Magnus
Sep 12 2005, 13:20
Hittade lite alternativa regler för hur man spelar Battlefield 2. Håller på att skratta mig hes just nu.

Passar bäst för er som stör er på hur vissa beter sig när dom spelar.
Här är länken.
Jahopp... Då var fritiden (vilken nu det är) säkrad då!
Köpte spelet idag
109 Eken
Sep 13 2005, 08:55
Mitt BF2 nick är Furir_Ek btw
Edit: kan vara bra att hålla isär nicknamen till olika spel
Sytare
Sep 13 2005, 10:09
Hejsan!
Sitter och spelar BF2Demot just nu och redan för flera månader sen (installerade på nyt...)
I allfa fall så fick jag aldrig svar på min fråga nu så jag hoppas att ni kan svara nu!!!
QUOTE (Sg Toll @ Jul 4 2005, 16:14 )
Vad fan är det för fel på den arabiska PV-roboten? Med den amerikanska så styr man tills roboten smält. Med den arabiska varianten så börjar man ju ladda om redan innan roboten exploderat.
Håll inne avfyringsknappen i mitt fall Mouse1 så styr du roboten tills den smäller
Sytare
Sep 13 2005, 10:48
Tackar STRIX. Det skall testas omedelbums!
Ingen fara =) Spela lugnt!
Sytare
Sep 13 2005, 11:22
Än en gång Strix: Tack så mycket!
Headshoot med PVRB är ju hyffsat dödligt juh

(Fick in en fullträff på en strv också från mycket långt håll, uppifrån det offulständiga höghuset...)
olaevil
Sep 13 2005, 16:07
QUOTE (Sg Toll @ Sep 13 2005, 03:22 )
Än en gång Strix: Tack så mycket!
Headshoot med PVRB är ju hyffsat dödligt juh

(Fick in en fullträff på en strv också från mycket långt håll, uppifrån det offulständiga höghuset...)
Rekomendationen till användning av PVRB så siktar du vid sidan av fordonet och styr in den i målet...Varför??? För då kan man få in ett par träffar p.g.a sensorn inte piper i Tanken eller APC så länge he he he Testa .samma sak ligg i gräs och skjut så har dom svårt å se var skottet kommer ifrån också.
mvh
Olaevil
Det är beroende på hur högt dom har grafiken ställt :( , har dom den lågt ställd ser man en sniper i högt gräs medan om man har högt ställd grafik så smälter liksom snipern in i gräset mer. Varför det är så vet jag inte.
(Gäller ju givetvis för alla klasser)
Pansardvärg
Sep 13 2005, 17:41
Någon som vet vart man kan få tag på en NOcd-crack som fungerar? Vill inte behöva stoppa i originalskivan varje gång jag vill lira!!
Sökt på större sajter, de få jag fann innehöll virus :(
Tack på förhand
Låter som att ni pluggat på rejält! Själv föredrar jag att vara support och trycka ned fienden i gräset
PKM
QUOTE (Pansardvärg @ Sep 13 2005, 17:41 )
Någon som vet vart man kan få tag på en NOcd-crack som fungerar? Vill inte behöva stoppa i originalskivan varje gång jag vill lira!!
Tack på förhand
Vad menar du?
Antingen har du orginalskivan eller så har du den inte.
Eller har jag missat något?
Använd orginalskivan, går den sönder så kan du säkert få en ny utav EA.
olaevil
Sep 13 2005, 19:08
QUOTE (dxl @ Sep 13 2005, 10:55 )
QUOTE (Pansardvärg @ Sep 13 2005, 17:41 )
Tack på förhand
Vad menar du?
Antingen har du orginalskivan eller så har du den inte.
Eller har jag missat något?
Använd orginalskivan, går den sönder så kan du säkert få en ny utav EA.
DXL jag tycker också det är jävligt jobbigt att byta skivor hela tiden.
Eller för det mesta Leta skivor..Du kan ju ändå inte spela utan att du har reggat dig.
Så om någon hittar än no-CD så linka snälla...
mvh
Olaevil
smirnoff
Sep 13 2005, 19:51
Vilka servar brukar forums folket spela på?
det kanske till och med finns en soldf.com server?
btw. Bara jag som bytter att strf är bättre än strv?
när det gäller strf VS strv
Fan vad synd att Dice är juh ändå svenskt att det inte klämde in en svenska försvarsmakten, skulle vara ganska coolt då vi har egna vapen.
Haubits, jas39, viggen, strf90, strv122, pbc, robot70 osv.
Mini Image:
Mini Image:
http://spacetarget.com/games/pc_battlefiel...tml#Battlefield Ta hem: [ALL] No-CD/Fixed Image 2 och mounta sedan i Daemon-tools sen ska det nog funka.
QUOTE (Jeppe @ Sep 13 2005, 19:55 )
Mini Image:
Mini Image:
http://spacetarget.com/games/pc_battlefiel...tml#Battlefield Ta hem: [ALL] No-CD/Fixed Image 2 och mounta sedan i Daemon-tools sen ska det nog funka.
Hmm.. får inte daemontools att funka, finns det något annat program man kan använda sig utav som är liknande?
Jag spelar på bredbandsbolagets servrar...
Mikael
Sep 16 2005, 19:05
QUOTE (Kenny @ Sep 16 2005, 13:39 )
Mini Image:
Mini Image:
Hmm.. får inte daemontools att funka, finns det något annat program man kan använda sig utav som är liknande?
Alcohol 120% finns. Ska vara samma sak, har dock inte testat det.
QUOTE (Mikael @ Sep 16 2005, 19:05 )
QUOTE (Kenny @ Sep 16 2005, 13:39 )
Mini Image:
Mini Image:
Alcohol 120% finns. Ska vara samma sak, har dock inte testat det.
Tack! Ska genast testas
Lockwed
Sep 17 2005, 14:08
QUOTE (Strix @ Sep 16 2005, 14:23 )
Då borde vi synas snart för det gör jag med
QUOTE (Lockwed @ Sep 17 2005, 14:08 )
QUOTE (Strix @ Sep 16 2005, 14:23 )
Då borde vi synas snart för det gör jag med

