tivaljör @ Feb 14 2006, 19:43 )

Folk har för mycket fritid...
BF2 in real life 
Hehe, het tolkning ^^
stefanf
Feb 14 2006, 21:04
"Cannot find server". Hmmm, konstigt. Jag borde vara den enda i hela världen som försöker ladda ner den...
Nåja, försöker igen imorgon.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.