Me too :P
sgt2421
Sep 19 2005, 14:29
--->>> a.k.a: Kultebo
Syns mest på one.se servrarna där jag dör konstant.......
Pansardvärg
Sep 19 2005, 14:54
Hmm...någon som vet hur man använder Alcohol 120%?
Lockwed
Sep 19 2005, 18:52
Jag har kommit på hemligheten med hur man går upp i rang och får glitter i bf2!
Man spelar helt enkelt på en server där alla andra är kassa
Helgens stora bravad!
DennisMan
Sep 19 2005, 23:47
QUOTE (Lockwed @ Sep 19 2005, 18:52 )
Helgens stora bravad!Inte lirat så länge va? ;)
En liten varning...
I princip alla större servrar förutom EAs som är rankade har abnormt mycket folk som fuskar.
Det är allt ifrån klassiska wallhacks till fusk som gör att man ser genom terräng och fusk som gör att fienden lyser i olika färger.
Jag ska försöka få tag i lite bilder så ni kan få se hur det ser ut men tänk på det.
Det är gott om fuskare där ute.
DennisMan
Sep 20 2005, 08:48
Jo har sett det jag med. Fiender som har blått "namn", då blir det ju att man tvekar och skjuta, sen ligger man där själv och är skjutet, så jäkla frustrerande
Vacca_Fueda
Sep 20 2005, 09:58
QUOTE (DennisMan @ Sep 20 2005, 08:48 )
Jo har sett det jag med. Fiender som har blått "namn", då blir det ju att man tvekar och skjuta, sen ligger man där själv och är skjutet, så jäkla frustrerande

Det är inget fusk, det är en (av otroligt många) buggar i BF2.
Själv la jag ner BF2 för 2 veckor sedan och börja lira CoD:UO igen
Lockwed
Sep 20 2005, 13:24
QUOTE (DennisMan @ Sep 19 2005, 23:47 )
Jo jag har ju typ lirat sedan spelet släpptes men jag har alldrig fått några utmärkelser etc.
Så jag tyckte att det var lite lustigt att allt hände under loppet av några få timmar.
DennisMan
Sep 20 2005, 14:03
QUOTE (Lockwed @ Sep 20 2005, 13:24 )
QUOTE (DennisMan @ Sep 19 2005, 23:47 )
Jo jag har ju typ lirat sedan spelet släpptes men jag har alldrig fått några utmärkelser etc.
Så jag tyckte att det var lite lustigt att allt hände under loppet av några få timmar.
Å fan där ser man. Allt brukar ju faktikst komma på en gång, konstigt nog.
Här har du en lista på hur du får utmärkelser etc.
http://www.twiztedgaming.com/forum/announc...nnouncementid=5
Sytare
Sep 20 2005, 14:27
Har lekt lite med HKP'n, men jag blir helt vansinnig. Ibland så funkar Hellfire-roboten, och ibland inte. What's wrong?
Hur skall den användas?
[MPJ]Sgt.Ratchak
Sep 20 2005, 18:10
Så var det bestämt, Silentheroes ska utvecklas till BF2.
Dock behövs det både medarbetare och sponsorer.
SH -> SH2
QUOTE (Sg Toll @ Sep 20 2005, 15:27 )
Har lekt lite med HKP'n, men jag blir helt vansinnig. Ibland så funkar Hellfire-roboten, och ibland inte. What's wrong?
Hur skall den användas?
Hmm nu fattar jag inte riktigt hur du menar, för det finsn ju två typer av missiler på Hkp:n i BF 2... Den första är ju den som du som förare avfyrar, Denna är av Unguided typen.. Sen har du ju en typ som skytten i framsits kan skjuta...den är ju en så kallad TV-guided missile.....alltså man styr den mot målet via FLIR.
Någon annan har jag inte sett.
/JBP
Jag är lite seg av mig men jag skaffade mig precis en ny dator och skaffade mig det där Bf2. tycker det är rätt roligt men något som är så otroligt tråkigt är när man möter några som är riktigt duktiga med hkp:n. En hkp kan ju slå ut ett helt lag om piloten är riktigt duktig.
Något jag blev så otroligt glad och förvånad över var att spela som Commander/Befälhavara. Det är precis vad jag gjorde i lumpen som, har alltid haft svårt att förklara för folk vad man gör som bekämpningassistent men att vara commander är precis likadant. Så nu när folk frågar kan jag glatt hänvisa till BF2

.
Iofs är det ju inte så att som Bekämpning att man ser alla sina egna med gps istället för att de rapporterar in sig
vill ju skryta lite medan jag kan angående datorn:
AMD 64 4400+ (dualcore)
2 GB RAM
800 GB HD (varav 300 GB är portabel HD)
GF 7800 GTX 256 MB
jaja, när ni väl läser detta så har väl datorn redan blivit stenåldern och ni tycker säkert jag e lite fjantig, men tänk att innna denna hade jag en 350 MHZ INTEL . Unna mig lite glödje iaf
Private Haze
Oct 4 2005, 07:01
Jag skaffade nytt graffekort igår och inhandlade spelet ifråga. Spelade några timmar igår och jag tycker att det var mycket roligt. Jag finns på brebandbolagets servrar och ni kan hitta mig under namnet hassebravo...
Hittade det här tipset på hur man snabbar upp sin burk betydligt (för BF2):
Tweak Det ska vara ett superenkelt trix som gör att graffakortet hanterar spelet annorlunda, ips vips så flyter det utan lagg.
Skall även funka för vissa andra spel, det är väl bara att testa och sen ändra tillbaka om det inte blir nån förbättring.
Disclaimer! Jag har inte testat detta själv! Men det verkar vara lätt att återställa om man inte upplever nån förbättring.
Hoppas detta hjälper nån!
/Bolle
Har precis ändrat om som killen på sidan föreskriver, återkommer med rapport om det funkar eller inte...
QUOTE (Bolle @ Oct 4 2005, 09:50 )
Tweak Det ska vara ett superenkelt trix som gör att graffakortet hanterar spelet annorlunda, ips vips så flyter det utan lagg.
Skall även funka för vissa andra spel, det är väl bara att testa och sen ändra tillbaka om det inte blir nån förbättring.
Disclaimer! Jag har inte testat detta själv! Men det verkar vara lätt att återställa om man inte upplever nån förbättring.
/Bolle

Äntligen!!
Nu kan man spela Bf utan att bli allt för aggresiv på datorn..
Tack så mycket för länken!
olaevil
Oct 4 2005, 19:33
uppdatering 1.03 har släppts idag.
BF2.se har linkar b.l.a
mvh
Olaevil
Jag heter då BertilCesar så bli inte arga om jag tk:ar er, det är aldrig med flit.
1.03 är underbar, var som att spela ett helt nytt spel(bättre)
AlexKall
Oct 5 2005, 23:52
Älskar detta spel, har dock svårigheter att vänja mig efter BF1942 och BFV, men det kommer väll hoppas jag.
DennisMan
Oct 5 2005, 23:59
Är det nån mer än jag som får upp texten "din cd key är inte giltig" när man ska logga in på en server efter installationen av nya patchen?
QUOTE (DennisMan @ Oct 5 2005, 23:59 )

Är det nån mer än jag som får upp texten "din cd key är inte giltig" när man ska logga in på en server efter installationen av nya patchen?

Såhär kan man göra:
BFCentral är bra att ha!
Och är det nån som vet vart jag hittar patchen ?
Private Haze
Oct 6 2005, 08:32
QUOTE (SISU @ Oct 6 2005, 08:37 )

Och är det nån som vet vart jag hittar patchen ?
den finns på
Patch
DennisMan
Oct 6 2005, 23:19
Caprice
Oct 7 2005, 17:41
QUOTE (Bolle @ Oct 4 2005, 09:50 )

/Bolle
Testade detta och det funkade bra. Men jag fick problem när jag skulle uppdatera till 1.03, efter uppdatering startade inte spelet alls. Fick ändra tillbaka och köra patchen igen så startade det igen, inget märkvärdigt men det kan kanske vara bra att hålla i minnet om man ska uppdatera senare....
Kör med det ytterst fantasifulla nicket: KFOR_Caprice, då mitt vanliga nick med olika varianter var tagna redan.
Caprice
Oct 10 2005, 21:00
Aaaarrrggg
Nu börjar jag bli lite less.
Spelar bara på rankade servrar (oftast Ea:s), nu har jag blivit befodrad 4 ggr till samma grad och fått div medaljer lika många gånger men det verkar inte som att det registreras på kontoservern så nästa gång jag spelar är jag tillbaka på ruta ett igen.

Vilket innebär att när alla andra börjar få tillgång till "häftiga" bössor så sitter jag där med min luftpistol.
Är det ett välkänt fenomen och är det fler som råkar ut för detta eller är det nåt galet på mitt konto tro?
Snart lägger jag ner!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.